Versija, susijusi su pašalinių daiktų patekimu į lėktuvo Tu-154 variklį, šiuo metu laikoma viena prioritetinių. Tai antradienį žurnalistams pranešė šaltinis Rusijos jėgos struktūrose.
„Viena pagrindinių katastrofos versijų šiuo metu – pašalinių daiktų patekimas į variklį“, – sakė šaltinis.
Bet jis pridūrė, jog, kaip ir anksčiau, tikrinamos ir kitos versijos, tarp jų – pilotavimo klaida ir techninis defektas.
Aptiktos juodosios dėžės
Be to, antradienį ryte pranešta, kad pavyko surasti vieną iš lėktuvo juodųjų dėžių.
Naujienų agentūrai „Interfax“ šaltinis operatyviniame štabe pranešė, kad vizualiai ji yra geros būklės.
„Į paviršių iškeltas parametrinis savirašis. Vizualiai jis yra geros būklės. Šiandien jis bus nugabentas į Maskvą šifruoti“, – sakė šaltinis.
Antrosios juodosios dėžės buvimo vieta taip pat nustatyta. Pasak šaltinio, ji taip pat gali būti iškelta į paviršių artimiausiu metu.
Be to, anot šaltinio, iš vandens ištraukti 13 katastrofos aukų lavonai, iš kurių paskutinis buvo aptiktas antradienio rytą. Iš viso į paviršių iškelta apie 160 žuvusiųjų kūnų fragmentų.
Versijos – keturios
Pirmadienį Federalinės saugumo tarnybos (FST) Ryšių su visuomene centro atstovai pranešė, kad Rusijos lėktuvo Tu-154 katastrofos virš Juodosios jūros byloje tiriamos keturios pagrindinės versijos.
„Pagrindinės versijos tebėra šios: pašalinių daiktų patekimas į variklį; nekokybiški degalai, dėl kurių varikliai neteko galios ir sustojo; pilotavimo klaida; lėktuvo gedimas“, – sakė FST atstovai.
Anot pareigūnų, faktų, bylojančių, kad buvo įvykdytas teroro aktas ar diversija, kol kas nenustatyta.
Lėktuvo Tu-154 katastrofa įvyko sekmadienį anksti rytą netrukus po to, kai laineris pakilo iš Adlerio oro uosto. Jame buvo 92 žmonės – kariškiai, žiniasklaidos atstovai, Rusijoje žinoma medikė Jelizaveta Glinka, taip pat Aleksandrovo ansamblio muzikantai, skridę į Siriją koncertuoti Rusijos kariškiams.
Pirmosios orlaivio nuolaužos buvo aptiktos po kelių valandų 1,5 kilometro nuo kranto Sočio rajone 50–70 metrų gylyje.