Įsigijau surūgusio vyno: pinigų neatgavau, pagalbos nesulaukiau

„Parduotuvėje neseniai įsigijau butelį vyno. Jį tą pačią dieną atkimšus paaiškėjo, kad vynas neatitinka jokių kokybės reikalavimų, yra surūgęs. Kitą dieną su beveik pilnu buteliu ir pirkimo kvitu nuėjau į parduotuvę. Pinigų negrąžino, į kitą butelį vyno nepakeitė, vadybininkas pažadėjo susisiekti su tiekėjais ir man pranešti, ką jie atsakys. Be to, vadybininkas man aiškino, kad pagal taisykles alkoholio negalima grąžinti. Tačiau jei jis prastos kokybės, surūgęs? Nesu pratęs mėtyti pinigų vėjais.„, – skundėsi lrytas.lt skaitytojas.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

Feb 27, 2014, 1:07 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 9:30 PM

Neringa Baronienė, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų ir rekreacinių paslaugų skyriaus vedėja:

„Viena iš pagrindinių vartotojo teisių yra įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas. Maisto prekių kokybės ir saugos reikalavimus nustato Civilinis kodeksas, Maisto įstatymas ir kiti teisės aktai.

Vertinant pateiktą situaciją, pastebėtina, kad  vadovaujantis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2001 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 217, jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės maisto prekė, kol nesibaigė prekės tinkamumo naudoti terminas, pirkėjas savo pasirinkimu turi teisę: reikalauti, kad prekė būtų pakeista į tokią pat tinkamos kokybės prekę; atitinkamai sumažinti kainą; grąžinti prekę pardavėjui ir reikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.

Šis teisės aktas taip pat nustato tvarką, pagal kurią netinkamos kokybės maisto prekės keičiamos ar grąžinamos, t.y. pirkėjas, įsigijęs netinkamos kokybės prekę, pardavėjui pateikia raštišką prašymą ir prekę.

Prašyme nurodomi prekės trūkumai ir pirkėjo pasirinktas vienas iš aukščiau minėtų reikalavimų. Prie prašymo pridedamas prekės pirkimo–pardavimo dokumentas.

Kilus nesutarimų tarp pirkėjo ir pardavėjo dėl maisto prekės kokybės, pardavėjas, gavęs pirkėjo raštišką prašymą, privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkėjo prašymo gavimo dienos, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip, pateikti pirkėjui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą.

Tais atvejais, kai pardavėjas turi prekės kokybę įrodančius dokumentus, jų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo atsakymo pirkėjui.

Jeigu pardavėjas nevykdo vartotojo reikalavimų, nepateikia pirkėjui atsakymo arba pirkėjas nesutinka su pardavėjo atsakyme pateiktais argumentais, pirkėjas dėl maisto prekės kokybės gali kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, kuri teisės aktų nustatyta tvarka išnagrinėjusi pirkėjo prašymą, surašo patikrinimo aktą, kuriame nurodo, ar pirkėjo reikalavimas pagrįstas ir, jei pagrįstas, pasiūlo pardavėjui per jos nustatytą terminą įvykdyti pirkėjo reikalavimą“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.