Seimas po pateikimo pritarė LFF tiesioginio valdymo įstatymui

Antradienį Seimas po pateikimo pritarė, laikinojo įstatymo „Dėl Lietuvos futbolo federacijos tiesioginio valdymo“ projekto įgyvendinimui. Juo, pasak įstatymo iniciatorių, siekiama, kad skaidraus ir demokratiško Lietuvos futbolo federacijos (LFF) valdymo, kuriame nebūtų kriminalinio pasaulio atstovų.

Seimas po pateikimo pritarė LFF tiesioginio valdymo įstatymui<br>T.Bauro nuotr.
Seimas po pateikimo pritarė LFF tiesioginio valdymo įstatymui<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 27, 2022, 12:54 PM

Už įstatymo projektą balsavo 88, prieš 13, susilakė 21 Seimo narys. Įstatymo projektas į Seimą svarstymo stadijoje grįš spalio 11 d. Pagrindiniu komitetu, kuriame bus svarstomas įstatymas, tapo Biudžeto ir finansų komitetas.

Įstatymo projekte numatoma, kad visi LFF valdymo organai, t. y., Vykdomasis komitetas, prezidentas, generalinis sekretorius netenka savo įgaliojimų nuo įstatymo įsigaliojimo dienos. Per mėnesį laiko, įsigaliojus įstatymui, LFF valdymo organai perduoda Laikinajam administratoriui visą LFF turtą pagal balansą, sudarytą turto perdavimo dienai, ir visus dokumentus. Tai apima visos informacijos ir visų su LFF veikla susijusių dokumentų, tiek reikalingų LFF veiklai tęsti, tiek kasdienės įprastos veiklos dokumentų ir informacijos, kuri bus panaudota LFF veiklos auditui atlikti, perdavimą.

Numatyta, kad įstatymo galiojimo laikotarpiu LFF valdymo organų funkcijas perims Laikinasis administratorius, kurį paskiria Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

Laikinasis administratorius atliks auditą, parengs laikinųjų LFF įstatų projektą

Įstatymo projekte tvirtinama, kad Laikinasis administratorius turės užtikrinti sklandžią LFF veiklą iki bus paskirti nuolatiniai LFF valdymo organai. Taip pat, per 3 mėnesius nuo visos reikiamos informacijos apie LFF veiklą gavimo, jis turės atlikti LFF finansinį bei veiklos auditą, audito rezultatus pateikti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministrui.

Galiausiai, per tris mėnesius nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos, Laikinasis administratorius turės parengti ir patvirtinti laikinųjų LFF įstatų projektą, kurių tikslas – užtikrinti sklandų LFF funkcionavimą šio įstatymo galiojimo laikotarpiu, pakeisti LFF valdymo modelį, numatant realų klubų dalyvavimą LFF valdyme ir LFF veikloje, užtikrinant efektyvų nepriekaištingos reputacijos principo visiems LFF valdymo organų nariams taikymą, skaidraus LFF valdymo modelio, grįsto geriausia praktika, suformavimą.

LFF valdymo organuose – tik nepriekaištingos reputacijos asmenys

Dokumente teigiama, kad priėmus įstatymą, LFF valdymo organų nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, kaip yra numatyta pavyzdiniuose FIFA įstatuose.

Tuo tarpu, po laikinųjų LFF įstatų patvirtinimo, Laikinasis administratorius per šešis mėnesius privalo sušaukti LFF konferenciją, kuriai pirmininkauja Laikinasis administratorius, neturintis balso teisės. Į LFF konferenciją dalyvio teisėmis kviečiami asmenys pagal laikinuosiuose LFF įstatuose numatytus principus.

Įstatymo projekte numatoma, kad perdavus LFF valdymą LFF konferencijoje išrinktiems LFF valdymo organams, Laikinasis administratorius netenka savo įgaliojimų, o šis įstatymas nustoja galioti.

ELTA primena, kad tiesioginio LFF valdymo klausimą politikai iškėlė liepos pabaigoje vykusiame jungtiniame Seimo Biudžeto ir finansų komiteto bei Jaunimo ir sporto reikalų komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo LFF atstovai.

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas tuomet tvirtino, kad politikams prakalbus apie tiesioginį LFF valdymą, jie turi aiškų planą, kaip spręsti suformuotą problemą – LFF uždarumą ir nesąžiningas procedūras, renkant atstovus į Vykdomąjį komitetą (VK).

Rugpjūčio 3 d. LFF gavo jungtinį FIFA ir UEFA atsakymą, kuriame teigiama, jog LFF įstatai, kurie buvo priimti šių metų balandžio 30 d. vykusioje Konferencijoje, atitinka FIFA ir UEFA įstatuose numatytus reikalavimus. Šie įstatai buvo priimti siekiant juos suderinti su pakeistu Sporto įstatymu. UEFA ir FIFA tvirtino, kad LFF įstatai iš esmės atitinka nurodytas gaires bei pasiūlė pagalbą federacijai kuriant darbo grupę, kuri svarstytų galimus pokyčius dėl LFF valdymo gerinimo.

Tarptautinių futbolo organizacijų, kurių narė yra Lietuvos futbolo federacija, vertinimu, tokio įstatymo priėmimas yra FIFA ir UEFA statuto nuostatų pažeidimas, už kurį Lietuvos futbolui gresia tiesioginės pasekmės: nacionalinių rinktinių ir klubų dalyvavimo FIFA ir UEFA organizuojamuose turnyruose suspendavimas, finansinės pagalbos Lietuvos futbolui nutraukimas.

Tačiau, praėjusį antradienį pranešta, kad LFF Specialioji darbo grupė darbinio posėdžio metu nutarė aukščiausiam LFF valdymo organui – visuotinei narių konferencijai – teikti įstatų pakeitimo projektą.

Vis tik, paskelbus apie planuojamą teikti federacijos įstatų pakeitimo projektą, Seimo nariai išliko griežti – LFF tiesioginio valdymo įstatymo likimas priklauso nuo to, ar jame įrašytos nuostatos bus pilnai įgyvendintos. Seimo narys M.Majauskas tvirtino, kad kompromisiniai LFF sprendimai neatkurs visuomenės pasitikėjimo. Jam pritarė ir L.Kasčiūnas, tikinęs, kad LFF sprendimai nereiškia, jog politikai sėdės sudėję rankas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.