Pirmąkart idėja atidaryti „Starbucks“ Italijoje kilo prieš dvejus metus.
O dabar kavinių tinklo vadovas Howardas Schultzas kavinę atidarė miesto centre esančiame buvusiame pašto skyriuje.
Kavos mėgėjai ilgus metus svarstė, ar „Starbucks“ kava tinkama jos gurmanų tėvynei. Bet šis „Starbucks“ vadovų žingsnis sulaukė ir valdžios palaikymo.
Itališko espreso kavos nacionalinio instituto prezidentas Paolo Nadaletas teigė besidžiaugiantis žinia, kad „Starbucks“ atkeliauja į Italiją.
„Nors jų kava ir nepanaši į itališką espresą, tai vis tiek skani kava“, – tikino P.Nadaletas.
Tiesa, H.Schultzas patikino, kad „Starbucks“ į Italiją atkeliauja su nuolankumu ir pagarba, nesiruošia pakeisti šalyje įsišaknijusios kavos vartojimo kultūros.
Kalbėdamas Milane H.Schultzas pasakojo, jog idėja įkurti „Starbucks“ jam kilo 1983 metais apsilankius būtent Italijoje.
„Itališka kava užbūrė mano vaizduotę“, – sakė H.Schultzas.
Kavinių tinklui pirmuosius žingsnius Italijoje žengti padeda buvęs futbolininkas Antonio Percassi. Jo dėka Italijoje savo filialus atidarė tokios įmonės kaip „Zara“ ar „Victoria’s Secret“.
„Starbucks“ ketina atidaryti ir daugiau kavinių Italijoje, tačiau įmonės ateities planai paaiškės vėliau.
Dabar svarbiausias uždavinys yra išlaikyti pirmąją kavinę, kuri vien Milano centrinėje aikštėje konkuruos su dar keliomis kavinėmis.
Anot skeptikų, šio tinklo kavinėse kapučino ir espreso skonis yra visiškai kitoks, tačiau P.Nadaletas nemano, kad tai pakenks vietos verslams.
„Mes turime pagerinti savo žinias apie kavą. Manau, kad „Starbucks“ gali kitoms kavinėms parodyti pavyzdį, kaip reikia aptarnauti klientus ar derinti skonius“, – tvirtino P.Nadaletas.
Tačiau ne visi yra patenkinti „Starbucks“ atėjimu į Italiją. Socialinių tinklų vartotojai „Starbucks“ plėtrą į Italiją sulygino su JAV greitojo meksikietiško maisto restorano „Taco Bell“ atidarymu Meksikoje.
„Jie parduoda kartų juodą vandenį, o ne kavą. Apie tai, kad gėrimai pilstomi į popierinius puodelius, iš viso neturiu ką pasakyti“, – įtūžį liejo italai.
Italijos maitinimo įstaigų grupė „Fipe“ teigia, kad Italijoje per metus parduodama šeši milijardai espreso puodelių už daugiau nei 6,6 milijardo eurų.
„Starbucks“ naujoje kavinėje ketina sukurti 150 naujų darbo vietų ir jau dabar sulaukė per 5 tūkst. kandidatų, norinčių dirbti.