Seime parengtas tiesioginio LFF tiesioginio valdymo įstatymas: siekiama federacijos be kriminalinio pasaulio atstovų

Seime, atsižvelgiant į Lietuvos futbolo federacijos (LFF) problemas ir reikalingą pertvarką, parengtas federacijos tiesioginio valdymo įstatymas. Juo siekiama perimti tam tikras LFF vykdomas funkcijas, tačiau tik tokia apimtimi, ir tik tokiam laikui, kurie yra reikalingi pašalinti rizikoms nepažeidžiant ilgalaikių savivaldos principų, kuriais yra grindžiama sporto politika Lietuvoje.

 Seime parengtas tiesioginio LFF tiesioginio valdymo įstatymą: siekiama federacijos be kriminalinio pasaulio atstovų<br> lrytas.lt montažas
 Seime parengtas tiesioginio LFF tiesioginio valdymo įstatymą: siekiama federacijos be kriminalinio pasaulio atstovų<br> lrytas.lt montažas
 Laurynas Kasčiūnas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
 Laurynas Kasčiūnas<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Tomas Danilevičius ir Edgaras Stankevičius.
Tomas Danilevičius ir Edgaras Stankevičius.
Mykolas Majauskas<br>T.Bauro nuotr.
Mykolas Majauskas<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 12, 2022, 11:09 AM, atnaujinta Sep 12, 2022, 11:20 AM

Eltos gautame dokumente tvirtinama, kad šio įstatymo paskirtis – užtikrinti skaidrų ir demokratišką Lietuvos futbolo valdymą, grįstą atitinkamų Lietuvos Respublikos įstatymų, taikomų valstybės sporto politikos formavimui ir ją įgyvendinančioms asociacijoms, nuostatomis bei užtikrinti tokių įstatymų nuostatų įgyvendinimą Lietuvos futbole.

Vienas iš įstatymo autorių, Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas tvirtina, kad šiuo įstatymo projektu siekiama skaidraus ir demokratiško LFF valdymo, kuriame nebūtų kriminalinio pasaulio atstovų.

„Pristatome planą kaip šių permainų sieksime – tiesioginio valdymo įstatymas, kurio pagrindu būtų organizuojami nauji demokratiniai federacijos rinkimai be kriminalinio pasaulio atstovų. Remiantis pavyzdiniais FIFA įstatais būtų įgyvendinti du esminiai pokyčiai – visuotiniame susirinkime suteikta vienoda balso teise visiems futbolo bendruomenės nariams ir rinkimuose negalėtų dalyvauti asmenys pripažinti padarę tyčinį nusikaltimą“, – Eltai teigė M.Majauskas.

Įstatymo projekte numatoma, kad visi LFF valdymo organai, t. y., Vykdomasis komitetas, prezidentas, generalinis sekretorius netenka savo įgaliojimų nuo įstatymo įsigaliojimo dienos. Per mėnesį laiko, įsigaliojus įstatymui, LFF valdymo organai perduoda Laikinajam administratoriui visą LFF turtą pagal balansą, sudarytą turto perdavimo dienai, ir visus dokumentus. Tai apima visos informacijos ir visų su LFF veikla susijusių dokumentų, tiek reikalingų LFF veiklai tęsti, tiek kasdienės įprastos veiklos dokumentų ir informacijos, kuri bus panaudota LFF veiklos auditui atlikti, perdavimą.

Numatyta, kad įstatymo galiojimo laikotarpiu LFF valdymo organų funkcijas perims Laikinasis administratorius, kurį paskiria Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Laikinasis administratorius atliks auditą, parengs laikinųjų LFF įstatų projektą

Įstatymo projekte tvirtinama, kad Laikinasis administratorius turės užtikrinti sklandžią LFF veiklą iki bus paskirti nuolatiniai LFF valdymo organai. Taip pat, per 3 mėnesius nuo visos reikiamos informacijos apie LFF veiklą gavimo, jis turės atlikti LFF finansinį bei veiklos auditą, audito rezultatus pateikti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui.

Galiausiai, per tris mėnesius nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos, Laikinasis administratorius turės parengti ir patvirtinti laikinųjų LFF įstatų projektą, kurių tikslas – užtikrinti sklandų LFF funkcionavimą šio įstatymo galiojimo laikotarpiu, pakeisti LFF valdymo modelį, numatant realų klubų dalyvavimą LFF valdyme ir LFF veikloje, užtikrinant efektyvų nepriekaištingos reputacijos principo visiems LFF valdymo organų nariams taikymą, skaidraus LFF valdymo modelio, grįsto geriausia praktika, suformavimą.

LFF valdymo organuose – tik nepriekaištingos reputacijos asmenys

Dokumente teigiama, kad priėmus įstatymą, LFF valdymo organų nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, kaip yra numatyta pavyzdiniuose FIFA įstatuose.

Tuo tarpu, po laikinųjų LFF įstatų patvirtinimo, Laikinasis administratorius per šešis mėnesius privalo sušaukti LFF konferenciją, kuriai pirmininkauja Laikinasis administratorius, neturintis balso teisės. Į LFF konferenciją dalyvio teisėmis kviečiami asmenys pagal laikinuosiuose LFF įstatuose numatytus principus.

Įstatymo projekte numatoma, kad perdavus LFF valdymą LFF konferencijoje išrinktiems LFF valdymo organams, Laikinasis administratorius netenka savo įgaliojimų, o šis įstatymas nustoja galioti.

Rugpjūčio 3 d. Lietuvos futbolo federacija gavo jungtinį FIFA ir UEFA atsakymą, kuriame teigiama, jog LFF įstatai, kurie buvo priimti šių metų balandžio 30 d. vykusioje Konferencijoje, atitinka FIFA ir UEFA įstatuose numatytus reikalavimus. Šie įstatai buvo priimti siekiant juos suderinti su pakeistu Sporto įstatymu.

UEFA ir FIFA tvirtino, kad LFF įstatai iš esmės atitinka nurodytas gaires bei pasiūlė pagalbą federacijai kuriant darbo grupę, kuri svarstytų galimus pokyčius dėl LFF valdymo gerinimo.

Liepos pabaigoje jungtiniame Seimo Biudžeto ir finansų komiteto bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo LFF atstovai, buvo siūloma federacijoje įvesti tiesioginį valdymą.

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas rugpjūčio pradžioje tvirtino, kad politikams prakalbus apie tiesioginį valdymą LFF, jie turi aiškų planą, kaip spręsti suformuotą problemą – LFF uždarumą ir nesąžiningas procedūras, renkant atstovus į Vykdomąjį komitetą (VK).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.