Ekspertai teigia įminę 2014 m. pradingusio „Malaysia Airlines“ lėktuvo mįslę

Skrydžio MH370 dingimą tiriantys ekspertai mano pagaliau apčiuopę siūlo galą tyrime. Labiausiai tikėtina, kad lėktuvo pilotas nusprendė nusižudyti.

„Malaysia Airlines“ lėktuvo, skridusio reisu MH370, keleivių artimieji vis dar reikalauja valstybės pareigūnų tiksliai išsiaiškinti, kas nutiko jų artimiesiems.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Malaysia Airlines“ lėktuvo, skridusio reisu MH370, keleivių artimieji vis dar reikalauja valstybės pareigūnų tiksliai išsiaiškinti, kas nutiko jų artimiesiems.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„The Washington Post“ ir „Lietuvos rytas“ inf.

May 16, 2018, 10:33 AM, atnaujinta May 17, 2018, 9:13 AM

Visi, išskyrus vieną iš 239 žmonių, keliavusių „Malaysia Airlines“ lėktuvo reisu MH370, viduryje kelionės buvo praradę sąmonę ir nė nesuvokė, kad jie lėktuvu lėtai keliauja į savo mirtį.

Tokias išvadas dabar pateikė ekspertai, analizuojantys, kas galėjo nutikti prieš ketverius metus, kovo 4-ąją, kai orlaivis, skridęs iš Kvala Lumpūro į Pekiną, kažkur pradingo.

Pakeliui į kelionės tikslą lėktuvo pirmasis pilotas Zaharie Ahmadas Shahas nusuko lėktuvą taip, kad jis praskristų virš Penango Malaizijoje. Tai – jo gimtasis miestas, kuriame pilotas ir gyveno.

Kažkas, kas valdė lėktuvą tuo metu, – turbūt tai buvo vienintelis sąmoningas likęs Z.A.Shahas – du kartus į kairį šoną pakreipė orlaivį.

Ekspertai mano, kad pilotas norėjo pažvelgti į gimtąjį miestą iš viršaus paskutinį kartą savo gyvenime. 53-ejų Z.A.Shahas buvo nutaręs nusižudyti ir kartu įvykdė masinę žmogžudystę.

Paliko keleivius be sąmonės

Tyrėjai mano, kad prieš įvykdydamas kraupią masinę žmogžudystę pilotas nieko neperspėjęs išjungė slėgį orlaivio kabinoje palaikančias sistemas.

Visi keleiviai ir skrydžio palydovai, kurie nespėjo užsidėti deguonies kaukių (o greičiausiai to padaryti nespėjo niekas), prarado sąmonę.

Tai atsakytų į klausimą, kodėl orlaivio viduje, lėktuvui aiškiai krypstant nuo kurso, tvyrojo tyla: nebuvo išsiųsta jokio pavojaus signalo iš lėktuvo radijo, jokių atsisveikinimo žinučių, nebūta jokių nepavykusių bandymų susisiekti.

Vienintelis būdas, kuriuo kažkas, kas valdė lėktuvą, sėkmingai galėjo įvykdyti savo planą, – situacija, kai visi kiti lėktuve tuo metu buvo be sąmonės.

Lėktuvo, skridusio reisu MH370, nuolaužų iki šiol nebuvo rasta, manoma, kad jis nuskendo Ramiojo vandenyno dugne. Bet ten pat nugramzdinti ir šimtai milijonų dolerių – per ketverius brangiai kainavusių paieškų metu jokių rezultatų nepasiekta.

Tikėtina, jog įvyko savižudybė

Grupė „60 Minutes“, kurią sudaro aviacijos specialistai, buvęs Australijos transporto saugumo biuro viršininkas, vadovavęs lėktuvo paieškai, bei okeanografas, nenuleidžia rankų. Jie mano atsidūrę arčiausiai tiesos.

„Mes priėjome išvadą, kad pilotas nutarė nusižudyti ir, pirmiausia išjungęs slėgį palaikančius prietaisus kabinoje, neutralizavo kitus žmones.

O tada nusižudė, bet kartu nužudė šimtus kitų, buvusių orlaivyje „Boeing 777“. Jo veiksmai buvo tyčiniai“, – neabejoja tyrėjų grupei priklausantis Larry Vance’as.

Tai paaiškina, kodėl Z.A.Shahas nusuko lėktuvą ir privertė orlaivį pasvirti, vingiavo su juo ore.

„Jeigu kruopščiai išnagrinėji jo skrydžio trajektoriją, gali pamatyti, kad lėktuvas pasvyra į kairę, tuomet ilgai sukasi į dešinę, o tada vėl sukasi į kairę.

Aš ilgai svarsčiau, ką tai galėtų reikšti, kokios techninės priežastys lėmė tokius piloto manevrus ore. Po dviejų ar trijų mėnesių svarstymo galiausiai supratau, kad viskas labai paprasta – kažkas tiesiog troško pažiūrėti pro langą.

Tai buvo ilgas emocingas atsisveikinimas“, – aiškino vyresnysis pilotas ir skraidymo instruktorius Simonas Hardy.

Mįslė kankina 4 metus

Lėktuvas, skridęs reisu MH370, dingo 2014 metų kovo 8-ąją, netrukus po to, kai pakilo iš Kvala Lumpūro.

2017-ųjų sausį buvo nutraukta orlaivio paieška – ją vykdė jungtinės pajėgos iš Malaizijos, Kinijos ir Australijos.

Australijos transporto saugumo biuras pranešė, kad per visą šį paieškų laiką nepavyko pasistūmėti ir jokių apčiuopiamų rezultatų neaptikta.

Bet nepriklausoma tyrėjų grupė „60 Minutes“ ieško atsakymo į klausimą, kaip modernus orlaivis, sekamas radarų ir palydovų ryšio, gali tiesiog prašapti.

Pasak jų, gali, nes to norėjo pilotas. Patyręs orlaivio kapitonas, kuris buvo nuskridęs 20 tūkst. valandų ir buvo įsirengęs skrydžių simuliatorių savo namuose, tiksliai žinojo, ką daryti, kad taip įvyktų.

Anksčiau kalbėta, jog Z.A.Shaho santuoka byrėjo ir jis nutarė nusižudyti, nes tądien sužinojo, kad žmona jį palieka.

Būta ir kitokių teorijų – apie lėktuvo užgrobimą. Tačiau buvo išanalizuotos visų orlaiviu skridusių keleivių tapatybės.

Nors atrasta, kad du keleiviai skrido su padirbtais dokumentais, jie abu buvo prieglobsčio prašytojai ir neturėjo jokių sąsajų su teroristais. Kiti keleiviai taip pat nekėlė įtarimų.

Atrastos nuolaužos padėtų išsiaiškinti daugiau detalių apie nelaimę, bet vyriausybės liovėsi toliau stengtis, o paiešką vandenyno dugne vykdo kelios privačios bendrovės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.