Štai ką reikia valgyti per pusryčius, pietus ir vakarienę, kad sumažėtų kraujospūdis

Tyrimai įrodė, kad mityba, kurioje vyrauja daug natrio, gali kaip reikiant padidinti kraujospūdį ir hipertenzijos išsivystymo riziką.

  Viename vidutinio dydžio banane yra net 12 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos.<br> 123rf nuotr.
  Viename vidutinio dydžio banane yra net 12 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos.<br> 123rf nuotr.
  Viename vidutinio dydžio banane yra net 12 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos.<br> 123rf nuotr.
  Viename vidutinio dydžio banane yra net 12 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 31, 2019, 7:24 AM

Mokslininkų teigimu, net ir produktai, kurie yra nesūraus skonio, iš tiesų nėra tokie nekalti – juose gali būti labai daug druskos.

Nors atrodo, kad sumažinti suvartojamo natrio kiekį ir stengtis valgyti kuo daugiau visagrūdžių produktų neturėtų būti sunku, norint visiškai pakeisti mitybos įpročius reikia laiko ir užsispyrimo. Ilgiausiai gali užtrukti, kol priprasite gaminti kitaip ir atsirinkti tinkamus maisto produktus, tačiau dėl sveikatos viskas įmanoma.

Dar vienas svarbus žingsnis sveikesnės mitybos link – aprūpinti organizmą kaliu.

Tarp visų vitaminų ir mineralų kalis yra vienas iš tų, kurių organizmui labai reikia – būtent šis mineralas turi didžiulės įtakos padidėjusiam kraujospūdžiui.

Anot Amerikos širdies asociacijos, kalis gali sumažinti natrio kenksmingą poveikį: „Kuo daugiau valgote kalio, tuo daugiau su šlapimu pasišalina natrio. Kalis geba sumažinti įtampą kraujagyslių sienelėse, tad tai padeda sumažinti ir kraujo spaudimą“.

Tad jeigu jūsų valgomame patiekale yra nemažai natrio, pasistenkite po to suvalgyti ir kokį vaisių, kuriame būtų kalio.

Pavyzdžiui, bananą – viename vidutinio dydžio vaisiuje yra net 12 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos. Tačiau tai nereiškia, kad po kiekvieno valgio turite suvalgyti būtent bananą.

Kaliu turtingi daugybė skanių ir sveikų maisto produktų: apelsinai, saldžiosios bulvės, tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės, baltosios pupelės, lęšiai, avokadai, jogurtas, burokėliai ir kitos daržovės.

Be to, jeigu po valgio esate sotus ir nesinori daugiau jokių vaisių ar daržovių, galite atsigerti kokosų vandens. Viename šio gėrimo puodelyje yra net 13 proc. rekomenduojamos kalio dienos normos.

Taigi, jei nerimaujate, kad gali išsivystyti hipertenzija ar dažnai jums pakyla kraujo spaudimas, pradėkite nuo mitybos, įtraukdami į racioną kalio turinčių produktų.

Parengta pagal „The Daily Meal“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.