Rusijos kavinės melžia patiklius turistus

Iš turistų pasipelnyti norintys verslininkai kartais sukčiauja nustatydami jiems aukštesnes kainas nei vietos pirkėjams. Bet reta kavinė šį antkainį taiko taip įžūliai kaip vienas Rusijos kavinių tinklas.

Vienoje Maskvos kavinėje užsieniečiams pietūs atsieina kiek brangiau.
Vienoje Maskvos kavinėje užsieniečiams pietūs atsieina kiek brangiau.
Daugiau nuotraukų (1)

„The Moscow Times“, AP ir „Lietuvos rytas“ inf.

2016-08-26 12:39, atnaujinta 2017-05-14 20:49

Kavinėse „Ščiastje“ (išvertus iš rusų k. – „laimė“) iš visų užsieniečių imamas 10 proc. papildomas mokestis.

Trijose Sankt Peterburgo ir vienoje Maskvos kavinėje tokia sistema veikia jau nuo praėjusių metų, tačiau tinklo savininkai atsisako paaiškinti, kodėl šis specialus „administravimo mokestis“ taikomas tik užsieniečiams.

Nors apie papildomus mokesčius kavinių savininkai privalo pranešti lankytojams, šio tinklo valgiaraščiuose apie dešimtadaliu didesnes sąskaitas neužsimenama.

Net ir Rusijos konstitucijoje yra nurodyta, kad užsieniečiams turi būti suteikiamos tokios pat teisės kaip ir Rusijos piliečiams.

Be to, įstatymai draudžia ir diskriminaciją tautybės pagrindu. Dėl padidintų kainų diskusijos vyko ir teismuose.

Dar 1998 metais Novosibirsko teismas uždraudė Sibiro oro linijų bendrovei taikyti skirtingus antkainius atvykėliams.

Tiesa, užsieniečiai muziejuose ir lankytinuose objektuose ir toliau moka šiek tiek daugiau negu rusai.

Bet panašių pasipelnymo atvejų pasitaiko ir kitose šalyse. Antai JAV Vermonto valstijoje kavinės sulaukė kritikos už tai, kad į viešinčių užsieniečių sąskaitas iškart įtraukė arbatpinigius.

Berlingtone įsikūrusio restorano padavėjos paaiškino, jog 18 procentų didesnę sąskaitą išrašė tik todėl, kad vakarieniavusi grupelė žmonių tarpusavyje kalbėjo prancūziškai.

„Mums sakė, jog iš Kvebeko arba Europos atvykę turistai palieka labai mažai arbatpinigių, tad padavėjai nusprendė jų išsireikalauti jėga“, – tikino restorane apsilankiusi Prancūzijoje gimusi Anne Marie Humbert.

Panašiai teisinosi ir vieno restorano Havajuose savininkai.

Nors apie papildomą 15 procentų antkainį angliškai nekalbantiems lankytojams valgiaraštyje įspėjama smulkiu šriftu, savininkai dėl to sulaukė kritikos ir iš Havajų pilietinių teisių komisijos.

Restorano atstovai teisinosi, jog didelę jų klientų dalį sudaro turistai iš užsienio šalių, kuriose nėra įprasta palikti arbatpinigių padavėjams.

JAV padavėjai dažnai uždirba kur kas mažesnį valandinį atlyginimą, nes šalyje įprasta palikti apie penktadalį patiekalų kainos sudarančius arbatpinigius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.