„FlyDubai“ pilotas ruošėsi išeiti iš darbo dėl nuovargio

Praėjusį šeštadienį Rusijoje sudužusio avialinijų „FlyDubai“ lainerio pilotas Aristos Sokratous dėl nuovargio turėjo išeiti iš savo darbo. Įmonės darbuotojai atskleidė, kad nuolatinis nuovargis dažnai neigiamai paveikia jų gebėjimą skraidinti lėktuvą, tačiau „FlyDubai“ problemą ignoravo, skelbia BBC.

Sudužusio „FlyDubai“ lėktuvo piloto A.Sokratous kolegos tvirtino, kad jis buvo nuolatos pervargęs ir įmonėje dirbo paskutines dienas.<br>Socialinių tinklų nuotr.
Sudužusio „FlyDubai“ lėktuvo piloto A.Sokratous kolegos tvirtino, kad jis buvo nuolatos pervargęs ir įmonėje dirbo paskutines dienas.<br>Socialinių tinklų nuotr.
„FlyDubai“ darbuotojai atviravo, kad jie dažnai yra pervargę, tačiau įmonė nenorėjo spręsti šios problemos.<br>„Sputnik“/“Scanpix“ nuotr.
„FlyDubai“ darbuotojai atviravo, kad jie dažnai yra pervargę, tačiau įmonė nenorėjo spręsti šios problemos.<br>„Sputnik“/“Scanpix“ nuotr.
„FlyDubai“ lėktuvo katastrofoje žuvo visi 62 skridę žmonės.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„FlyDubai“ lėktuvo katastrofoje žuvo visi 62 skridę žmonės.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Lėktuvo sudužimas Rostove prie Dono nebuvo pirmoji katastrofa kilusi dėl piloto nuovargio.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Lėktuvo sudužimas Rostove prie Dono nebuvo pirmoji katastrofa kilusi dėl piloto nuovargio.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Mar 24, 2016, 6:01 PM, atnaujinta May 31, 2017, 4:18 PM

„Boeing 737-800“ modelio lėktuvas sudužo Rostove prie Dono. Žuvo visi 62 juo skridę žmonės, įskaitant septynis įgulos narius.

Su BBC šnekėję trys tapatybės atskleisti nenorėję „FlyDubai“ pilotai pasakojo, kad nuovargis gali būti vienas iš svarbių veiksnių nulėmusių tragišką lėktuvo katastrofą. Avialinijos „FlyDubai“ tokias kalbas apie nuovargį pavadino „konfidencialia informacija“.

„Mes negalime atskleisti konfidencialios informacijos susijusios su mūsų darbuotojais, – teigė „FlyDubai“ atsotvas. – Aukų artimųjų atžvilgiu yra svarbu, kad nespėliotume apie šio tragiško įvykio aplinkybes, kol nepriklausomos organizacijos vis dar nebaigė savo tyrimų“.

Pilotai užmiega prie pulto

Vienas „FlyDubai“ pilotas pranešė, kad ankščiau yra dėl nuovargio užmigęs prie lėktuvo valdymo pulto. Atviravę pilotai aiškino, kad jų kolegoms grėsė „didelis ir aiškia matomas pavojus“ dėl nuovargio darbe. Vienas pilotas tvirtino jau atsistatydinęs iš pareigų, o dar kitas artimiausiu metu ketina padaryti tą patį.

„FlyDubai“ lėktuvas sudužo, kai pilotas mėgino nutūpti ant nusileidimo tako, bet į jį nepataikė. Manoma, kad katastrofą sukėlė blogas matomumas ir smarkus vėjas.

Ataskaitose rašoma, kad po pirmo nesėkmingo bandymo nusileisti, lėktuvas dvi valandas skrido ratais, kol galiausiai sudužo, kai pilotas bandė nusileisti antrąjį kartą.

Tapatybės neatskleidę „FlyDubai“ darbuotojai nurodė, kad lemtingojo skrydžio pilotas iš Kipro A.Sokratous jau buvo atsistatydinęs ir užbaiginėjo tris paskutinius mėnesius darbe. Pilotas iš darbo išėjo dėl nuolatinio nuovargio ir prastos gyvenimo kokybės.

„FlyDubai“ neigia problemą

Katastrofa įvyko visai netoli mūsų, – vienas „FlyDubai“ pilotas šnekėjo su BBC. – Nenoriu spėlioti dėl to, kas sukėlė nelaimingąjį įvykį, bet manau, kad nuovargis turėjo būti svarbi to priežastis. Aš taip pat nesistebiu, kad visa tai nutiko“.

„Įgula dirba per daug ir kenčia nuo nuovargio, o tai yra labai pavojinga, – tęsė pilotas. – Darbuotojai baigia naktinę pamainą ir pradedą dienos pamainą be jokio poilsio. Sakyčiau, kad 50 proc. visų žmonių dirbančių mūsų avialinijose kenčia nuo smarkas nuovargio“.

„Apie problemas šnekėjau su vyresniuoju avialinijų darbuotoju, tačiau jis sakė, kad „FlyDubai“ neturi problemų dėl nuovargio“, – nuogąstavo pilotas.

Nuovargis – nuolatinė problema

Jau ilgą laiką aviacijos industrijoje nuovargis buvo skelbiamas kaip didžiulė problema. Europos aviacijos saugumo agentūra ankščiau siūlė nustatyti ribas, kiek laiko pilotams turėtų būti leidžiama skristi iš eilės.

„Prieš sudūžtant lėktuvui įgula manė, kad tėra klausimas kada – o ne ar – įvyks lėktuvo katastrofa“, – pasakojo vienas pilotas. – Mes savęs klausėme „Ar turime netekti lėktuvo, kad dalykai pasikeistų?“, todėl įvykiai darbuotojus šokiravo, bet jų nenustebino“.

„Viską aiškiai galima matyti, dauguma įgulų vos pajėgia dirbti, visi yra pervargę, – toliau atviravo pilotas. – Aš nerimauju dėl pasekmių, bet man reikėjo apie tai pranešti. Kodėl žmonės turėtų netekti savo gyvybės? Kažkur 25 pilotai iš 600 nuo metų pradžios jau spėjo atsistatydinti ir dauguma skundėsi nuovargiu, budėjimo grafikais ir gyvenimo kokybe“.

Skraidantiems nerūpi įgula

Dar vienas pilotas davęs interviu BBC teigė, kad jo kolegos apie problemas dėl nuovargio kalbėjo su avialinijų vadovybe, o jis pats prisipažino užmigęs skrydžio metu, nes buvo pervargęs. Pilotas tvirtino, kad ketina atsistatydinti iš „FlyDubai“.

„Mano darbo kokybė smarkiai krenta dėl nuovargio, – teigė antrais pilotas. – Kai buvau pervargęs esu kartą užmigęs prie lėktuvo valdymo pulto. Tupdant lėktuvą mano protas neveikė, kaip turėjo, o tai yra labai rimtas dalykas“.

„Aš prisipažinau vadovybei dėl savo klaidos ir iškėliau klausimą dėl nuovargio, bet niekas nieko nedarė. Daugiau skraidančių žmonių turėtų klausti, kas vyksta lėktuvo priekyje ir rūpintis įgulos gerove, – tęsė pilotas. – Atsistatydinsiu, nes nuolatos esu pervargęs. Apie savo sprendimą vadovybei pranešiu per ateinančias porą savaičių“.

Institucinis nerūpestingumas?

Viename pranešime avialinijos „FlyDubai“ sakė, kad įmonei svarbiausia yra įgulos saugumas ir gerovė, o visa aviacijos industrija yra smarkiai reguliuojama ir prižiūrima.

„Mes griežtai laikomės reguliacijų dėl laiko, kiek galima skraidyti, budėjimo tvarkos sudarymo ir ypatingai kreipiame dėmesį į dalykus paveikiančius įgulą, įskaitant kiek laiko jie jau skrido ir kiek laiko ilsėjosi“, – skelbė „FlyDubai“.

„Jei lėktuvo įgulos narys jaučiasi, kad nėra pakankamai pailsėjęs prieš pradedant pamainą, mūsų saugumo valdymo sistema siūlo pilotams ir kitiems darbuotojams paskelbti, kad jie nėra tinkami atlikti savo pareigas“, – gynėsi „FlyDubai“.

Nuovargis – mirtinas

Nuovargis buvo susietas su daugybe pasaulio dėmesį sukausčiusių lėktuvo katastrofų. Nuovargis buvo paskelbtas kaip viena priežasčių, kodėl įvyko avialinijų „TransAsia“ katastrofa, kai lėktuvas vykstant dideliai audrai sudužo Taivane 2014 metais, pražudydamas 48 žmones.

2011 metais pervargęs „Air Canada“ pilotas lėktuvu nėrė žemyn, kai skrido virš šiaurinės Atlanto vandenyno dalies. Tame įvykyje buvo sužeisti 16 žmonių.

Tyrėjai paskelbė, kad lemtingojo „FlyDubai“ lėktuvo balso ir duomenų įrašai buvo atrasti katastrofos vietoje, tačiau dėl jiems padarytos žalos yra abejojama ar pavyks iš jų išgauti daug informacijos.

„FlyDubai“ yra pigių skrydžių įmonė įsteigta 2009 metais. Avialinijų būstinė yra Dubajuje, o pati įmonė keleivius skraidina į 90 skirtingų vietovių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.