Modernūs vėjai gardumynų turguje - duris atvėrė parduotuvė „Marche de Provence Boutique”

„Laukite tęsinio“, – prieš dvejus metus gudriai šypsodamasis tarė Arūnas Oželis (50 m.), atidarydamas „Marche de Provence“ restoraną Vilniaus senamiestyje. Pažadą ištesėjo – prie restorano duris atvėrė ir parduotuvė „Marche de Provence Boutique“.

Daugiau nuotraukų (1)

Daiva Kaikarytė

Jun 14, 2013, 8:33 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 12:37 PM

Dar viena gurmaniško maisto parduotuvė Vilniuje? Jei ją atidaro Arūnas, reikia tikėtis ko nors įdomesnio. Juk jis vienas iš tų, kurie lietuvius pratino valgyti austres, mėgautis kokybišku maistu, supažindino su ekstravagantiškais virtuvės meistrų eksperimentais, rašo „Lietuvos rytas“.

Prieš dvejus metus Vilniuje atidarydamas „Marche de Provence“ Arūnas jį vadino pusbroliu iš kaimo – jo kito restorano „La Provence“ tęsiniu, tik paprastesniu. Bet ne prastesniu.

A. Oželis net pykteli išgirdęs mintį, kad visa, ką jis sukuria, siejasi su prabanga. „Marche“ prancūziškai reiškia turgų, o juk jis nebūtinai turi būti purvinas ir atgrasus.

Ir turguje gali būti prabangos, tik ji tyliai sėdi kamputyje, tačiau dėl jos egzistavimo niekas neabejoja.

Taigi naujoji parduotuvė – tarsi turgus ar restorano sandėlis. Nereikia tikėtis joje kasdien rasti vienodų prekių. Parduotuvė gyvens gamtos sezonų ritmu. Kol kas bus galima mėgautis kokybiška Lietuvoje išauginta aviena ir jautiena. Mat per keliolika darbo metų restoranininkas jau žino, kas ir kaip augina gyvulius mėsai – tik tokiais ir pasitiki.

„Viena moteris mums tiekia puikų ožkų pieno sūrį, tad gal gausime ir retos mėsos – ožkienos“, – planuoja A. Oželis. Čia bus ir egzotiškesnės paukštienos – balandžių, kurapkų, fazanų.

Pasakodamas apie žuvies skyrių pašnekovas paminėjo garsios „Šturmų švyturio“ parduotuvės įkūrėjus, kurie parodė gražų pavyzdį, kad galima prekiauti šviežiomis žuvimis. „Marche de Provence Boutique“ bus didelis užjūrio žuvų bei jūrų gėrybių pasirinkimas. Vietos čia atsiras ir delikatesinėms lietuviškoms žuvims – žiobriams, seliavoms ar sykams.

Produktai dieną bus lentynose, o jei nebus išgraibstyti pirkėjų, pateks į restoraną. Štai jums ir natūralus naminis produktų panaudojimo metodas.

Baugu iš neįprastų produktų ruošti valgį? Vilnietiškoje parduotuvėje dirbs žuvininkas ir mėsininkas – profesionalai, kurie paruoš produktą, juk ne kiekvienai moteriai malonu doroti žuvį ar išgaudyti visas gyslas iš mėsos. Jei prireiks, meistrai duos receptą. Net ir reikalingą indą ar prieskonių, pavyzdžiui, žiupsnį šafrano.

Arūnas jau seniai pastebėjo, kad gražių namų su dailiomis pievutėmis prisistatę žmonės, kviesdamiesi svečių, nori juos kuo nors nustebinti – štai kodėl prireikia jo pagalbos.

Kitoje mėsinės bei žuvinės pusėje bus prekiaujama šviežiai čia pat kepta duona, įvairiausiomis užkandėlėmis, užtepėlėmis, aliejais, prieskoniais, sūriais, kumpiais. Ir čia pirmenybė bus teikiama vietos produktams.

„Parmos kumpis puikus, tačiau kodėl neparagauti skilandžio – juk jis pirmasis Baltijos šalių produktas, gavęs Europos Komisijos pritarimą, kad būtų įregistruotas kaip garantuotas tradicinis gaminys.

Rokforo ir parmezano sūriai įdomūs, bet jau yra net po keletą metų brandintų ir lietuviškų“, – pasakoja Arūnas. Maistas neatsiejamas nuo gėrimų – antrajame aukšte vėl į dvi dalis padalyta erdvė, šmaikščiai pavadinta „Wine & Fire“. Vienoje dalyje surinkta stipriųjų gėrimų – išskirtinės grapos, romo ir viskio – kolekcija.

O štai kitoje viskas kitaip nei įprastoje vyno parduotuvėje. Greičiausiai vyną mėgstate ne kokios nors šalies, o kokios nors vynuogių veislės. Pagal jas vynas ir surinktas, surikiuotas – ‘Chardonay’, ‘Malbec’, ‘Sauvignon Blanc’, ‘Shiraz’ ir dar daugybė kitų.

„Juk tos pačios vynuogių rūšies vynas Vokietijoje ar Pietų Afrikos Respublikoje skiriasi“, – sako Arūnas.

„Marche de Provence Boutique“ surinkta ir šampano bei putojančio vyno kolekcija.

Viso to bus galima paragauti, o po to – nusipirkti. Norint bus galima ir pataupyti: išsiruošus į restoraną „Marche de Provence“ ir užsisakius patiekalų, aperityvo bus galima ateiti į parduotuvę. Mat čia gėrimai bus parduodami didmenos kainomis. Galbūt šaltojo užkandžio irgi norėsis ne iš restorano valgiaraščio, o iš parduotuvės lentynų – prašom.

Gėrimais „turguje“ taip pat bus prekiaujama sezono ritmu: vasarą bus ragaujamas baltasis, rausvasis vynas, o šaltuoju metų laiku – sunkesnis ir sodresnis.

Tačiau, be gėrybių pilnos parduotuvės, yra dar vienas – svarbiausias dalykas. Tai mokymasis. Čia klientas ateis ne šiaip išgerti ar tik išsirinkti produktų pietums ar vakarienei. Čia bus galima ir mokytis. Net ir keliolikai minučių užbėgęs klientas gaus įdomių žinių.

Tai simbolizuoja ir vyninėje ant sienos ištapyti nuogi kūnai.

„Mes esame nuogi – atviri naujiems vėjams ir pasirengę jų įpūsti kitiems“, – taip simbolinę piešinių reikšmę aiškina „Marche de Provence Boutique“ šeimininkas, ateityje pasirengęs atidaryti ir kulinarijos mokyklą.

A. Oželis visuomet sako, kad kiekvienas svečias jam – karalius, bet jis nėra svečio tarnas. Jis visuomet darydavo tai, kas jam pačiam įdomu, o juk nieko nėra smagiau, kaip sutikti dėl savo profesijos išprotėjusį meistrą ir pasimėgauti jo kūriniais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.