Pierre’as Le Guennecas pasirodė Prancūzijos apeliaciniame teisme. 77-erių prancūzas pasakojo, kad 1973-iaisiais, kai mirė P.Picasso, prie jo durų pasirodė dailininko našlė Jacqueline ir paprašė jo pasaugoti keliolika šiukšlių maišų, kuriuose buvo supakuoti paveikslai.
Moteris esą norėjo paslėpti sutuoktinio meno kūrinius nuo jo šeimos narių – nenorėjo, kad jie šiuos paveikslus paveldėtų. Todėl paprašė P.Picasso staliaus pagalbos.
„Ponia Jacqueline Picasso ypač nesutarė su savo įsūniu Claude’u Ruizu Picasso“, – teisme tikino P.Le Guennecas.
J.Picasso esą vėliau pasirodė P.Le Guenneco namuose ir dalį maišų pasiėmė, o vieną paliko jam ir jo žmonai pasakiusi: „Pasilikite jį, tai bus dovana.“ Maiše buvo 271 meno kūrinys – 180 paveikslų ir dar 91 piešinys dailininko bloknote.
Šioje kolekcijoje – devyni reti P.Picasso kubistinio kūrybos laikotarpio pavyzdžiai, kai dailininkas kūrė kartu su kitu tapytoju Georges’u Braque’u. Taip pat kūrinys iš jo mėlynojo laikotarpio, jo pirmosios žmonos Olgos bei meilužės Fernande portretai ir daug kitų.
Šie darbai buvo sukurti 1900–1932 metais.
Kai šis maišas meno kūrinių teisėsaugos 2010-aisiais buvo aptiktas staliaus namuose, jis kartu su žmona praėjusiais metais buvo nuteisti dėl pavogtų daiktų laikymo. Kaltinimus iškėlė C.R.Picasso.
Tada sutuoktiniai teisme tikino, kad paveikslus gavo iš paties dailininko kaip dovaną, kol šis dar buvo gyvas, o apie darbdavio žmoną nekalbėjo.
„Tada bijojome pasakyti tiesą, nes nenorėjome kartu su ponia Jacqueline būti palaikyti vagimis“, – apeliaciniame teisme kalbėjo P.Le Guennecas.
Tačiau naująją versiją P.Picasso sūnus neigė kaip „įžūlų melą“ ir tikino, kad prancūzų pora dalyvauja tarptautinėje meno kūrinių vagystės schemoje.
Pernai teismas jiems skyrė dvejų metų laisvės atėmimo bausmę, tačiau ją nukėlė penkeriems metams, ir daugiau nei 350 tūkst. eurų baudą.
Paveikslai buvo atiduoti dailininko sūnui.