Danų gims daugiau: dažniau mylėtis raginančios reklamos suveikė

Augantis Danijos naujagimių skaičius siejamas su prieš devynis mėnesius vykdytomis seksą ir gimstamumą skatinančiomis reklamomis.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Augantis Danijos naujagimių skaičius siejamas su prieš devynis mėnesius vykdytomis seksą ir gimstamumą skatinančiomis reklamomis.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 3, 2016, 6:26 PM, atnaujinta May 23, 2017, 2:49 AM

Danai džiaugiasi, nes šiemet šalyje gims daugiau vaikų. Regis, kad tai nulėmė praėjusiais metais Danijoje išpopuliarėjusios reklamos, skatinančios gyventojus pradžiuginti savo tėvus anūkais, rašo „The Local“.

Dienraščio „Politiken“ atliktas tyrimas parodė, kad šią vasarą Danijoje turėtų gimti 1,2 tūkst. daugiau kūdikių nei pernai. Šio staigaus naujagimių skaičiaus padidėjimas neturėtų stebinti, nes prieš devynis mėnesius šalyje buvo pradėta kampanija, kurios tikslas ir buvo pagausinti mažųjų danų gretas.

Pirmoji danus mylėtis raginanti reklama – „Padaryk tai dėl mamos“ – buvo sukurta kelionių agentūra „Spies Rejser“, kuri buvo prieš tai sukūrusi populiarų vaizdo klipą „Padaryk tai dėl Danijos“.

Pernai rugsėjį išplatinta ir 9 mln. kartų tinklalapyje „YouTube“ peržiūrėta reklama ragino danus pradžiuginti savo tėvus ir jiems pagimdyti anūkų.

Vos po savaitės Kopenhagos valdžia nusprendė, kad ši idėja buvo verta dėmesio ir pradėjo vykdyti kampanija, primenančią sostinės gyventojams, jog jie bus vaisingi neamžinai.

Vienoje reklamoje buvo pavaizduotos spermos ląstelės su užrašu „Ar jie plaukia per lėtai?“, o dar kitoje moterų buvo teirautasi: „Ar jūs šiandien suskaičiavote savo kiaušialąstes?“

Danijos nacionalinis transliuotojas DR taip pat sukūrė laidą pavadinimu „Mylėkis dėl Danijos“ („Knald for Danmark“). Kopenhagos mero pavaduotoja sveikatos reikalais Ninna Thomsen teigė, kad visos seksą skatinančios kampanijos nebuvo tarpusavyje suderintos iš anksto, todėl ji nenorėjo prisiimti visų laurų už gimstamumo išaugimą.

„Mane nustebino, kad per tokį trumpą laikotarpį Danijoje pradėta tiek daug gimstamumą skatinančių reklaminių kampanijų, – kalbėjo N.Thomsen. – Žmonės tikrai išgirdo daug žinių apie vaisingumą.“

Lytinius santykius skatinančios reklamos pradėtos kurti dėl to, kad Danijoje mažėja gimstamumas, o patys danai vis labiau atidėlioja vaikų gimdymą. 2010 metais pirmojo vaiko danai vidutiniškai susilaukdavo būdami 29 metų – penkiais metais vėliau nei prieš keturis dešimtmečius.

Pasak vaisingumo informacijos organizacijos „Dansk Fertilitestsselskab“, net 20 proc. Danijos vyrų netampa tėvais, o 12 proc. moterų arba iš viso netampa motinomis, arba nepagimdo tiek vaikų, kiek norėtų.

Danijoje gimstamumą taip pat buvo mėginama skatinti pakeičiant mokyklų lytinio švietimo planą ir raginant tėvus gimdyti daugiau kūdikių, kad būtų sustabdytas mokyklų uždarymas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.