Virtuves užkariauja blyneliai be miltų: sveika, lengva, paprasta ir gardu

Purūs, minkštučiai, natūraliai saldūs, gardūs, o svarbiausia – sveiki. Tokie yra šie blyneliai, kurių kartą paragavę galite ir nebenorėti grįžti prie tradicinių. 

 Avižiniai blyneliai.<br> 123rf nuotr.
 Avižiniai blyneliai.<br> 123rf nuotr.
 Avižiniai blyneliai.<br> 123rf nuotr.
 Avižiniai blyneliai.<br> 123rf nuotr.
Avižiniai sausainiai.<br>123rf nuotr.
Avižiniai sausainiai.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Nov 14, 2020, 8:00 AM, atnaujinta Nov 8, 2021, 8:41 AM

Šie sveiki blyneliai be miltų pastaruoju metu užkariauja virtuves dėl daugybės priežasčių. Pirmiausia – jie tikrai skanūs, lengvai pagaminami ir patinka visiems – nuo mažų iki didelių. 

O antra – tai tikrai puikus receptas norintiems maitintis sveikiau. Jų pagrindas – avižiniai dribsniai. Tad jei kartais pabosta avižinė košė, išsikepkite blynelių. 

Dar prieš keletą metų žurnale „The Annals of Nutrition & Metabolism“ buvo skelbta, kad pusryčiai iš avižinių dribsnių yra patys sveikiausi. Skelbiama, kad buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 36 vyrai ir moterys, padalinti į tris grupes.  

Viena grupė pusryčiams valgydavo avižinius dribsnius, kita – kukurūzų dribsnius, o trečioji tiktai gerdavo vandenį. Pietums visi gaudavo tą patį patiekalą.

Po pusryčių tris valandas buvo stebimas sotumo jausmas, gliukozės kiekis kraujyje ir insulino lygis. 

Paaiškėjo, kad pirmosios grupės, kuri pusryčiams valgydavo avižinius dribsnius, atstovai per pietus suvartodavo net 31-50 proc. mažiau kalorijų. 

Avižiniai dribsniai ilgesniam laikui suteikia sotumo jausmą, o štai kukurūzų dribsniai turėjo įtakos dideliam gliukozės kiekio svyravimui. 

Yra ir kitų puikių priežasčių, kodėl verta valgyti daugiau avižinių dribsnių.

  • avižiniuose dribsniuose esantys lignanai padeda kontroliuoti kraujo spaudimą. Norėdami pajusti naudą turėtumėte valgyti avižinius dribsnius kuo dažniau; 
  • avižiniuose dribsniuose esančios skaidulos padeda tirpdyti riebalus ir mažinti vadinamojo blogojo cholesterolio kiekį. Todėl mažėja infarkto, insulto ir įvairių širdies ligų rizika;
  • kaip skelbia tyrimo rezultai, kuriuos paviešino „The British Medical Journal“, avižiniuose dribsniuose esančios medžiagos mažina tiesiosios žarnos, krūties, prostatos ir kiaušidžių vėžio riziką.

Ir tai – dar ne viskas. Šiuos blynelius gali valgyti ir tie, kurie netoleruoja glitimo. Tad imkite ir palepinkite šeimą šiais sveikais ir tikrai gardžiais blyneliais.

Bananiniai avižiniai blyneliai

Reikės:

  • 130 g avižinių dribsnių (maždaug 1,5 puodelio) arba tokio pat kiekio avižinių miltų
  • 1 a. š. kepimo miltelių (nebūtinai)
  • mažo žiupsnelio druskos 
  • 2 didelių kiaušinių 
  • 1 vidutinio dydžio banano (apie 200 g)
  • lydyto sviesto (blyneliams kepti)

Kaip gaminti 

Dribsnius sumalkite virtuviniu kombainu iki miltų. Perpilkite į dubenį, įmaišykite druską ir kepimo miltelius. 

Kitame dubenyje šakute sutrinkite bananą, įmaišykite kiaušinius. 

Sumaišykite sausus ingredientus su šlapiais, gerai išmaišykite tešlą. 

Kepkite blynelius keptuvėje lydytame svieste po 2-3 minutes iš abiejų pusių.

Patiekite iškart su jogurtu, bananais, uogomis. 

Kitas blynelių patiekimo variantas – iškepkite vieną didelį blyną per visą keptuvės skersmenį, dėkite į lėkštę, pagardinkite bananų skiltelėmis ir perlenkite. Patiekite su jogurtu.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.