Amerikiečio mokslininko sukurta dieta, kuri J. Aniston padėjo numesti 10 kilogramų

Vieną populiariausių pasaulyje zonos dietą sukūręs žinomas amerikiečių biochemikas Barry Searsas (74 m.) tvirtino atradęs vaistą nuo širdies ligų ir diabeto. Zona – tai esą tokia medžiagų apykaitos būklė, kai kūnas dirba veiksmingiausiai, kad išsivalytų ir atsikratytų nereikalingų riebalų.

Zonos dietą kadaise išbandė aktorė J.Aniston.<br>123rf nuotr.
Zonos dietą kadaise išbandė aktorė J.Aniston.<br>123rf nuotr.
 Lašiša su daržovėmis.<br>123rf nuotr.
 Lašiša su daržovėmis.<br>123rf nuotr.
C.Crawford
C.Crawford
B.Searsas.
B.Searsas.
 Jogurtas su ananasais.
 Jogurtas su ananasais.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Mar 10, 2022, 7:39 AM, atnaujinta Mar 10, 2022, 7:40 AM

Mokslininkas siūlo mitybą, kuria siekiama sumažinti uždegimą organizme ir palaikyti sveiką insulino lygį. Ji skatina žmones vartoti sveikus riebalus, daug antioksidantų, įskaitant omega-3 riebiąsias rūgštis.

B.Searsas siūlo valgyti dažnai, bet po nedaug – 3 pagrindiniai valgymai ir 2 užkandžiavimai. Laikydamosi šios dietos aktorė Jeniffer Aniston (52 m.) kadaise atsikratė 10 kilogramų, o manekenė Cindy Crawford (55 m.) – 6 kilogramų.

Kiekvienas valgymas susideda iš baltymų, pavyzdžiui, vištienos, kalakutienos ar žuvies, angliavandenių – daugiausia vaisių ir daržovių ir nedidelio kiekio vadinamųjų gerųjų riebalų, tokių kaip alyvuogių aliejus, migdolai ar avokadas.

Pirma diena

Pusryčiai: omletas iš 4 kiaušinių baltymų, sumaišytų su trupučiu tarkuoto sūrio (kepdami naudokite nedaug augalinio aliejaus), sauja razinų, puodelis kavos arba arbatos be cukraus ir pieno, 2 gabalėliai tamsios duonos arba duonos su sėlenomis. Šį racioną galima pakeisti trečios arba ketvirtos dienos pusryčių meniu.

Priešpiečiai: 50 g neriebaus jogurto.

Pietūs: salotos iš 200 g krabų arba krevečių ir 1 arbatinio šaukštelio majonezo, apšlakstytos citrinų sultimis ir suvyniotos į salotos lapą.

Vakarienė: kotletas, paruoštas iš 150 g jautienos faršo, 1 arbatinio šaukštelio neriebios grietinės, šaukštelio smulkintų svogūnų, pipirų, trupučio pomidorų padažo ir virtų baltųjų pupelių. Kepkite su augaliniu aliejumi.

Naktipiečiai: 50 g neriebios kalakutienos, 100 g braškių arba aviečių, saujelė graikinių riešutų arba pistacijų.

Antra diena

Pusryčiai: 50 g jautienos, stiklinė negazuoto mineralinio vandens, sumaišyto su puse stiklinės avižinių dribsnių ir šaukštu migdolų, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: žalieji žirneliai, brokoliai arba ankštinės pupelės su augaliniu aliejumi ir 150 g sūrio.

Pietūs: 170 g vištienos filė, keptos su augaliniu aliejumi, pomidoras ir keletas salotų lapų, riekelė kietojo sūrio, pusė obuolio, saujelė mėgstamų riešutų.

Vakarienė: 150 g vištienos arba kalakutienos filė, keptos orkaitėje su citrinų ir svogūnų griežinėliais, pomidorų padažas, špinatai su citrinų sultimis ir alyvuogių aliejumi, 100 g braškių.

Naktipiečiai: 50 g neriebios varškės, persikas.

Trečia diena

Pusryčiai: vaisių salotos su trupučiu neriebios varškės ar jogurto, razinomis ir graikiniais riešutais, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: 50 g neriebios varškės su ananasų gabalėliais.

Pietūs: pirmos dienos pietų meniu.

Vakarienė: orkaitėje kepta baltos žuvies filė, apšlakstyta citrinų sultimis ir apibarstyta parmezanu. Garnyrui tinka bet kokios virtos daržovės.

Naktipiečiai: 50 g kumpio arba virtos kalakutienos, saujelė razinų, saujelė mėgstamų riešutų.

Ketvirta diena

Pusryčiai: 50 g keptos kalakutienos, neriebus jogurtas su 50 g uogų ir šaukšteliu smulkintų migdolų, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: 50 g mėgstamo sūrio, pusė obuolio.

Pietūs: 150 g vištienos filė, keptos orkaitėje, salotos iš pievagrybių, alyvuogių ir salotų lapų su citrinų sulčių ir augalinio aliejaus padažu, apelsinas.

Vakarienė: 150 g orkaitėje keptos kalakutienos, išteptos garstyčiomis, apdėtos obuolių griežinėliais, aplietos baltuoju vynu, sumaišytu su mineraliniu vandeniu. Garnyrui tinka bet kokios virtos žalios daržovės.

Naktipiečiai: 50 g neriebaus jogurto.

Penkta diena

Pusryčiai: išplakite 4 kiaušinių baltymus, juose apvoliokite 2 riekeles tamsios duonos ir kepkite su alyvuogių aliejumi – iškeptas apdėkite uogomis ir apibarstykite smulkintais migdolais, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: avokado tyrė su citrina, 50 g kumpio, pusė puodelio razinų.

Pietūs: 150 g virtos vištienos filė, pomidoras, keletas salotų lapų ir pusė obuolio, riekelė juodos duonos arba duonos su sėlenomis, pusė puodelio razinų.

Vakarienė: 180 g jautienos faršo sumaišykite su vieno kiaušinio baltymu, šaukšteliu pomidorų padažo, trupučiu smulkintų svogūnų ir džiūvėsėlių. Padarykite rutuliukus ir kepkite su augaliniu aliejumi. Garnyrui tinka garuose virta cukinija arba brokoliai. Pusė obuolio.

Naktipiečiai: 50 g kumpio, puodelis uogų ir 3 graikiniai riešutai.

Šešta diena

Pusryčiai: 150 g vištienos kumpio, pomidoras, truputis meliono arba arbūzo, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: 100 g neriebios varškės, pusė puodelio šviežių ananasų, saujelė migdolų.

Pietūs: sumuštinis iš duonos, kumpio, kalakutienos ar krabų mėsos, salotos lapo ir 50 g sūrio, pusė apelsino.

Vakarienė: kalakutienos filė be odos, kepta su augaliniu aliejumi. Garnyrui tinka  garuose virtos žalios daržovės. Puodelis uogų.

Naktipiečiai: 50 g kumpio, puodelis uogų, 3 alyvuogės.

Septinta diena

Pusryčiai: omletas iš 4 kiaušinių baltymų ir 50 g kiaulienos, riekelė juodos duonos arba duonos su sėlenomis, pusė greipfruto, arbata arba kava be cukraus.

Priešpiečiai: kietai virtas kiaušinis, pusė obuolio, saujelė migdolų.

Pietūs: 150 g virtos vištienos filė su trupučiu saldžiųjų pipirų, smulkintų svogūnų ir avokadų, 2 žalios arba džiovintos slyvos.

Vakarienė: 200 g lašišos, ištrintos česnaku, raudonaisiais pipirais ir keptos su augaliniu aliejumi.

Naktipiečiai: truputis kumpio arba vištienos filė.

Parengė Toma ALEKSĖJŪNAITĖ

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.