Du dietologo patarimai tiems, kurie nori valgyti mažiau, bet nesikankinti dėl alkio

Dideli dalykai prasideda nuo mažų, todėl net ir metant svorį svarbios smulkmenos. Žinomas gydytojas, dietų guru pasakė, kokie nedideli pokyčiai padės sumažinti suvalgomo maisto porcijas ir nejausti alkio. Dėl to nereikės drastiškai keisti mitybos įpročių ar gyvenimo būdo.

Du paprasti triukai padeda pažaboti norą suvalgyti daugiau ir suvaldyti alkio jausmą. <br> 123rf nuotr.
Du paprasti triukai padeda pažaboti norą suvalgyti daugiau ir suvaldyti alkio jausmą. <br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 17, 2023, 8:00 AM, atnaujinta May 17, 2023, 8:02 AM

Britų įžymybė dietų kūrėjas Michaelas Mosley savo tinklaraštyje paaiškino, kokie du paprasti triukai padeda pažaboti norą suvalgyti daugiau ir suvaldyti alkio jausmą.

Viena iš klaidų, dėl kurios suvalgoma daugiau ir po to auga kilogramai, – per greitas, skubotas valgymas.

„Vienas tyrimas, kuriame dalyvavo 30 moterų, atskleidė: greitai valgančios tyrimo dalyvės suvartojo 10 procentų daugiau kalorijų ir jautėsi gerokai mažiau sočios lyginant su tomis, kurios valgė lėtai. Taip pat paaiškėjo, kad lėtas valgymas gali padėti maksimaliai padidinti sotumą po valgio“, – rašė dietologas.

M. Mosley taip pat skatina sąmoningą valgymą, kuris reiškia, kad valgymo procese turi dalyvauti ne tik burna, bet ir akys, nosis ir net ausys – kitaip tariant, reikia jausti maisto skonį, kvapą, patiekalo tekstūrą, matyti jį ir net išgirsti. Tai reiškia, kad reikia sutelkti dėmesį į pojūčius, o ne be proto kimšti maistą nepatiriant jokio malonumo.

Tyrimai parodė, kad valgant sąmoningai sumažėja suvartojamo maisto kiekis, jaučiamas didesnis pasitenkinimas maistu ir sumažėja alkis.

Štai ką M. Mosley sako apie sąmoningą valgymą: „Kiek kartų jūs lenktyniavote per pietus darbo dieną ar valgėte vakarienę prie televizoriaus, suvokdami tik viena – kad baigėsi lėkštės turinys?“ Pasak jo, net jei valgydami sveiką, puikiai subalansuotą maistą būsite susikoncentravę į kitą veiklą, jūsų smegenys liks alkanos.

Tad natūralu, kad nekreipiant dėmesio į valgymą ir valgant automatiškai, norisi dar ir dar.

Žinomas gydytojas išskyrė ir dar keletą priežasčių, dėl kurių galite jausti alkį.

Viena jų – miego stoka, nes dėl to padidėja hormono grelino kiekis. Taip pat galbūt organizmui trūksta skysčių – dehidrataciją dažnas supainioja su alkiu.

Galiausiai galite jaustis alkani, jei organizmui trūksta kai kurių pagrindinių maistinių medžiagų – alkis gali kamuoti net ir jeigu valgote pakankamai.

Parengta pagal „Chroniclelive“

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.