Renkantis daržoves vienas kriterijus yra svarbesnis už kainą

Sveikos mitybos įpročiai vis labiau tampa šalies gyventojų kasdienybe, o vaisiai ir daržovės – esmine mitybos raciono dalimi, rodo prekybos tinklo „IKI“ užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas. Net du trečdaliai pirkėjų, rinkdamiesi vaisius ir daržoves, daugiausiai dėmesio teikia jų šviežumui, kuris dažniausiai yra svarbesnis net už kainą.

Pagrindinis kriterijus, kuriuo vadovaujantis žmonės renkasi daržoves, yra išvaizda.<br>lrytas.lt nuotr.
Pagrindinis kriterijus, kuriuo vadovaujantis žmonės renkasi daržoves, yra išvaizda.<br>lrytas.lt nuotr.
„Daržovių išvaizda pirkėjui daug pasako apie jų šviežumą ir kokybę, todėl nekeista, kad šis kriterijus tampa pagrindiniu“, – teigia B. Čaikauskaitė.
„Daržovių išvaizda pirkėjui daug pasako apie jų šviežumą ir kokybę, todėl nekeista, kad šis kriterijus tampa pagrindiniu“, – teigia B. Čaikauskaitė.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Aug 17, 2016, 11:09 AM, atnaujinta May 15, 2017, 5:13 PM

„Pastebime, kad daržovės sudaro vis didesnę dalį kasdieninių pirkinių krepšelyje. Įdomu tai, kad dėl šios produktų grupės žmonės dažniausiai apsilanko prekybos centruose daugiau nei vieną kartą per savaitę – vadinasi, švieži vaisiai ir daržovės kasdieniame pirkėjo krepšelyje tampa vienais pagrindinių produktų“, – sakė Berta Čaikauskaitė, „IKI“ viešųjų ryšių vadovė.

Tyrimas atskleidė, kad daržoves labiau linkę pirkti didmiesčių gyventojai bei žmonės, turintys vaikų. „Tokie demografiniai rodikliai leidžia nuspėti, kad daržovių vartojimas auga dėl pasikeitusio gyvenimo būdo ir sąmoningo pasirinkimo rūpinantis vaikų sveikata“, – nurodė „IKI“ viešųjų ryšių vadovė.

Pagrindinis kriterijus, kuriuo vadovaujantis žmonės renkasi daržoves, yra išvaizda. Pagrindiniu kriterijumi jį nurodė net 67 proc. respondentų.

„Daržovių išvaizda pirkėjui daug pasako apie jų šviežumą ir kokybę, todėl nekeista, kad šis kriterijus tampa pagrindiniu“, – teigia B. Čaikauskaitė.

Renkantis daržoves antru pagal svarbą kriterijumi buvo nurodyta kaina. Daugiau nei pusė (56 proc.) respondentų nurodė, kad prieinama daržovių kaina lemia jų apsisprendimą pirkti. Kainos kriterijus svarbiausias vyresnio amžiaus, žemesnių pajamų, ne Vilniaus miesto gyventojams. Daržovėms jiems dažniausiai nėra pagrindinė prekė, dėl kurios jie traukia į prekybos centrus.

Trečioje vietoje po išvaizdos ir kainos gyventojai minėjo vaisių ir daržovių ekologiškumą bei natūralumą. Tokių pirkėjų yra 48 proc. Įdomu tai, kad ekologiškumas yra kur kas svarbesnis moterims nei vyrams, taip pat pirkėjams senjorams bei turintiems aukštesnes pajamas ir auginantiems vaikus.

32 proc. respondentų, rinkdamiesi daržoves atsižvelgia, kad jos būtų lietuviškos kilmės. „Matome, kad kilmės šalis yra svarbi beveik trečdaliui pirkėjų – vietiniais augintojais pasitikintys pirkėjai yra itin lojalūs. Tokie pirkėjai dažniausiai gyvena ne didmiesčiuose, yra vidutinio amžiaus ir vidutinių pajamų bei turi vaikų“, – sako B. Čaikauskaitė.

Statistikos departamento surinkti duomenys rodo, kad daržovės pagal suvartojimą yra viena sparčiausiai augančių produktų grupių. 2007 m. vienam šalies gyventojui vidutiniškai teko 87 kg daržovių per metus, o 2014 m. šis kiekis išaugo iki 100 kg.

Tyrimas prekybos tinklo „IKI“ užsakymu buvo atliktas liepos 1-7 dienomis. Internetinės apklausos metodu buvo apklausti 502 Lietuvos miestų gyventojai, kurių amžius – nuo 25 iki 64 m.

Prekybos tinklas „IKI“ veiklą vykdo 24 metus. Jame dirba beveik 7000 darbuotojų. Prekybos tinklui šiuo metu Lietuvoje priklauso 236 „Iki“ ir „Iki express“ parduotuvės daugiau nei 70 Lietuvos miestų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.