5 netikėti ženklai, įspėjantys, kad vartojate per daug druskos

Jeigu jums per aukštas kraujo spaudimas, tai yra vienas iš akivaizdžiausių požymių, kad galbūt vartojate per daug druskos.

Dėl druskos pertekliaus gali sutrikti jūsų savijauta.<br>123rf nuotr.
Dėl druskos pertekliaus gali sutrikti jūsų savijauta.<br>123rf nuotr.
Jeigu dažnai norite šlapintis, dėl to gali būti kaltas ir per sūrus maistas.<br>123rf nuotr.
Jeigu dažnai norite šlapintis, dėl to gali būti kaltas ir per sūrus maistas.<br>123rf nuotr.
Įrodyta, kad suvartojus per daug druskos gali būti sunku susikaupti.<br>123rf nuotr.
Įrodyta, kad suvartojus per daug druskos gali būti sunku susikaupti.<br>123rf nuotr.
Vienas iš druskos pertekliaus požymių – ištinę pirštai.<br>123rf nuotr.
Vienas iš druskos pertekliaus požymių – ištinę pirštai.<br>123rf nuotr.
Jeigu jūsų gerklė tarsi išdžiūvusi, vartojote per daug druskos.<br>123rf nuotr.
Jeigu jūsų gerklė tarsi išdžiūvusi, vartojote per daug druskos.<br>123rf nuotr.
Įrodyta, kad valgantys per sūriai dažniau kenčia galvos skausmus.<br>123rf nuotr.
Įrodyta, kad valgantys per sūriai dažniau kenčia galvos skausmus.<br>123rf nuotr.
Per dieną reikėtų suvartoti ne daugiau, kaip vieną šaukštelį druskos.<br>123rf nuotr.
Per dieną reikėtų suvartoti ne daugiau, kaip vieną šaukštelį druskos.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jan 9, 2017, 6:24 AM, atnaujinta Apr 12, 2017, 1:21 PM

Bet tai – ne vienintelis įspėjimas, kad vertėtų sumažinti druskos suvartojimą.

Paaiškėjo, kad net ir retai vartodami ypač sūrius patiekalus galite pasijusti keistai ar net visiškai nemaloniai.

Štai 5 stebėtini simptomai, parodantys, kad suvartojote per daug druskos ir patarimai, kaip pagerinti padėtį.

Atrodo, tarsi pirštai pastorėjo

Nepriaugote svorio, bet atrodo, tarsi jūsų žiedai staiga pasidarė dviem dydžiais per maži?

Greičiausiai staigų pirštų tinimą lėmė organizme susilaikę skysčiai, kurių padaugėjo dėl per didelio druskos suvartojimo.

„Mūsų organizmas yra sudėtinga mašina, kurioje turi būti išlaikyta pusiausvyra tarp skysčių ir elektrolitų“, – interneto puslapyje „Prevention“ paaiškino Dievo apvaizdos Šv. Jono sveikatos centro Santa Monikoje, Kalifornijoje (JAV) urologas daktaras Mehranas Movassaghis.

Suvartojant per daug druskos smegenys skatina išsiskirti hormonus, kurie liepia organizmui sulaikyti kiek įmanoma daugiau skysčių – taip siekiama išvengti širdies ar smegenų kraujagyslių užsikimšimo.

Jūsų gerklė išdžiūvusi

Jaučiatės, lyg būtumėte suvalgę krūvą vatos kamuoliukų? Dėl to gali būti kalta druska.

Jeigu valgote per daug sūrių patiekalų, jūsų organizmas pradeda jausti, kad sutriko vandens ir druskos pusiausvyra.

Kad tai atitaisytumėte, daktaras M.Movassaghis patarė gerti daugiau vandens. Tada smegenys organizmui pasiųs troškulio signalus, tuomet gersite daugiau vandens.

Jūsų galvoje tvinkčioja

Galite galvoti, kad sūrūs traškučiai, kuriuos suvalgėte, neturi nieko bendro su tvinkčiojančiu galvos skausmu. Tačiau tyrimai įrodo priešingai.

Suaugusieji, kurie per dieną suvartodavo po 3500 mg druskos, kone triskart dažniau kentėjo nuo galvos skausmo, palyginti su tais, kurie jos suvartodavo tik 1500 mg. Tai parodė tyrimas, kurio rezultatai buvo atspausdinti medicinos žurnale BMJ.

Yra glaudus ryšys tarp aukšto kraujo spaudimo ir galvos skausmų. Tačiau šiame tyrime dalyvavusius žmones galvos skausmai kamavo dažniau, net jei jų kraujo spaudimas buvo normalus.

Ekspertai nėra tikri, kodėl, bet aišku viena – jeigu jums atrodo, kad jūsų galva sprogs nuo skausmo, pasistenkite vartoti mažiau druskos.

Jums dažnai reikia į tualetą

Jūs be paliovos norite šlapintis ne tik todėl, kad geriate per daug vandens. Nustebsite, bet suvalgius per daug druskos poveikis gali būti toks pat.

Suvalgius per daug sūraus maisto inkstai turi dirbti intensyviau, kad pašalintų druskos perteklių. Taigi, kaip sakė M.Movassaghis, jūs norite šlapintis dažniau, nei įprastai.

Jums neveikia galva

Suvartojus per daug sūrių patiekalų jums prasidės dehidratacija. Ir tada jums bus sunkiau pradėti aiškiai mąstyti.

Kai moterų organizmui ima trūkti vandens, joms būna sunkiau atlikti testus, skirtus pamatuoti koncentraciją, atmintį, protavimą ir reakciją, palyginti su toms, kurių organizme vandens pakanka. Tai parodė tyrimas, kurio rezultatai buvo paskelbti žurnale „Journal of Nutrition“.

Paaiškėjo, kad dehidratacija lemia ir nuotaikos pablogėjimą.

Kaip viską greitai išspręsti?

Nesvarbu, su kokiais per didelio druskos suvartojimo simptomais susidūrėte, sprendimas paprastai yra tas pats.

Sumažinkite druskos suvartojimą, atsisakydami perdirbto maisto ir gerkite daugiau vandens.

„Tai leis jūsų kūnui atsistatyti ir susigrąžinti pusiausvyrą“, – žadėjo M.Movassaghis.

Vos grįšite į normalią būseną, stenkitės kontroliuoti, kiek suvartojate druskos. Rekomenduojama jos suvalgyti mažiau nei 2300 mg (t.y., 1 arbatinį šaukštelį) per dieną.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.