EUROLYGA 2023

Uostamiesčio dviratininkų iššūkis — 2000 kilometrų per mėnesį

Varžybose „Europos dviračių iššūkis 2014“ triumfavo du klaipėdiečiai Rudolfas Lomsargis ir Šarūnas Litvinas, per mėnesį numynę daugiau kaip du tūkstančius kilometrų. Jų pasiekimas- bene geriausias tarp visų socialiniame projekte dalyvavusių Lietuvos atstovų. Susumavus intriguojančiose varžybose dalyvavusių trijų mūsų šalies miestų komandų rezultatus, šauniausiai pasirodė Kauno dviratininkai – jie visi per mėnesį nuriedėjo daugiau kaip 53,7 tūkstančio kilometrų.

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Jun 12, 2014, 9:46 PM, atnaujinta Feb 12, 2018, 10:06 PM

Tarptautinių varžybų „Europos dviračių iššūkis – 2014“ dalyvių rezultatai buvo fiksuojami internetu. Jose rungėsi dviratininkai mėgėjai iš 32 senojo žemyno miestų. Ištisą mėnesį organizatoriai žmones kvietė autobusus ir lengvuosius automobilius iškeisti į ekologiškas transporto priemones, jomis keliauti į savo darbovietės, mokymo įstaigas, į vaizdingas vietoves. Mindami dviračius varžybų dalyviai kaupė „žaliuosius kilometrus“ varžydamiesi su kitų miestų komandomis.

Lietuvai šiose varžybose atstovavo Klaipėdos, Kauno ir Telšių dviratininkų komandos. Geriausiai pasirodę kauniečiai aplenkė uostamiesčio atstovus, kurie per mėnesį nuvažiavo 40,8 tūkst. kilometrų. Nuo klaipėdiečių tik per plauką atsiliko telšiškių komanda, numynusi 39,9 tūkst. kilometrų.

Asmeninėje įskaitoje niekam nepavyko pranokti Klaipėdos universitete studijuojančio 23-ejų metų magistranto R.Lomsargio ir 36-erių metų dėstytojo Š.Litvino – kiekvienas per mėnesį numynė daugiau kaip du tūkstančius kilometrų. Jiems šiandien buvo įteikti Klaipėdos miesto savivaldybės padėkos raštai ne tik už fizinį aktyvumą, bet ir dviračių sporto,sveikos gyvensenos propagavimą.

Dar šeši varžybų „Europos dviračių iššūkis – 2014“ dalyviai klaipėdiečiai, mindami dviračius, pajūrio takais nuriedėjo po tūkstantį kilometrų. Telšių komandos rezultatas, nuvažiuotus kilometrus padalijus tūkstančiui gyventojų, buvo pats geriausias. Klaipėdiečiai dviratininkai pagal šį rodiklį buvo šešti tarp visų tarptautinėse varžybose dalyvavusių Europos šalių miestų.

Nėra ko stebėtis, kad nugalėtojų laurais džiaugėsi Europos valstybių didmiesčiai  – juose gyvena milijonai žmonių. Pirmoji vieta atiteko Varšuvai, kurios atstovai per mėnesį dviračiais nuvažiavo beveik 295 tūkst. kilometrų, antroji – Lodzė (apie 170 tūkst. kilometrų) trečioji – Roma (163 tūkst. kilometrų). Kaunas užėmė 10-ąją, Klaipėda – 14-ąją, o Telšiai – 15-ąją vietas. Lietuvos miestus nedaug teaplenkusi Talino komanda liko 13-oje vietoje (43,7 tūkst. kilometrų).

Uostamiesčio gyventojus dalyvauti ambicingame projekte paragino Klaipėdos visuomenės sveikatos biuro darbuotojai, organizuojantis įvairias sveikatinimo akcijas. Iššūkį Europos miestams ryžosi mesti daugiau kaip 300 dviratininkų mėgėjų.

Mieste vyko akcijos „Miname už Klaipėdą“, kuriose dalyvavo dar daugiau fiziškai aktyvių gyventojų. Ant dviračio sėdo miesto meras Vytautas Grubliauskas, kiti politikai, žinomi verslininkai.

„Rezultatai būtų dar geresni, jeigu visi dviratininkai būtų užsiregistravę miesto komandos interneto svetainėje www.ecc 2014 eu. Norint, kad būtų fiksuojami nuvažiuoti kilometrai, reikėjo parsisiųsdinti nemokamą „Endomondo“ programėlę. Kas neturi išmaniųjų telefonų – ne bėda, galima rankiniu būdu fiksuoti nuvažiuotus atstumus. Kitąmet dalyvių tikrai bus daugiau, tada parodysime viską, ką galime“, – kalbėjo pirmą kartą iššūkio varžybose dalyvavęs dviratininkas Š.Litvinas.

Komandos lyderius prizais ir garbės raštais apdovanojęs Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas patikino, jog valdžia negaili lėšų dviračių takams, nors kai kurių trasų tiesimo darbai ir stringa: „Esate tikrieji lyderiai, pavyzdys kitiems. Mums dar toloka iki olandų, vokiečių, skandinavų, jiems dviratis – gyvenimo būdo dalis. Toliau plėsime dviračių takų tinklą pajūryje, palei Danės upę, kad žmonės vasarą nekiurksotų namuose prie televizorių, daugiau judėtų, smagiai leistų laisvalaikį“.

Per Klaipėdą nusidriekusių dviračių takų tinklas sudaro apie 40 kilometrų. Klaipėdiečiai dažniausiai važinėja nuo Vasaros estrados iki Girulių vinguriuojančiais dviračių takais. Jau daug metų kalbama apie 5-6 kilometrų trasą, kuri sujungtų Girulių ir Karklės dviračių takus. Norėdami nusigauti iki Karklės gyvenvetės (Klaipėdos r.) dviratininkai važiuodami plentu rizikuoja susidurti su pralekiančiais automobiliais. Nuo Karkles puikus dviračių takas per Nemirsetą atveda iki pat Palangos.

Pietiniuose Klaipėdos mikrorajonuose seniau įrengti dviratininkų takai jau aplūžę, juos reikia remontuoti. Raudonomis plytelėmis pažymėtais senamiesčio takais važinėjantys dviratininkai ir pėstieji dažnai nesutaria – siauruose šaligatviuose pasitaiko skaudžių susidūrimų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.