Tarptautinis aviacijos komitetas pateikė savo išvadą oro linijų „FlyDubai“ lėktuvo katastrofos tyrime, praneša „Gazeta.ru“. Ekspertai dėl katastrofos kaltę suvertė pilotų klaidai ir prastoms oro sąlygoms.
„Remiantis išankstine skrydžio duomenų įrašymo prietaisų analize, paaiškėjo, kad įgula leidosi išjungusi autopilotą sudėtingomis oro sąlygomis – debesų aukštis 630 metrų, vėjo greitis 13 metrų per sekundę, gūsiai iki 18 metrų per sekundę, lietus, rūkas ir stipri turbulencija“, – skelbiama komiteto pranešime.
Iš Dubajaus skridęs lėktuvas „Boeing 737-800“ sudužo kovo 19 dieną beveik pasiekęs tikslą – Rostovo prie Dono aerodromą. Žuvo 62 juo skridę žmonės.
Skelbiama, kad antrąjį ratą virš Rostovo prie Dono oro uosto apsukusiame lėktuve 900 metrų aukštyje įgulos nariai pastūmė šturvalą nuo savęs, o tuo pačiu metu stabilizatorių nustatė 5 laipsnių žemėjimui. Orlaivis pradėjo staigiai žemėti, išvystydamas -1G žemėjimo pagreitį.
Jau anksčiau skelbta, kad tąkart pilotų kabinoje akimirksniu įsižiebė konfliktas: „Kur skrendi? Stok!“ – pasigirdo šūksnis kabinoje. Vis dėlto bandymas ištaisyti klaidą – įtempti vairalazdę – tik dar labiau pablogino situaciją.
Įgulai nepavyko išvengti susidūrimo su žeme. Orlaivis „Boeing 737-800“ į žemę trenkėsi 600 kilometrų per valandą greičiu ir 50 laipsnių kampu.
Atkurs katastrofos eigą
Tarptautinis aviacijos komitetas taip pat pranešė, kad toliau ketina atkurti visą lėktuvo katastrofos vaizdą. Pilotai iš Rusijos, JAV ir Jungtinių Arabų Emyratų mėgina suprasti lėktuvo įgulos veiksmus.
Pažymima, kad „FlyDubai“ lėktuvą pilotavę asmenys turėjo tvarkingus dokumentus, buvo apmokyti ir turėjo pakankamą stažą skraidant „Boeing“ tipo lėktuvais.
Komitetas taip pat ketina toliau dirbti prie skrydžio duomenų įrašymo įrangos. Jose užfiksuotus pilotų kabinos garsus ir kitus skrydžio duomenis tiria ekspertai iš Jungtinių Arabų Emyratų, JAV ir Ispanijos.
Ketvirtadienį komitetas išplatino pranešimą, kuriame paneigė iki šiol žiniasklaidoje skelbtą informaciją apie šią lėktuvo katastrofą.