Povandeninio laivo įgulai mirtiną pavojų sukėlė krabai

Kas kelia didžiausią grėsmę britų povandeniniams laivams? Priešo laivai ir lėktuvai? Nebūtinai. Pasirodo, įgulai mirtiną pavojų gali sukelti ir vėžiagyviai, rašo „Lietuvos rytas“, remdamasis „The Daily Mail“ informacija.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 6, 2014, 6:00 AM, atnaujinta Feb 13, 2018, 3:32 AM

Jungtinėje Karalystėje įprasta saugoti laivyno paslaptis, tačiau kai kurios pamokomos istorijos po kurio laiko paviešinamos.

Ryanas Ramsey, buvęs Karališkojo laivyno atominio povandeninio laivo „HMS Turbulent“ kapitonas, atskleidė jo tarnybos metu 130 įgulos narių gyvybei kilusį pavojų.

Paslaptimi laikyta istorija nutiko dar 2011-ųjų gegužę, bet paviešinta tik dabar. Vieno įprasto budėjimo Indijos vandenyne metu iš Jungtinių Arabų Emyratų išplaukęs „HMS Turbulent“ susidūrė su netikėta bėda.

Staiga nustojo veikti gyvybiškai svarbi oro kondicionavimo sistema. Temperatūra ir taip tvankiame povandeniniame laive pakilo iki beveik 60 laipsnių.

Įgulos nariai pradėjo skųstis dėl galvos skausmų ir išsekimo, o po kelių valandų laivas nebegalėjo tęsti užduočių vykdymo – beveik visi nariai skundėsi įvairiais negalavimais.

Dalį laiko po vandeniu turintis praleisti povandeninis laivas tapo plaukiojančia pirtimi, iš kurios daliai žmonių nebuvo kur ištrūkti.

„Tikrai maniau, kad bus aukų, žmonės nepakels tokio karščio ir žus. Įgulos nariai alpo savo postuose – nuo variklių iki torpedų skyriaus, net dušuose.

Žmonės verkė ir neįsivaizdavo, kaip išlikti. Jautėmės taip, tarsi visas pasaulis būtų susimokęs prieš mus. Tai buvo siaubinga ir man ne gėda prisipažinti, kad ir aš bijojau. Prisimenu, kaip žiūrėjau į šeimos nuotrauką galvodamas apie atsisveikinimą, bet supratau, kad reikia kaip nors ištverti“, – prisimena kapitonas.

Galiausiai jis spjovė į taisykles ir įsakė atidaryti išorinius liukus, kad pro juos išeitų bent šiek tiek karščio. Tada liukai buvo vėl uždaryti, ir laivas paniro į maždaug 200 metrų gylį.

Staigus panirimas į šaltą vandenį šiek tiek atvėsino povandeninį laivą, be to, paaiškėjo, kodėl sugedo kondicionavimo sistema. Pasirodo, ją buvo aplipę krabai ir koraliniai polipai. Užkimšę visas ertmes gyviai negalėjo nutuokti, kokį pavojų sukėlė atominiam povandeniniam laivui.

Galiausiai kondicionavimo sistema buvo iš dalies sutvarkyta, o „HMS Turbulent“ grįžo su sukrėsta ir dar neatsigavusia įgula į uostą.

R.Ramsey teigimu, tai buvo pavojingiausias epizodas per visą 26 metų laivo tarnybos istoriją, nors „HMS Turbulent“ dalyvavo daugelyje karinių misijų.

Šis laivas atliko pavojingas patruliavimo ir žvalgybinės informacijos rinkimo misijas prie tuometės Sovietų Sąjungos krantų, o 2003 metais buvo vienas pirmųjų paleidęs sparnuotąsias raketas į Iraką.

R.Ramsey įtikino Karališkąjį laivyną, kad mokant naujas povandeninių laivų įgulas krabų pavojus būtų įtrauktas į pratybų scenarijus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.