Keistų daiktų išradėjas sprendžia neegzistuojančias problemas: įgyvendino kone 300 beprotiškų idėjų

Interneto parduotuvių platybėse yra tūkstančiai įvairių daiktų, kurie esą palengvina buitį arba sutaupo vietos. Tuo metu amerikietis Matty Benedetto nuėjo dar toliau: jis kuria absurdiškus dalykėlius jau žinodamas, kad jų niekam neprireiks.

M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>Lrytas.lt koliažas.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>Lrytas.lt koliažas.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
M.Benedetto reklamuoja daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų nėra jokių problemų išsiversti ir be jų.<br>„Instagram“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

2022-08-21 13:27

Ausinės su išoriniu garsiakalbiu, sukuriančios idealią tylą jų nešiotojui, bet priverčiančios aplinkinius klausytis muzikos.

Besisukančios žirklės, kuriomis prieš dedant į burną galima patrumpinti ant šakutės pasmeigtus spagečius.

Tokius keistus daiktus 31 metų M.Benedetto iš Niujorko valstijos demonstruoja savo paskyrose „Unnecessary Inventions“ („Nenaudingi išradimai“) socialiniuose tinkluose, kur milijonai žmonių seka jo kūrybinės minties polėkį.

M.Benedetto jau yra sugalvojęs ir įgyvendinęs beveik 300 idėjų, kurios padeda spręsti neegzistuojančias problemas.

Vieno aktoriaus teatras

„Visuomet buvau kūrybingas žmogus, kuris jaučia malonumą įkūnydamas savo projektus, – sakė M.Benedetto. – Ilgą laiką kaupiau idėjas „Nenaudingiems išradimams“: kai kurios taip ir liko mano galvoje, o kitas pavyko paversti vienetiniais egzemplioriais.“

2019 m. M.Benedetto „YouTube“ ir „Instagram“ sukūrė savo paskyras. Amerikietis kelia vaizdo įrašus, reklamuojančius daiktus ir mechanizmus, kurie iš pirmo žvilgsnio supaprastina gyvenimą, tačiau iš tikrųjų lengva išsiversti ir be jų.

M.Benedetto kelia ir vaizdo įrašus, kuriuose išsamiai parodo kai kurių savo išradimų kūrimo procesą.

Jo auditorija – žmonės, kuriems artima nenaudingų išradimų samprata. Tinklaraštininko kūrinius sekėjai vadina šedevrais ir prisipažįsta, kad norėtų jų gauti dovanų.

Kartais gerbėjai pametėja įdomių minčių.

„Apie 65–70 proc. išradimų sugalvojau pats, o likęs trečdalis atsirado kitų žmonių dėka“, – sakė M.Benedetto.

Augant sekėjų skaičiui į „Nenaudingus išradimus“ dėmesį atkreipė dideli prekių ženklai. Amerikietis pasigyrė, kad 2021 m. jam pavyko padirbėti su tokiomis žinomomis kompanijomis kaip „Canon“, „Old Spice“, „Dunkin’ Donuts“, „Budweiser“ ir net su populiaraus internetinio žaidimo „Call of Duty“ kūrėjais.

Be to, prieš naująjį Nacionalinės futbolo lygos (NFL) sezoną M.Benedetto sulaukė pasiūlymo nufilmuoti humoristinę reklamą.

Šiame vaizdo įraše tinklaraštininkas pademonstravo kelis įrenginius, kurie, jo nuomone, būtini visiems amerikietiškojo futbolo gerbėjams.

M.Benedetto parodė prie diržo tvirtinamą alaus bokalo laikiklį, robotą dulkių siurblį su padėklu, ant kurio galima pasidėti gėrimus ir telefono lazdą asmenukėms su mirksinčia lempute, kad patrauktų padavėjų dėmesį, jei bare spūstis.

Kiti M.Benedetto kūriniai – krepšys alaus skardinėms ir užkandžiams laikyti, džinsai su specialia kišene, į kurią galima įsidėti išmanųjį telefoną ir paslapčia žiūrėti NFL rungtynes būnant bet kur.

„Ši reklama smagi ir neįprasta“, „Tu sugalvoji šaunių dalykų“, „Norėčiau nusipirkti tokius džinsus“, „Tai genialu! Gerai pasijuokiau“, – gyrė jį žiūrovai.

Gerbėjai retkarčiais pametėja naujo išradimo idėją, o toliau M.Benedetto veikia vienas.

Jis kuria produkto dizainą ir dirba su pažangiausiu 3D spausdintuvu, kuriuo iš skaitmeninio modelio galima pagaminti vientisą faktiškai bet kokios formos objektą.

Be to, amerikietis yra atsakingas už viską, kas susiję su vaizdo įrašo filmavimu, – nuo scenarijų rašymo iki montažo.

„Tai vieno žmogaus teatras“, – sakė tinklaraštininkas.

Idėją paverčia produktu

Nors M.Benedetto jau seniai svarstė apie juokingų dalykų kūrimą, tuo užsiimti jam pavyko tik 2019-ųjų vasarį, kai įsigijo 3D spausdintuvą.

Pirmuoju išradimu tapo „AirSticks“ – belaidės ausinės „AirPods“, sujungtos su sušių valgymo lazdelėmis. Netrukus savo kūrinio nuotrauką jis paskelbė socialiniuose tinkluose.

„Pristatau jums keletą žinučių, skirtų nenaudingiems išradimams.

Savo idėją, kuri išsprendžia neegzistuojančią problemą, paverčiu materialiu produktu.

Kam? Nes to norėjau. Pasitikite „AirSticks“ – tai „AirPods“, sujungtos su sušių lazdelėmis. Jos pravers, kai užsinorėsite sušių, bet neturėsite vietos lazdelėms“, – parašė M.Benedetto.

„AirSticks“ sumanymas tinklaraštininkui kilo 2016-aisiais, kai „Apple“ išleido pirmosios kartos belaides ausines. Pasak amerikiečio, „AirPods“ išorė net ir po trejų metų jam atrodė neįprasta ir juokinga, todėl jis nusprendė papokštauti.

Tinklalapio „Reddit“ vartotojai susižavėjo M.Benedetto idėja. Jau kitą dieną po paskelbimo „AirSticks“ nuotrauka buvo pagrindinio puslapio viršuje.

Amerikiečio žinutė surinko 54 tūkst. patiktukų ir sulaukė daugiau nei tūkstančio atsiliepimų. Komentaruose jis buvo raginamas rodyti daugiau nenaudingų išradimų.

Kito projekto idėją tinklaraštininkas pasiskolino iš vieno komentaro po pirmuoju savo įrašu. Nepažįstamo žmogaus patartas M.Benedetto sugalvojo specialų viršutinių drabužių kabliuką, tvirtinamą prie kaklo.

„Sukūriau kabliuką, kuris visada bus su jumis, kad ir kur eitumėte.

Be to, jis labai nepatogus“, – brūkštelėjo tinklaraštininkas prie nuotraukos, kuri akimirksniu išplito internete.

Žmonių palaikymas įkvėpė M.Benedetto ir jis pradėjo vis daugiau laiko skirti naujiems išradimams.

Per mėnesį vyras sugalvojo pagalvę telefonui, „nusipelniusiam patogaus naktinio įkrovimo“, dažų volelį su užrašu „Do Not Paint“ („Nedažykite“), skirtą pažymėti sienoms, kurių nereikėtų dažyti remonto metu, ir specialią formą ūsams, kokius nešioja garsus amerikiečių imtynininkas ir aktorius Hulkas Hoganas, sukurti.

Netrukus M.Benedetto suprato, kad vien išradimų nuotraukų neužtenka, ir pradėjo skelbti vaizdo įrašus su trumpomis istorijomis apie juos.

Vienas pirmųjų siužetų buvo apie 30 metrų ilgio „iPhone“ įkrovimo laidą.

„Nesvarbu, ar vaikštinėjate po namus, ar lankotės pas kaimynus, ar tiesiog užsiimate savo reikalais, skirkite vos kelias minutes per dieną, kad išpainiotumėte susimazgiusį laidą ir turėtumėte galimybę įkrauti telefoną bet kur“, – ironizavo išradėjas.

„Man labai reikia šio laido namams ir darbui“; „Pagaliau galėsiu apsiversti lovoje, kai telefonas kraunasi“; „Toks kabelis bus puikus problemos sprendimas situacijoje, kai tavo merginos telefonas įkrautas vos 5 procentus, o ji puošiasi prieš eidama į vakarėlį“, – mintimis dalijosi šio vaizdo įrašo žiūrovai.

Batus pavertė pirštinėmis

Vienu mėgstamiausių išradimų M.Benedetto pavadino pirštines, įkvėptas populiaraus prekės ženklo „Crocs“ klumpių.

Vaizdo įraše amerikietis parodė visą kūrimo procesą: 3D modeliuotojo paieškas, tinkamos medžiagos pirštinėms parinkimą ir kelis nesėkmingus bandymus jas pagaminti.

„Ši pirštinių pora iš „Crocs“ batų perėmė viską, kas geriausia“, – demonstruodamas savo kūrinį sakė tinklaraštininkas.

Netrukus filmuota medžiaga atkreipė „Crocs“ atstovų dėmesį. Bendrovės teisininkai nedelsdami išsiuntė laišką M.Benedetto reikalaudami, kad jis nustotų naudoti prekės ženklo pavadinimą ir logotipą savo publikacijose internete.

Tokios neigiamos reakcijos nesitikėjęs tinklaraštininkas atsakydamas į „Crocs“ pretenzijas pabrėžė, kad išradimas tėra parodija ir jam labai patinka jų batai.

Tačiau paaiškėjo, kad šis skandalas M.Benedetto buvo naudingas: pradėjo augti jo kanalo prenumeratorių skaičius.

Po kiek laiko kūrėjas pakvietė publiką sugalvoti jo pirštinėms pavadinimą, kuris neturėjo būti siejamas su prekės ženklu „Crocs“.

Šio aksesuaro kopiją jis pažadėjo atsiųsti originaliausios idėjos autoriui. Galiausiai pirštinės buvo pavadintos „Gator Grips“ – „Aligatoriaus čiuptuvai“.

„Incidentas su „Crocs“ atkreipė daug dėmesio į mano „YouTube“ kanalą, todėl turėjau iškart padaryti kelis vaizdo įrašus šia tema. Tas momentas buvo lūžis man, kaip turinio kūrėjui“, – prisiminė M.Benedetto.

Neišsenkanti fantazija

Tinklaraštininkas tikina, kad jo smegenys nuolat generuoja naujas idėjas, – beveik viskas gali tapti įkvėpimu.

Ryškus šio amerikiečio neišsenkančios fantazijos pavyzdys – „YouTube“ publikuotas populiariausių jo kūrinių rinkinys.

Pats amerikietis juokaudamas pavadino tai „siaubingų išradimų, kurių jam nederėjo sukurti“, sąrašu.

Jame yra įrenginys, kuris automatiškai paslenka žinutes išmaniojo telefono ekrane, antklodė su skyle viduryje, kuri užtikrina vėdinimą esant karštam orui, ir vonios užuolaida, pusė kurios yra rankšluostis.

Vienu populiariausių tapo vaizdo įrašas apie įrenginį, skirtą visiems picų mėgėjams.

„Šis prietaisas turi didelį mygtuką ir tris aštrius peiliukus, kurie padeda greitai išpjauti picos gabalėlį su ingredientais, kurių niekada nevalgysite.

Tiesiog padėkite įrenginį ant tos vietos, kuri jums nepatinka, ir paspauskite mygtuką, kad jūsų pica įgautų unikalų, nepakartojamą skonį“, – skelbė išradėjas.

Kitame vaizdo įraše M.Benedetto parodė spagečių pjaustymo mašiną – mažą dėžutę su dviem žirklių ašmenimis, kurie juda automatiškai.

„Paimkite spagečius ir pakelkite prie judančių peiliukų, kad nupjautumėte perteklinę makaronų dalį“, – įrenginio veikimo principą paaiškino tinklaraštininkas.

Dar vienas populiarus absurdiškas išradimas – ausinės su išoriniais garsiakalbiais. Anot M.Benedetto, įrenginys leidžia žmogui eiti gatve visiškoje tyloje, o visi aplinkiniai prieš savo valią klausosi muzikos, sklindančios iš garsiakalbių.

Ne mažiau erzinančiu kūriniu M.Benedetto sekėjai pripažino puodelį su žadintuvu, kuris gali imti skambėti bet kuriuo metu.

Norint jį išjungti, privalu išgerti kelis gurkšnius.

„Kartais žiūriu į tokius išradimus ir galvoju: jie tokie nereikalingi. Bet palaukite – tai yra viso darbo esmė! O gerai pagalvojus tai netgi labai šaunu. Norėčiau vieno iš šių dalykų, jie tikrai gali praversti“, – parašė viena M.Benedetto sekėjų „Instagram“ tinkle.

Spausdintuvas – lyg stebuklas

M.Benedetto anksti pradėjo uždirbti iš idėjų generavimo. Būdamas 13-os jis įkūrė savo pirmąją įmonę, kurios specializacija buvo žieminių kepurių mezgimas ir prekyba jomis.

Jau po dvejų metų verslas išaugo: paauglys pradėjo prekiauti slidinėjimo drabužiais ir aksesuarais.

Tuo amerikietis užsiėmė ir studijuodamas koledže, kol patyrė nelaimę: slidinėdamas griuvo ir smarkiai susižalojo koją.

M.Benedetto ligoninėje praleido pustrečio mėnesio, o paskui dar dvejus metus truko reabilitacija.

Per tą laiką aistra sportui išblėso – vyras ėmė domėtis mobiliųjų prietaisų naujovėmis ir pristatė priedų jiems prekės ženklą. Po kelerių metų atsirado dar vienas M.Benedetto verslas: nauja įmonė užsiėmė lagaminų, kuprinių ir tualeto reikmenų keliautojams gamyba.

Bet, pasak tinklaraštininko, jis visada norėjo kurti nenaudingus išradimus.

Iš pradžių M.Benedetto planavo, kad jo įmonė gamins tokius daiktus balandžio 1-ajai, tačiau galiausiai atmetė idėją, nes jam ji atrodė pernelyg neįtikėtina.

Tačiau situacija iš esmės pasikeitė, kai amerikietis įsigijo 3D spausdintuvą.

Kai tik jo išradimų nuotraukos ir vaizdo įrašai pradėjo populiarėti internete, tinklaraštininkas nutarė likviduoti visus savo verslus ir susitelkti į „Nenaudingų išradimų“ prekės ženklo populiarinimą socialiniuose tinkluose.

M.Benedetto nemažai pajamų gauna ir iš bendradarbiavimo su žinomais prekių ženklais. Pavyzdžiui, žaidimo „Call of Duty“ naujosios dalies išleidimo proga jis paskelbė vaizdo įrašą apie žaidimų pultelį, leidžiantį nė akimirką neatsitraukti nuo mėgstamos pramogos.

Kaip pabrėžė tinklaraštininkas, jo įrenginyje yra viskas, ko reikia užkietėjusiam žaidėjui: užkandžių skyrelis, puodelių laikiklis, veidrodis, dezodorantas, ventiliatorius ir net dantų šepetėlis. O „Bud Light“ alui reklamuoti M.Benedetto sukūrė telefono dėklą su laikikliu alaus skardinei.

Be to, amerikietis atidarė elektroninę parduotuvę, kurioje platina oficialias „Nenaudingų išradimų“ prekes: marškinėlius, kojines, kepures, krepšius ir kitus aksesuarus.

Ten galima įsigyti ir kai kuriuos jo išradimus.

Ateityje M.Benedetto savo projektą nori paversti muziejaus ekspozicija, kad žmonės galėtų savo akimis pamatyti visus jo kūrinius, sužinoti, kas yra 3D spausdinimas ir kokios yra šios technologijos galimybės.

„Kiekvieną kartą sėdėdamas priešais 3D spausdintuvą susižavėjęs stebiu, kaip jis veikia.

Tai tarytum stebuklas“, – sakė M.Benedetto.

Parengta pagal „Tubefilter“, „Fast Company“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.