„Euro 2016“ čempionatą gali lydėti rimta streikų banga.
Nors Prancūzijoje įkaitusi degalų krizė ir ėmė švelnėti, vėl kilo grėsmė, kad kils didžiuliai streikai, rašo independent.co.uk.
Pati aktyviausia ir kovingiausia Prancūzijos profesinių sąjungų federacija (SUD) paragino organizuoti neterminuotą transporto streiką visuose 10 miestų, kuriuose iki liepos 10-osios vyks „Euro 2016“ kovos.
Kol kas nėra aišku, ar prie SUD prisijungs kitos didesnės sąjungų federacijos, tarp kurių – ir CGT. Pastaroji ir suorganizavo naftos perdirbimo įmonių ir degalų saugyklų blokadą.
CGT jau yra įteikusi oficialų įspėjimą apie atvirą streiką Paryžiaus metro ir autobusų sektoriuose.
Prancūzijoje dar dabar jaučiamas benzino trūkumas. Praėjusius savaitės viduryje dėl trūkumo ir streikų užsidarė iki pusės Prancūzijos kolonėlių.
Sekmadienį situacija jau buvo geresnė. Daugumoje šalies vietų ji buvo normali, paniškas pirkimas atlėgo, o valdžiai pavyko įveikti blokadas.
Savaitgalį buvo suorganizuotas papildomas benzino tiekimas.
Praėjusią savaitę šeši iš aštuonių Prancūzijos naftos perdirbimo fabrikų turėjo problemų dėl streikų, o valdžiai teko kurą semti iš rezervų.
Valdžia tikisi, kad naujos pastangos išspręs problemą iki „Euro 2016“ čempionato starto. Tačiau didžiausia ir seniausia Prancūzijos profesinių sąjungų federacija CGT pareiškė, kad tęs partizaninius veiksmus tol, kol valdžia panaikins verslui palankias reformas, susijusias su lengvesniu darbuotojų atleidimu.
CGT dar praėjusią savaitę ragino išplėsti protestus ir įtraukti atominių elektrinių darbuotojus.
Užblokavus naftos perdirbimo įmones Prancūzijoje masiškai ėmė didėti eilės degalinėse. Valdžia neturi daug galimybių trauktis, nes sau tokių problemų per Europos futbolo čempionatą leisti negali.