Nukritusio Alžyro lėktuvo modelis buvo tarsi užkeiktas

Afrikoje sudužusio „Air Algerie“ orlaivio modelis  „McDonnell Douglas MD-83“ buvo pasenęs ir modernių oro linijų jau nebenaudojamas. Ir ne veltui - su šiuo lėktuvo modeliu siejama ne viena skaudi avarija.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jul 24, 2014, 8:09 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 6:09 PM

Pirmasis MD-83 orlaivis į padangę pakilo dar 1984 m. Tai buvo dviejų variklių lėktuvas skirtas trumpiems ir vidutiniams atstumams. Jame galėjo tilpti iki 135 keleivių.

Sukūrus tobulesnius, galingesnius variklius ir talpesnius degalų bakus, MD-83 gamyba buvo nutraukta. Paskutinis šio modelio orlaivis buvo išleistas 1999 m.

Šių lėktuvų pasaulio oro linijų flotilėse paskutiniu metu nebebuvo daug. Jais skraidė Nigerijos „Dana Air“, Turkijos „Atlasjet“, „Alaska Airlines“, „Air Algerie“ ir kelios kitos oro linijos. Dauguma stipriausių ir patikimiausiomis laikomų oro bendrovių šių lėktuvų jau seniai nebenaudojo.

MD-80 serijos lėktuvus persekiojo nelaimės

„McDonnell Douglas MD-83“, kaip ir kiti jo pirmtakai iš MD-80 serijos, buvo susiję su daugybe avarijų ir sudužimų.

2000 m. MD-83 modelio lėktuvas, priklausęs „Alaska Airlines“ skrydžių bendrovei, sudužo Atlanto vandenyne, kai buvo prarasta jo kontrolė. Žuvo visi juo skridę 88 keleiviai ir įgulos nariai.

2007 m. Turkijos oro linijų „Atlesjet“ turėtas MD-83 sudužo Turkijos pietuose. Ir vėl – žuvo visi keleiviai, kurių tąsyk buvo 57, ir visi įgulos nariai.

2012 m. įvyko du incidentai susiję su šiais modeliais. Sausį leisdamasis avariją patyrė čarterinių skrydžių paslaugas siūliusios Ispanijos bendrovės „Switftair“ - tos pačios, iš kurios Alžyro „Swiftair“ frachtavo ir neseniai sudužusį lėktuvą. Laimei, tuomet nebuvo nei sužeistųjų, nei aukų. Apgadintas buvo tik pats lėktuvas.

Tų pačių metų vasarą MD-83, priklausantis Nigerijos oro bendrovei „Dana Air“ rėžėsi į dviaukštį pastatą Laose. Buvo pražudyti iš viso apie pusantro šimto žmonių - ir lėktuve, ir ant žemės.

Pavojingos oro linijos

Didelių nuostolių yra patyrusios ir pačios Alžyro oro linijos „Air Algerie“. Skaičiuojama, kad nuo įsikūrimo šių oro linijų lėktuvai patyrė 7 žmones pražudžiusius sudužimus, virš dešimt avarijų, kurios nepasibaigė mirtimi ir dar tiek pat orlaivių užgrobimo incidentų.

Didžiausia civilinės aviacijos katastrofa šalyje įvyko 2003 m. kovą pietiniame Tamanraseto mieste, kur pakilimo metu užsiliepsnojus vienam iš variklių sudužo „Air Algerie“ keleivinis lėktuvas su 103 žmonėmis.

Tik vienam iš orlaivyje buvusių žmonių, jaunam alžyriečiui kariui, pavyko likti gyvam, bet jis buvo labai sunkiai sužeistas.

Nuo 2008 m. apie jokius „Air Algerie“ oro linijų incidentus pranešta nebuvo. Ir, kai jau rodėsi, kad ši bendrovė įveikė nelaimes nešantį prakeiksmą – nukrito iš Uagadugu į Alžyrą skridęs keleivinis lėktuvas su 116 žmonių.

Kol kas nėra žinoma, kas galėjo atsitikti šiam MD-83 modelio lėktuvui ir ar yra aukų, bet Alžyro pareigūnai patvirtino, kad lėktuvas nukrito.

Parengė Jorūnė Kazlauskaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.