Pakeiskite cukrų medumi: vos du šaukštai per dieną, o nauda organizmui – didžiulė

Du šaukštai medaus gali padėti subalansuoti cukraus kiekį kraujyje ir sumažinti cholesterolio kiekį, rodo nauja studija.

Medus.<br>123rf nuotr.
Medus.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 23, 2022, 5:53 AM

Ekspertai teigia, kad įvairius pridėtinius saldiklius, tokius, kaip cukrus arbatoje, pakeitus medumi, gali sumažėti ligų, susijusių su per dideliu cukraus kiekiu – antrojo tipo diabeto, širdies ligų ir nealkoholinio kepenų suriebėjimo rizika.

Toronto universiteto mokslininkai išanalizavo 18 tyrimų, kuriuose dalyvavo daugiau nei 1100 dalyvių, rezultatus ir nustatė, kad medus turėjo teigiamą poveikį organizmui: sumažino gliukozės kiekį kraujyje nevalgius ir mažo tankio lipoproteinų (vadinamojo blogojo cholesterolio) kiekį kraujyje.

Medaus vartojimas taip pat padidino didelio tankio lipoproteinų – gerojo cholesterolio – kiekį ir palengvino uždegimo požymius.

Visi tyrimo dalyviai laikėsi sveikos mitybos, o cukrus sudarė 10 ar mažiau procentų jų dienos kalorijų normos.

Tyrimas parodė, kad medus „nuolat darė neutralų arba teigiamą poveikį“ organizmui.

Aštuonias savaites dalyviams kasdien buvo duodama vidutiniškai 40 gramų arba apie du šaukštus medaus.

Daugiausia naudos pastebėjo žmonės, kurie vartojo žalią medų. Tačiau medus neturėjo tokios naudos sveikatai, kai buvo naudojamas pašildytas virš 65 laipsnių Celsijaus temperatūroje.

Toronoto universiteto Medicinos fakulteto vyresnysis mokslo darbuotojas Tauseefas Khanas sakė, kad rezultatai nustebino, nes medaus „sudėtyje yra apie 80 procentų cukraus“.

„Tačiau meduje taip pat yra sudėtingų įprastų ir retų cukraus, baltymų, organinių rūgščių ir kitų biologiškai aktyvių junginių, kurie, labai tikėtina, ir turi naudos sveikatai“, – sakė T.Khanas.

Tačiau, jo teigimu, mokslininkai nesako, kad visi vengiantys cukraus turėtų pradėti vartoti medų.

„Jo nauda yra labiau susijusi su vartojimo pokyčiais – jei dabar naudojamą cukrų, sirupą ar kitus saldiklius pakeisite medumi, gali sumažėti širdies, kepenų ligų ir diabeto rizika“, – patikino ekspertas.

Parengta pagal „Independent“.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.