Vieni nuobodžiausių Rusijos rinkimų turėjo ypatingai gyvybingas ir šmaikščias televizijos reklamas. Vieni politikai imitavo įmonę „Apple“, antri dalgiu šienavo pievą, o treti mėtė ne itin subtilias užuominas, kad jų vyriškas pasididžiavimas – geležinis.
Pasak nepriklausomos rinkimų stebėjimo organizacijos „Golos“, sekmadienį vyksiančių Rusijos Valstybės Dūmos ir regionų valdžios rinkimų kampanija buvo „nuobodžiausia“ per pastarąjį dešimtmetį.
Valdančioji partija „Vieningoji Rusija“ už savo kampaniją išleido mažiau pinigų nei Rusijos liberalų demokratų partija ir partija „Teisingoji Rusija“, kurios, prognozuojama, gausi žymiai mažiau balsų. Vladimiro Žirinovskio liberalai išleido 554 mln. rublių (7,6 mln. eurų) – beveik dvigbuai tiek, kiek „Vieningoji Rusija“.
Vis dėlto politikų reklamos daugelį privertė apstulbti. Partija „Jabloko“ („Obuolys“) atkartojo įmonės „Apple“ reklamų stilių ir vaizdo klipe pristatė „unikalų įrankį, kuris gali sukurti šviesią ateitį – tušinuką“.
Reklamoje partijos lyderis Grigorijus Javlinskis tikina, kad „ateitis tiesiogine prasme yra jūsų rankose“. Vaizdo įraše teigiama, kad dėl „ergonominio tušinuko dizaino“ jį galima užsikišti už ausies ir lengvai pasiimti į rinkimus.
Tuo metu partijos „Jabloko“ kandidatas į Valstybės Dūmą Sergejus Muštenko nusifilmavo kitoje reklamoje, kurioje jis repuoja.
„Nusibodo būti apgautam? Stok į kovą, – repuoja S.Muštenko. – Padarykime tai kartu. Štai mano ranka.“
Tuo metu partijos „Civilių platforma“ narys, Jekaterinburgo parlamente perrinkimo siekiantis Dmitrijus Golovinas sukūrė reklamą apie kiaušinius. Vaizdo klipe medinis kūjis traiško vištų kiaušinių poras, tačiau nesugeba sulaužyti vienos iš porų.
„D.Golovinas yra vyras su geležiniais... principais“, – „subtiliai“ pareiškiama reklamoje.
Tačiau vyriškiausios reklamos titulas priklauso partijos „Rodina“ nariui, kardu apsiginklavusiam Maksimui Šingarkinui, kuris reklamoje dalgiu šienavo pievą ir laikė malkoms kapoti skirtą kirvį.
„Teisingoji Rusija“ nufilmavo vaizdo klipą su Ukrainoje dėl separatistinių veiksmų tiriamu, sausį Rusijos pilietybę gavusiu Anatolijumi Wassermanu. Reklamoje vyras apsilanko vyriausybės pastate, bet visi ten esantys darbuotojai – meškos.
Tai yra užuomina į „Vieningosios Rusijos“ partiją, kurios emblema yra meška. Reklamoje A.Wassermanas teiraujasi valytojos, kur yra žmonės, o ji klausia jo: „Iš kur jie gali būti? Reikėjo naudotis savo galva, kai balsavai.“