Australiją įsiutino už nesuvokiamą sumą pardavinėjamas „Chanel“ bumerangas

Prancūzijos mados namai „Chanel“ sulaukė patyčių, kai šiųmetėje kolekcijoje pasiūlė įsigyti bumerangą. Dekoratyvinis aborigenų ginklas buvo įkainotas net 1930 JAV dolerių (1747 eurų) suma.

„Chanel“ logotipu papuoštu bumerangu prekiaujama jau seniai, bet pasipiktinimas kilo tik dabar.
„Chanel“ logotipu papuoštu bumerangu prekiaujama jau seniai, bet pasipiktinimas kilo tik dabar.
„Chanel“ logotipu papuoštu bumerangu prekiaujama jau seniai, bet pasipiktinimas kilo tik dabar.
„Chanel“ logotipu papuoštu bumerangu prekiaujama jau seniai, bet pasipiktinimas kilo tik dabar.
Daugiau nuotraukų (2)

„Lietuvos rytas“

May 20, 2017, 2:12 PM, atnaujinta May 20, 2017, 2:14 PM

Iš sakų ir medienos pagamintas bumerangas, kurį puošia „Chanel“ logotipas, tapo šių mados namų 2017 metų aukštosios mados kolekcijos dalimi.

Aksesuaro nuotraukos paplito po socialinius tinklus, o labiausiai dėl jo įsižeidė Australijos aborigenų kraujo turintys žmonės.

„Esu iš Australijos ir jaučiuosi įžeistas, kad kompanija nutarė pasišaipyti iš to, kas yra išgyventi būtinas ginklas. Tai pažemina visą kultūrą“, – rašė socialinių tinklų vartotojas.

Australijos muziejaus čiabuvių projektų vadovas Nathanas Sentance’as pažymėjo, kad „Chanel“ bumerangas – pavyzdys to, kaip Vakarų visuomenė supaprastina aborigenų kultūrą iki visiškų klišių.

„Jis niekuo ne geresnis už Tailande pagamintą netikrą Australijos aborigenų meno dirbinį, tik dar brangesnis. Jo kaina sudaro dešimtadalį vidutinio metinio aborigenų atlyginimo“, – „The Guardian“ aiškino N.Sentance’as.

Kritikos sulaukę mados namai išplatino pranešimą, kuriame patikino esantys „itin įsipareigoję gerbti visas kultūras, todėl gailisi, jeigu kas nors jaučiasi įžeistas.“

Tačiau Australijoje nepasitenkinimas netilo. Rašytoja ir aktyvistė Nayuka Gorrie pajuokavo, kad ruošiasi artimiausius trejus metus taupyti, kad galėtų pademonstruoti savo aborigeniškas šaknis.

„Tai taip blogai, kad net juokinga. Aborigenai – neturtingiausia Australijos visuomenės dalis, tad tai, kad jų sukurtą technologiją pardavinėja ir iš to pinigus žeriasi prabangus prekės ženklas, yra absurdiška ir įžeidžiama“, – piktinosi N.Gorrie.

Tiesa, daugelis socialinių tinklų vartotojų pirmiausia gūžčiojo pečiais svarstydami, kas norėtų už bumerangą pakloti 1930 JAV dolerių.

Tačiau pasirodo, kad „Chanel“ bumerangus pardavinėja jau nuo 2006-ųjų.

Šiųmetėje pavasario ir vasaros sporto aksesuarų kolekcijoje taip pat parduodamas „Chanel“ logotipu papuoštų trijų teniso kamuoliukų rinkinys (516 eurų), teniso raketė (2010 eurų) ir paplūdimio teniso rakečių bei kamuoliukų rinkinys (4400 eurų).

Šiai kolekcijai priklauso ir irklentė, ant kurios galima plaukti atsistojus, bet mados namų interneto puslapyje jos kaina nėra nurodoma.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.