Štai kokius pusryčius turite pamėgti, jei norite atsikratyti kilogramų: pigu, sveika ir gardu

Ką renkatės pusryčiams? Tepate sumuštinius, verdate avižinių dribsnių košę, o gal tiesiog renkatės greitai paruošiamus pusryčių dribsnius su pienu?

Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br> 123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br> 123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf.com nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf.com nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jun 16, 2021, 6:07 AM

Daugelis mūsų nori, kad pusryčiai būtų ne tik skanūs ar sotūs, bet ir naudingi kūno linijoms. Visiems žinoma, kad efektyviausias būdas atsikratyti kilogramų yra tiesiog sumažinti gaunamų kalorijų kiekį, sudeginti daugiau kalorijų mankštinantis arba idealiu atveju – suderinti ir tai, ir tai. 

Tačiau yra vienas paprastas produktas, kurio neturėtumėte pamiršti: tai kiaušiniai. Jie pasotina, o tai reiškia, kad jų suvalgę mažiau norėsite užkandžiauti ir taip sumažinsite gaunamų kalorijų kiekį.

Be to, kiaušiniai yra nepaprastai universalus produktas, kurį galima valgyti bet kuriuo dienos metu ir paruošti iš jų įvairiausius patiekalus. Juose yra daugybė būtinų maistinių medžiagų, ir kai kurios iš jų  vaidina svarbų vaidmenį reguliuojant medžiagų apykaitą, metant svorį. 

Skaitykite toliau ir sužinokite, kaip, dietologų teigimu, kiaušiniai padeda mesti svorį. 

Kiaušiniuose yra daug baltymų

Kiaušiniuose yra nepaprastai daug baltymų - tai yra raumenų statybinė medžiaga, o raumenys sudegina daugiau kalorijų nei riebalai.

„Kiaušiniai yra maistas, kurį būtina įtraukti į svorio metimo planą, nes juose yra daug ilgam pasotinančių baltymų“, – sako dietistė Shena Jaramillo.

Viename dideliame kiaušinyje yra 6,3 gramo aukštos kokybės baltymų - taigi, jei suvalgote du kiaušinius vienu metu, pasiekiate 25,2 proc. rekomenduojamos 50 gramų dienos normos.

2010 m. tyrimas palygino vyrų, pusryčiams valgiusių kiaušinius, kalorijų suvartojimą su tais, kurie valgė didriestainius (vadinamuosius beigelius) su sūriu. Įdomu tai, kad tie, kurie valgė kiaušinius, per 24 valandas po pusryčių suvartojo net 400 kalorijų mažiau nei antrosios grupės dalyviai. 

Kraujo tyrimai parodė, kad grelino – alkio hormono – kiekis buvo gerokai didesnis po pusryčių, kurių metu buvo valgomi riestainiai.

„Baltymai teigiamai veikia sotumo hormonus, tokius kaip cholecistokininas, kuris padeda ilgiau jaustis sotiems“, – sako registruota dietologė Arika Hoscheit. Pasak jos, baltymai virškinami ilgiau nei angliavandeniai, todėl suvalgius kiaušinių ilgiau jaučiamas sotumo jausmas, suvartojama mažiau nereikalingų kalorijų.

Be to, A.Hoscheit teigimu, daug baltymų turintis maistas iš tikrųjų gali padėti sudeginti daugiau kalorijų, nes tai žadina medžiagų apykaitą.

Medžiagų apykaitos procesams, kuriuose dalyvauja baltymai, organizmas sunaudoja apie 20–30 proc. suvartotų kalorijų – gerokai daugiau nei riebalams ar angliavandeniams. 

Kiaušiniuose mažai angliavandenių

Jei nusprendėte valgyti mažiau angliavandenių, kiaušiniai turėtų būti geriausias pasirinkimas. Juose yra mažiau nei 1 gramas angliavandenių.

„Skirtingai nuo daugelis tradicinių pusryčių patiekalų, tokių, kaip dribsniai ar skrebučiai, kiaušiniuose yra daug baltymų ir mažai angliavandenių, o tai gali padėti pasotinti nepadidinant insulino kiekio“, –sako sertifikuota diabeto pedagogė ir registruota dietologė Diana Gariglio-Clelland. 

Daug angliavandenių turintys produktai, pavyzdžiui, dribsniai ar duona, skatina insulino išsiskyrimą, o tai gali sutrukdyti mesti svorį ir paskatinti riebalų kaupimą.

Kiaušiniuose mažai kalorijų

A.Hoscheit teigimu, dar viena priežastis, kodėl kiaušiniai yra tinkamas pasirinkimas metant svorį, yra ta, kad juose yra palyginti mažai kalorijų: dideliame kiaušinyje yra tik apie 76 kalorijas. 

Tai reiškia, kad pusryčiams suvalgę du virtus kiaušinius ir riekelę visagrūdės skrudintos duonos gausite tik 232 kalorijas – tai yra mažiau nei kai kuriuose energiniuose batonėliuose, kuriuose paprastai yra cukraus ir kurie nesuteikia sotumo jausmo.

Kiaušiniuose yra vitaminų, naudingų metant svorį

„Kiaušiniai yra geras vitamino D, riebaluose tirpaus vitamino, kuris, atrodo, vaidina svarbų vaidmenį metant svorį, šaltinis“, – sako D.Gariglio-Clelland.

2019 m. atlikta metaanalizė nustatė, kad vitamino D papildai sumažina KMI ir juosmens apimtis tiriamiesiems, turintiems antsvorio.

Kiaušiniai taip pat yra puikus vitamino B12 šaltinis. Viename iš jų yra 0,89 mikrogramo - 37 proc. dienos normos.

„Mažas vitamino B12 kiekis yra susijęs su antsvoriu ir nutukimu. Šis vitaminas neigiamai koreliuoja su kūno masės indeksu (KMI), o tai reiškia, kad didesnis B12 kiekis organizme reiškia mažesnį KMI“, – pridūrė D.Gariglio-Clelland.

Taip pat kiaušiniuose yra daug geležies, o tai padeda išsaugoti energiją, padidinti ištvermę sportuojant. 

Kiaušiniai gali padėti subalansuoti cukraus kiekį

„Kiaušiniai gali padėti subalansuoti cukraus ir insulino kiekį kraujyje, nepadarydami neigiamos įtakos cholesterolio kiekiui“, – sako A.Hoscheit.

2019 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad rytais valgant mažai angliavandenių turinčius patiekalus, kaip pavyzdžiui, omletą, galima išvengti didelių cukraus kiekio kraujyje šuolių, užklumpančių po pusryčių, kuriuose gausu angliavandenių (pavyzdžiui, bandelės arba dribsniai su vaisiais). 

Parengta pagal eatthis.com

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.