Didžiausia duonos, užkandžių ir šaldytos produkcijos gamintojos Baltijos šalyse „Mantinga“ užsakymu atliktos apklausos duomenimis, sumuštinius su juoda duona dažniausiai pusryčiams renkasi vyresni, aukštesnio išsilavinimo respondentai.
„Nuo seno juoda duona yra vienas pagrindinių žmogaus valgių – jei anksčiau tai būdavo vienintelis valgis, šiandien turime kur kas platesnę įvairovę – baltą, plikytą, sumuštinių, su skaidulomis, sėklomis ar kitais ingredientais papildytą duoną“, – komentuoja „Mantinga“ naujų produktų vystymo vadovė Ramunė Puzinienė.
Ne ką mažiau populiarūs sumuštiniai su balta duona – juos renkasi 30 proc. apklaustųjų, dažniausiai vyrai, nedideles pajamas turintys apklaustieji. Pasak R. Puzinienės, tai nulemia ne tik greitas gyvenimo tempas, bet ir pusryčių pasirinkimas, pavyzdžiui, degalinių parduotuvėse ir kavinėse dažniausiai vyrauja sumuštiniai bei šviesūs duonos gaminiai.
„Apskritai sumuštiniai Lietuvoje yra itin populiarūs, jų pagaminamas kiekis kasmet auga bent po 15 proc. Šių metų vasarą fiksavome net sumuštinių rekordus – pagaminome daugiau kaip 2 mln. per mėnesį“, – sako ji.
Sumuštinių populiarumą patvirtina ir degalinių tinklo „Circle K“ rinkos vystymo direktorius Renatas Alekna.