Štai ką reikia valgyti vakarienei, kad organizmas nebadautų, o riebalai tirptų patys

Daugybė žmonių, nenorėdami priaugti kilogramų ar išlaikyti stabilų kūno svorį, vakarienę stengiasi pavalgyti iki 18 valandos vakaro. Vilnietis mitybos specialistas ir masažuotojas Natas Akmanavičius įsitikinęs, kad tai yra viena didžiausių klaidų.

 Puikus pasirinkimas vakarienei – kiaušinių patiekalai.<br> 123rf nuotr.
 Puikus pasirinkimas vakarienei – kiaušinių patiekalai.<br> 123rf nuotr.
 N.Akmanavičius.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
 N.Akmanavičius.<br> Nuotr. iš asmeninio albumo.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 10, 2019, 7:41 PM

„Jei jūs einate miegoti 23-24 valandą, iki miego jūsų organizmas keletą valandų badauja, o ir iki pusryčių dar nemenkas laiko tarpas. Vakarais ir naktimis organizmui reikia duoti statybinių medžiagų, kurios reguliuoja virškinimą, degina riebalus ir didina raumenų masę“, – teigė N.Akmanavičius. 

Tad ką jis patartų rinktis vakarienei? 

Pirmiausia reikėtų pasistengti rinktis baltymus ir sočiuosius riebalus. 

Į vakarienės valgiaraštį įtraukite žuvį, kiaušinius, varškę, jūros gėrybes, jauną (nebrandintą) sūrį – puikiai tinka feta ar rikota.

„Rikota organizmui naudinga tuo, kad joje gausu vitaminų, mineralų, aktyviųjų medžiagų, kurių yra ir piene, išrūgose, rauge. Nepaisant to, kad fetos (graikiško) sūrio riebumas – 40-60 procentų, jame beveik nėra angliavandenių, kurie skatintų svorio didėjimą. O ir riebalai, esantys fetos sūryje, įsisavinami ne visiškai, tik iš dalies“, – paaiškino Natas, kartu įspėdamas nepiktnaudžiauti sūriu ir laikytis normų.

Mėsos vakare geriau vengti, nes ji, pasak žinovo, ilgai virškinama, apkrauna organizmą – jos suvalgę vakare apsunkę jausitės net ir ryte. 

„Pagrindinis dalykas – vakare vengti angliavandenių. Net ir tuo atveju, jei renkatės vaisius arba grūdus, reaguodamas į juos organizmas gamina insulino hormoną. Insulinas trukdo somatropino sintezei – šis hormonas lemia baltymų, angliavandenių bei riebalų įsisavinimą, taip pat insulinas mažina angliavandenių kiekį kraujyje, o tai sukelia nuovargį. Kad hormonų pusiausvyra ir virškinimas nesutriktų, vakarienei geriau vengti angliavandenių“, – patarė N.Akmanavičius. 

Prieš miegą stenkitės vengti ne tik mėsos, bet ir bulvių, duonos, pupelių, užkepėlių ar gazuotų gėrimų. 

„Būtent tokią vakarienę galima atiduoti priešui. Tačiau nepamirškite pusryčių – ką suvalgysite pusryčiams, taip ir jausitės visą dieną. Tad neatidėliokite pusryčių ir nevenkite jų – jau geriau atsikelti anksčiau ir papusryčiauti, nei visai to nepadaryti“, – pažymėjo mitybos specialistas ir masažuotojas Natas Akmanavičius. 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.