EUROLYGA 2023

Neįtikėtina sugedusio lėktuvo istorija: ar rinktinė išskris, priklausė nuo vieno žmogaus

Kauno „Žalgirio“ krepšininkus į Eurolygos varžybas svečiuose šį sezoną skraidinsiantis lėktuvas „Boeing 737-500 keletą dienų buvo dėmesio centre.

Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Rinktinė neišskrido dėl lėktuvo sparno daviklio gedimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (25)

Modestas Krukauskas

Aug 29, 2017, 11:04 AM, atnaujinta Aug 29, 2017, 5:56 PM

Į Europos krepšinio čempionato B grupės varžybas Tel Avive Lietuvos krepšinio rinktinę turėjęs greitai perkelti „Avia Solutions Group“ priklausantis laineris pirmadienį sostinės oro uoste stovėjo lyg įbetonuotas: dėl sparno daviklio gedimo lėktuvo salone daugiau kaip valandą prasėdėję krepšininkai ir sirgaliai buvo priversti lipti lauk ir laukti antradienio popietės. 

Visą naktį detalės ieškoję ir Didžiojoje Britanijoje suradę „FL Technics“ atstovai neįtikėtinu būdu sugebėjo jį atsigabenti į Lietuvą ir suremontuoti lėktuvą.

Orlaivis Lietuvos vyrų krepšinio rinktinę į Izraelį turėtų išskraidinti šiandien 15 valandą, nors jau 8 val. ryto jis buvo suremontuotas. 

„Viskas atsitiko dėl posparnio padėties daviklio. Jis nustato posparnio padėtį – kokiu greičiu turi skristi lėktuvas, kaip jis tūps“, – pasakojo ir į sparną, kur yra įmontuotas daviklis, rodė „FL Technics“ operatyvinės veiklos vadovas Andrius Gudelis.

Jis tikino, kad pilotai prieš pirmadienio skrydį aptiko daviklio gedimą, bandė jį pašalinti esamomis techninėmis galimybėmis, tačiau galiausiai pagal instrukcijas nutarė tvarkyti gedimą pas specialistus angare. 

„Apie 18 valandą mes nustatėme, kuris popsparnio daviklis yra sugedęs, meistrai atsuko 70 varžtų, ištraukė tą detalę ir buvo klausimas, kaip greitai mes galėsime ją pakeisti. Lietuvoje tokios detalės nebuvo“, – pasakojo A.Gudelis. 

Į Vilnių ji atskraidinta iš Didžiosios Britanijos - tą padarė specialiai pasiųstas žmogus. 

„Toks atvejis, kai reikia ieškoti detalės, nėra išskirtinis. Galiu pasakyti, kad turime tam tikrą duomenų bazę ir ieškojome daviklio. Europoje nė viename sandėlyje jo nebuvo. Tik Amerikoje.

Tad reikėjo suprasti, kad ji keliautų pas mus parą, todėl krepšininkai neišskristų į Izraelį ir antradienį. Didžiojoje Britanijoje netyčia radome daviklį, tačiau jau buvo vakaras ir detalė niekaip negalėjo atkeliauti pas mus naktį. 

Beliko pirkti mūsų darbuotojui bilietą, jis nuskrido į Didžiąją Britaniją, pasiėmė detalę, po to nuskrido į Rygą ir iš ten mašina atvažiavo į Vilnių.

5 ryto jau turėjome daviklį, o 8 valandą viskas buvo sutvarkyta“, – neįtikėtiną istoriją apie lėktuvo remontą papasakojo „FL Technics“ komponentų ir medžiagų departamento vadovas Julius Boguševičius. 

– Kodėl anksčiau nebuvo pastebėta problema lėktuve?, – buvo paklaustas A.Gudelis.

– Įvairios problemos lėktuve gali būti surandamos tik procedūrų metu – užvedant variklį, lėktuvui judant. Taip buvo atrasta problema ir ją reikėjo tvarkyti. 

– Kas būtų, jei daviklis būtų sugedęs ore? 

– Tai vėl ta pati procedūra: pilotai įsitikintų, kad diagnostika rodo gedimą ir turėtų tūpti. Leidžiantis lėktuvo greitis yra apie 200 kilometrų per valandą, o tuomet jis būtų apie 400 kilometrų per valandą. 

– Ar buvo pavojus keleiviams?

– Tikrai nebuvo. Manau, kad keleiviai gal ir nepastebėtų problemos. 

– Ar buvo galima kilti su šiuo sugedusiu davikliu? 

– Ne, tikrai negalima. 

– Kada sugedęs lėktuvas pastarąjį kartą buvo pakilęs į orą?

– Jis nuolat skraido. Žinoma, orlaivis nėra reisinis lėktuvas, tačiau jis skraido dažnai. Prieš tai jis skrido užvakar.

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinei pirmadienį popiet nepavyko išskristi į Tel Avivą. Izraelyje lietuviai žais  Europos čempionato B grupės rungtynes. Mūsų šalies komanda lėktuve Vilniaus oro uoste praleido apie pusantros valandos, kol orlaivio kapitonas paskelbė, kad mechaninio gedimo sutaisyti nepavyko.  

„Rinktinės lėktuve užsidegė lemputė“, – taip apie gedimą parašė kartu su rinktine skristi turėjęs sirgalius Artūras. 

Specialiai užsakomiesiems reisams pritaikytas lėktuvas „Boeing 737–500“ priklauso bendrovei „Klasjet“. Būtent šiuo orlaiviu šį sezoną į Eurolygos rungtynes išvykose planuoja skraidyti Kauno „Žalgirio“ komanda. Prabangiu interjeru išsiskiriančiame lėktuve įrengtos 56 vietos. 

Atstumas tarp eilių – daugiau nei metras. Orlaivio modifikacija užtruko daugiau nei 4 mėnesius, o prie projekto dirbo beveik 50 Lietuvos aviacijos specialistų.

Įdomu tai, kad 2013-aisiais Lietuvos rinktinė į Euopos čempionatą, kuris vyko Slovėnijoje, taip pat negalėjo išskristi kaip buvo suplanuota.  Rinktinė buvo numačiusi į Slovėniją kilti vakare, tačiau užsakomojo reiso lėktuvo variklis sugedo. 

Krepšininkai išskrido kitos dienos rytą. Tada lietuviai B grupėje užėmė vos trečią vietą. Tačiau atkrintamosiose nesustabdomai žaidusi rinktinė suklupo tik finale, kai nusileido Prancūzijai ir namo grįžo su sidabro medaliais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.