To jūs dar nematėte: kvapą gniaužiantis naikintuvo nusileidimas

JAV laivynas išplatino kvapą gniaužiančią vaizdo medžiagą, kurioje užfiksuota, kaip karo lėktuvo pilotas ant desantinio laivo nutupdo orlaivį su lūžusia važiuokle. Nesėkmės atveju viskas galėjo baigtis didele tragedija – 30 mln. vertės orlaivis galėjo sudužti, o iš jo ant laivo denio išsilieję degalai – užsidegti.

AV-8B „Harrier“ kyla į orą nuo laivo denio.<br>Stop kadras iš vaizdo medžiagos
AV-8B „Harrier“ kyla į orą nuo laivo denio.<br>Stop kadras iš vaizdo medžiagos
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 28, 2014, 6:41 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 10:02 AM

Incidentas, kurį užfiksavo JAV jūrų pėstininkų kameros, įvyko dar birželio 7 d. su šturmo orlaiviu AV-8B „Harrier“. Lėktuvo ypatybė yra ta, kad jis pritaikytas kilti ir leistis vertikaliai, tačiau gali tai daryti ir įprastu būdu. Dėl galimybės kilti ir leisti vertikaliai, šie orlaiviai dažnai naudojami lėktuvnešiuose.

Birželio 7 d. vienas toks orlaivis, pilotuojamas JAV karo piloto kapitono Williamo Mahoney, pakilo nuo JAV laivynui priklausančio universalaus desantinio laivo (ang. Amphibious assault ship) „USS Bataan“ denio.

„Tai buvo įprastas skrydis. Jis niekuo neišsiskyrė iš kitų panašių skrydžių. Tačiau pakilęs nuo denio pajutau, kad kažkas ne taip“, - vėliau pasakojo kpt. W.Mahoney.

Apsukęs orlaivį pilotas grįžo prie laivo ir kontrolės bokšte budinčių kolegų paprašė pažiūrėti, kas nutiko. Visų siaubui paaiškėjo, kad yra sugedusi ir neišsiskleidė orlaivio priekinės dalies važiuoklė.

Laivo įgulai ir pilotui iškilo sunkus uždavinys – saugiai nutupdyti sugedusį lėktuvą. Nesėkmės atveju 30 mln. dolerių kainuojantis orlaivis galėjo sudužti, o iš jo išsilieję degalai būtų užsiliepsnoję. Pavojus kiltų ne tik pilotui, bet ir visiems laive esantiems žmonėms.

„USS Bataan“, kaip skelbia pats JAV laivynas, yra pirmasis universalus desantinis laivas (į ginkluotę priimtas 1997 m. rugsėjo 20 d.) suprojektuotas ir pastatytas taip, kad būtų visiškai tinkamas tarnybai ir moterims. Vien moterims laive skirta 450 gyvenamųjų vietų, o iš viso laivas pritaikytas gyventi 3 tūkst. 200 žmonių.

Suprantama, kad reikėjo rasti tinkamą sprendimą, kaip saugiai nusodinti lėktuvą. Išradingi jūrų pėstininkai šiam tikslui panaudojo skubiai sumeistrautą milžinišką kėdę, galinčią išlaikyti beveik tūkstantį kilogramų sveriančią lėktuvo nosį. Pagal planą pilotas orlaivį turėjo nusodinti vertikaliai, jo priekinė dalis turėjo nusileisti tiesiai ant jūrų pėstininkų paruošto įrenginio.

„Dvidešimties pėdų (apie 7 metrai) aukštyje stabilizavau lėktuvą, tačiau čia kėdės jau nebemačiau. Tik žinojau, kad ji ten yra. Gerai atsimenu, kad pažvelgiau į laivo denį ir pagalvojau – o, vaikine!“, - sudėtingą nusileidimą prisiminė orlaivio pilotas.

Jis sakė, kad leisdamas per orlaivio nosį kėdės nematė, o denis buvo visiškai tuščias. Ant jo nebuvo nė vieno žmogaus.

Orlaivį kpt. W.Mahoney sugebėjo saugiai nutupdyti net ir nematydamas jam paruoštos kėdės. Visi laive lengviau atsikvėpė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.