Japonijoje šėlsta sušių teroristai: aplaižo sojų padažo buteliukus ir prispjaudo į ne savo ritinėlius

Jie laižo bendrus sojų padažo buteliukus ir apspjaudo ne savo sušių ritinėlius. Jie siurbia iš šaukštų, įmerktų į bendrus indus. Jie juokiasi į kamerą tai filmuodami.

Sušiai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Sušiai.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Piktavalių elgesys sušių restoranuose Japonijoje, garsėjančioje griežtais higienos ir mandagumo standartais, sukėlė nacionalinę pasibjaurėjimo bangą.<br>„123rf.com“ nuotr.
Piktavalių elgesys sušių restoranuose Japonijoje, garsėjančioje griežtais higienos ir mandagumo standartais, sukėlė nacionalinę pasibjaurėjimo bangą.<br>„123rf.com“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-05-29 20:12

Šie japoniškų konvejerinių sušių restoranų pokštininkai, kuriems svarbiausia – išpopuliarėti internete, tapo labiausiai aptarinėjama tema Japonijos socialiniuose tinkluose.

Vaizdo klipai peržiūrėti milijonus kartų ir sukėlė tokį pasipiktinimą ir pasišlykštėjimą, kad Japonijoje paplito naujas terminas – „sušių tero“, žodžių „sušių terorizmas“ trumpinys.

Aplaižyti ir nufilmuoti

Tokie vaizdai šlykštūs visiems. Bet Japonijoje, garsėjančioje griežtais higienos ir mandagumo standartais, tai sukėlė nacionalinę pasibjaurėjimo bangą.

„Sushiro“ restoranų tinklas, kuriame nufilmuotas vienas daugiausia kartų peržiūrėtų klipų, nutarė įskųsti policijai berniuką, kuris aplaižė švarius puodelius bei sojų padažo buteliukus ir apsilaižęs pirštus lietė kitų žmonių sušių gabalėlius, riedančius konvejerio juosta.

Tai buvo nufilmuota Gifu provincijoje ir surinko dešimtis milijonų peržiūrų.

„Sushiro“ sprendimas pateikti civilinį ir baudžiamąjį ieškinius buvo netikėtas.

Berniukas, kurio amžius neatskleidžiamas, ir jo tėvai atsiprašė restorano.

Tačiau „Sushiro“ pareiškė, kad patyrė reputacinę ir piniginę žalą. Japonijos naujienų kanalas „TV Asahi“ pranešė, kad paplitus vaizdo klipui restorano akcijų vertė krito 5 proc. (maždaug 117 mln. eurų).

Kaip virusas plintantys pokštų klipai – ne naujiena. Ne pirmą kartą incidentai nutiko ir konvejeriniuose sušių restoranuose, vadinamuose „kaiten-zushi“.

Šie tinklai siūlo įkandamas kainas ir neįpareigojančią aplinką, todėl yra populiarūs tarp šeimų su vaikais ir Japonijos jaunimo.

Dažnai konvejeriai veikia automatiškai: sušių užsisakai planšetėje, ir gabaliukai atkeliauja juosta. Žmogiško įsikišimo čia mažai.

Naujausi vaizdo įrašai „TikTok“, „Twitter“ ir „Instagram“ tinkluose sulaukė didžiulio susidomėjimo. „Konvejeriniai sušiai“ netgi buvo tapę populiariausia sąvoka „Twitter“, ir daugybė žmonių išreiškė abejonę, ar kada nors vėl eis į „kaiten-zushi“ restoranus.

Šie klipai įkvėpė mėgdžiotojus. Išplito naujas įrašas iš vieno „Sukesan Udon“ restorano Pietų Japonijos mieste Fukuokoje: klientas aplaižo šaukštą, kuris naudojamas iš bendro indo įsidėti pagardų sriubai. Restoranas paskelbė, kad jau pateikė skundą policijai.

Reikalauja nubausti

Į dienos šviesą išlindo ir senesni įrašai. Viename jų jaunuolis paliečia sušio gabaliuką, o tada padeda jį atgal ant konvejerio juostos. Tai buvo filmuota prieš ketverius metus, bet „Kurasushi“ restoranas į policiją nutarė kreiptis dabar.

Tokie restoranų veiksmai sukėlė diskusijas socialiniuose tinkluose, ar jie neperžengia ribų įveldami policiją, nes kai kurie pokštininkai yra nepilnamečiai. Kiti įsitikinę, kad būtina imtis teisinių priemonių ir parodyti, kad į tokius išsišokimus žiūrima rimtai.

Pavyzdžiui, ši žinutė „Twitter“ tinkle sulaukė daugiau negu šimto tūkstančių teigiamų reakcijų: „Kalbant apie konvejerinių sušių vaizdo klipus, „Hamazushi“, „Karasushi“, „Sushiro“ turi pateikti teisinius ieškinius ir išsireikalauti milijonus jenų žalai atlyginti, kad nusižengėliai rimtai nukentėtų. Net jei mokės tėvai. Visiems sužinojus apie tokį skausmingą rezultatą tikėtina, kad ateityje incidentai nesikartos.“

Tyčiojasi iš benamių

Šie vaizdeliai nėra visiška naujiena, nes Japonijoje jau kurį laiką egzistuoja „YouTube“ mada, vadinama „meiwakudouga“, arba „nepatogūs video“.

Kuriantys tokius klipus daro apgailėtinus dalykus ir šitaip renka peržiūras. Kai kurie filmuojasi, kaip parduotuvėje valgo nesumokėję, kaip purškia grafičius ant skelbimų lentos, pranešančios apie laidotuves, arba kaip vaikšto be kaukės siaučiant pandemijai.

Kitas paplitęs klipas, filmuotas „kaiten-zushi“ restorane, atitinka „sušių terorizmo“ formatą. Jaunuolis suvalgo sušio gabaliuką nuo konvejerio juostos ir už tai nesumoka. Dar viename įraše kažkas uždeda ant sušio ritinėlio vasabių, ir lėkštė toliau nuvažiuoja ją užsisakiusiam klientui. Restoranas „Hamazushi“, kuriame filmuoti šie „pokštai“, kreipėsi į policiją.

Apskritai Japonijoje atsirado mada filmuoti apgailėtiną elgesį ir taip siekti dėmesio internete.

Neseniai japoniškame „TikTok“ pasirodė klipų, kuriuose tyčiojamasi iš benamių.

Pavyzdžiui, viena jauna japonė Nagojos mieste nusiveda pagyvenusią benamę į parduotuvę, tarsi ketindama jai nupirkti maisto, o tada ją palieka prie kasos ir juokdamasi nubėga.

Parengta pagal „The Washington Post“ inf.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.