Sausio 13 dieną „Costa Concordia“ plaukė netoli Džilijo salos. Laive tuo metu buvo 4 tūkst. žmonių, 32 iš jų žuvo.
Vietiniai teigia, kad Džilijo saloje viešbučiai ir atostogų planuotojai nesidžiaugia dideliu pelnu – iš dalies dėl Italijos ekonominės krizės. Tačiau vaizdingoji sala traukia naują vienos dienos lankytojų kartą. Turistai mielai leidžiasi į savotiškai šiurpias ekskursijas.
Bilietų prekeiviai kaimyninėje Švento Stepono saloje, esančioje apie 10 mylių nuo Džilijo, pardavinėja apžvalgines keliones prie laivo „lavono“ vos už 12 dolerių. „Turistų, atvykstančių vienai dienai, skaičius išaugo, smalsuoliai fotografuoja sudužusį gigantą“, - AFP sakė meras Sergio Ortelli.
Džilijo aplinkosaugos pareigūnas Alessandro Centurioni tikisi, kad nuolaužos bus pašalintos kaip įmanoma greičiau. „Concordia“ tapo mūsų kraštovaizdžio dalimi, bet taip pat jį ir sudarkė, - kalbėjo jis, - Kaskart, kai jį pamatau, iš naujo jaučiu skausmą ir liūdesį.“ Džilijo sala yra didžiausio Europoje jūrų draustinio dalis.
Tyrėjai vis dar aiškinasi, kodėl laivas dideliu greičiu priplaukė taip arti salos ir kodėl evakuacija buvo atidėta visą valanda nuo nelaimės. Kapitonas Francesco Schettino yra įtariamas palikęs laivą dar iki pasibaigiant evakuacijai, tačiau teismas nėra numatomas mažiausiai iki 2013-ųjų.