EUROLYGA 2023

„Tour de France“ nugalėtojai prizus turės pasiimti patys

Dviračių sporto mėgėjai savo kalendoriuose ryškiausiai pasižymi pirmąjį liepos savaitgalį. Paprastai tuo metu prasideda svarbiausias šios sporto šakos metų renginys „Tour de France“ daugiadienės lenktynės. Tiesa, šiais metais ryškiausiai buvo apvesta kita data, nes dėl Tokijo olimpinių žaidynių Didžiosios kilpos rengėjai buvo numatę lenktynes pradėti truputį anksčiau – birželio 27-ąją.

 Dviračių lenktynėse nugalėtojams teks paties atsiimti prizus nuo pakylos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Dviračių lenktynėse nugalėtojams teks paties atsiimti prizus nuo pakylos.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2020-08-28 18:35

Pradinis planas žlugo pavasarį, kai per pasaulį pradėjo šliaužti COVID-19 pandemija. Tuo metu niekas negalėjo nuspėti, ar 2020 metais „Tour de France“ apskritai įvyks, bet blogiausias scenarijus, laimei, nepasitvirtino. Nors pavėlavę du mėnesius, šeštadienį 176 dviratininkai iš 22 komandų kirs starto liniją Nicoje ir išvažiuos į 3470 km trasą, kurioje užtruks iki rugsėjo 20 dienos.

Važiuoti be sirgalių nenorėjo

Pavasarį dėl pandemijos prasidėjusi priverstinė dviratininkų pertrauka truko apie keturis mėnesius.

Paskutinės prieš pertrauką Pasaulio turo lenktynės įvyko kovo pirmoje pusėje. Kovo 18 dieną Tarptautinė dviratininkų sąjunga (UCI) sustabdė visas oficialias varžybas, o gegužės 5 dieną buvo paskelbtas naujas preliminarus tvarkaraštis. Jame neliko vietos kai kurioms senas tradicijas turinčioms lenktynėms, bet pačias populiariausias lenktynes pavyko išsaugoti nukėlus jas į vasaros antrą pusę arba rudenį.

Organizatoriai keliais mėnesiais pastūmė visas trejas didžiąsias daugiadienes lenktynes („Giro d‘Italia“ turėtų prasidėti spalio 3 d., „Vuelta a España“ – spalio 20 d., dar nesibaigus „Giro“), Milano – San Remo (vyko rugpjūčio 8 d.), Paryžiaus – Rubė (numatomos spalio 25 d.), kitas Italijoje bei Belgijoje rengiamas klasikines vienos dienos lenktynes.

Pirmos oficialios dviračių sporto varžybos po pertraukos buvo birželio pabaigoje surengtos Slovėnijos pirmenybės. Liepos viduryje Lenkijoje įvyko pirmos Europos turo lenktynės, o Pasaulio turo varžybos buvo atnaujintos rugpjūčio 1 dieną, kai dviračių sporto elitas Sienos apylinkėse varžėsi „Strade Bianche“ keliuose.

Kol kas neaiškus pasaulio pirmenybių likimas. Šios varžybos buvo numatomos rugsėjo 20-27 dienomis Šveicarijoje. Tačiau dėl Šveicarijoje taikomų apribojimų, dviratininkai šioje šalyje tikrai nelenktyniaus. UCI ieško kitos varžybų vietos, bet tikėtina, kad pasaulio pirmenybės bus visai atšauktos dėl labai sugrūsto kitų lenktynių tvarkaraščio.

„Tour de France“ likimas kurį laiką irgi kybojo ant plauko. Kovo pabaigoje Prancūzijos sporto ministrė Roxana Maracineanu netgi pasiūlė kone utopinį planą rengti lenktynes be žiūrovų, bet jos mintis nepatiko daugeliui dviratininkų. Po kelių dienų „Tour de France“ direktorius Christianas Prudhomme‘as griežtai pareiškė, kad geriau visai atšauks lenktynes, negu rengs jas be sirgalių.

Atšaukti Didžiosios kilpos nereikėjo. Nors epidemiologinė padėtis Prancūzijoje vis dar sudėtinga, dviratininkai bandys pasiekti įprastą finišo vietą Eliziejaus laukuose.

Sušvelnino taisykles

Atsižvelgusi į ypatingas aplinkybes, „Tour de France“ rengianti Ph.Amaury sporto organizacija (ASO) priėmė griežtas sveikatos saugumo taisykles.

Visi dviratininkai ir komandų nariai prieš lenktynes turėjo atlikti koronaviruso testus. Mėginiai taip pat bus imami per dvi poilsio dienas (rugsėjo 7 ir 14 d.) arba kilus įtarimui, kad sportininkas ar kitas komandos narys užsikrėtė COVID-19.

Praėjusią savaitę ASO skelbė, kad jei per vieną testavimo sesiją kurioje nors komandoje bus nustatyti du ar daugiau užsikrėtę asmenys, ši komanda iškart bus šalinama iš „Tour de France“. Vis dėlto tarp komandų vadovų nuvilnijo nepasitenkinimo banga, todėl šį trečiadienį taisyklė buvo sušvelninta. Komanda bus šalinama iš lenktynių, jei COVID-19 užsikrės du ar daugiau dviratininkų, neskaičiuojant personalo.

Per didžiąsias lenktynes komandose paprastai būna apie 25-30 žmonių: aštuoni dviratininkai, vadovai, mechanikai, gydytojai, virėjai ir t.t.

Atnaujinus Pasaulio turo sezoną apie koronavirusu užsikrėtusius dviratininkus pranešė kelios komandos: „Bora-Hansgrohe“, „Ineos“, „Israel Start-Up Nation“, „Astana“, „AG2R La Mondiale“. Kelios komandos dėl teigiamų testų netgi atsisakė dalyvauti mažesnėse lenktynėse. Bet be kovos trauktis iš svarbiausio sezono renginio „Tour de France“ niekas nenori.

„Lenktynės nebus sustabdytos, jei bus nustatytas vienas koronaviruso atvejis, bet šiuo metu niekas negali žinoti, ar lenktynės bus baigtos“, – prieš kelias dienas kalbėjo UCI prezidentas Davidas Lappartient‘as.

Prašo dėvėti kaukes

Per „Tour de France“ lenktynes, ypač kalnų etapuose, šalia trasos dažnai išsirikiuoja tūkstančiai sirgalių. Suvaldyti šį srautą beveik neįmanoma, nes per dviračių sporto varžybas, skirtingai negu kitų sporto šakų stadionuose ar uždarose arenose, prie trasos gali prieiti kiekvienas norintis (tiksliau, kiekvienas, spėjęs laiku užsiimti vietą). Apriboti žmonių skaičių lengviau tik starto ir finišo zonose.

Šiuo metu Prancūzijoje galioja vyriausybės potvarkis, pagal kurį į sporto renginius galima įleisti iki 5 tūkstančių žiūrovų (jei nėra papildomų regioninių apribojimų). Kadangi „Tour de France“ starto ir finišo zonose vietos būna nedaug, ASO žada, kad į jas įleis iki 1750 žiūrovų. Be to, žandarai reguliuos žmonių srautą populiariausiose kalnų perėjose etapo viduryje.

Rengėjai reikalauja, kad visi žiūrovai dėvėtų kaukes. Dviratininkai eidami į starto vietą ir po finišo irgi privalės dėvėti kaukes. Dviratininkams draudžiama fotografuotis su sirgaliais, dalinti autografus, taip pat smarkiai apribotas bendravimas su žurnalistais, kurie anksčiau zujo didelėje teritorijoje ir dažniausiai imdavo interviu prie komandų autobusų.

Prancūzijoje galioja daug griežtesni reikalavimai negu Lietuvoje, bet anaiptol ne visi sirgaliai jų laikosi. Rugpjūčio viduryje per „Criterium du Dauphine“ lenktynes, kurios irgi rengiamos Prancūzijoje, nemažai dviratininkų skundėsi, jog labai daug žiūrovų nedėvėjo kaukių. „Sirgaliai mūsų negerbia“, – tuomet priekaštavo „Israel Start-Up Nation“ komandos sprinto žvaigždė Andre Greipelis.

„Jei mėgstate „Tour de France“ ir jų čempionus, eidami prie trasos užsidėkite kaukę. Mes galime kontroliuoti žiūrovų elgesį starto ir finišo zonose bei keliuose trumpuose ruožuose, tačiau prašome užsidėti kaukes visų, kurie ketina ateiti prie trasos, – kreipėsi „Tour de France“ direktorius Ch.Prudhomme‘as. – Taip, žmonių bus mažiau, renginys nebus toks gražus, kaip anksčiau, bet mes žinome, kad už kaukių slėpsis tos pačios šypsenos“.

Nugalėtojai – be palydovių

Šypsenos tikriausiai nebus tokios pačios dėl supaprastintos apdovanojimų procedūros. Nugalėtojų per šį „Tour de France“ apskritai niekas neapdovanos. Prizai bus padėti ant garbės pakylos, o nugalėtojai juos turės pasiimti patys.

Ilgus dešimtmečius neatsiejama dviračių sporto dalis buvo per apdovanojimą nugalėtojus ant garbės pakylos lydėdavusios merginos. Keičiantis visuomenės požiūriui, ši sena tradicija buvo vis labiau kritikuojama, o kai kurių lenktynių rengėjai jos atsisakė praėjusiais metais. Pandemija paspartino procesą ir šį sezoną garbės pakylos merginų atsisakyta dėl sveikatos saugumo priežasčių.

Nemalonia staigmena rengėjams tapo tai, kad „Tour de France“ jau pirmą savaitgalį reikia nerti į vieną karščiausių Prancūzijos koronaviruso židinių. Trys pirmieji etapai rengiami Pajūrio Alpių sostinėje Nicoje, kurioje epidemiologinė padėtis pastarosiomis dienomis labai pablogėjo.

Pajūrio Alpės yra vienas iš vos trijų europinės Prancūzijos departamentų, kuriuose COVID-19 užsikrėtę daugiau nei šimtas žmonių šimtui tūkstančių gyventojų (europinėje Prancūzijoje yra 96 departamentai). Padėčiai pablogėjus, Nicos meras šią savaitę išleido potvarkį, pagal kurį dėvėti kaukes vėl privaloma net lauke.

„Nicoje ir visoje Prancūzijoje užsikrėtusių skaičiai gąsdina. Bet mes nieko negalime padaryti. Tiesiog liekame savo burbule ir ruošiamės lenktynėms“, – starto išvakarėse sakė vienas „Tour de France“ favoritų olandas Tomas Dumoulinas iš „Jumbo-Visma“.

Favoritas – čempionas

Pernai „Tour de France“ nugalėtoju tapo „Ineos“ aprangą vilkintis jaunas kolumbietis Eganas Bernalis. Antrąją vietą užėmė jo komandos draugas britas Geraintas Thomasas, trečiąją – olandas Stevenas Kruijswijkas iš „Jumbo-Visma“.

Šiais metais 23-ejų dviračių sporto supertalentas E.Bernalis vėl laikomas pagrindiniu favoritu. Bet šįkart komanda jam sudarė dar geresnes sąlygas. Prieš praėjusių metų lenktynes kolumbietis nebuvo komandos lyderis ir, pagal „Ineos“ planą, turėjo talkinti 2018 metų „Tour de France“ nugalėtojui G.Thomasui. Tačiau puikiai važiavęs jaunas dviratininkas sujaukė vidaus hierarchiją ir Triumfo arkos papėdėje atsiėmė pagrindinį prizą.

Šį sezoną vidaus konkurencijos nebus ir visa komanda talkins E.Bernaliui. Nei G.Thomasas, nei kitas buvęs „Ineos“ (tuomet ši komanda vadinosi „Sky“) lyderis, keturiskart „Tour de France“ čempionas britas Chrisas Froome‘as šią vasarą nesugebėjo įgyti geros sportinės formos, todėl britų komandos vadovai, anksčiau labai proteguodavę saviškius, priėmė nepopuliarų sprendimą ir abiejų tituluotų britų dviratininkų visai neįtraukė į aštuoniukę.

Aiškaus „Ineos“ lyderio vaidmuo numatytas E.Bernaliui. „Sudėjome visus kiaušinius į vieną krepšį, ir turėsime saugoti Eganą kaip akies vyzdį“, – prieš kelias dienas sakė vienintelis šįmetėje Didžiojoje kilpoje „Ineos“ atstovaujantis britas Luke‘as Rowe.

L.Roew, ko gero, šiek tiek sutirština spalvas. Jei kažkas atsitiktų kolumbiečiui, „Ineos“ galėtų lyderio estafetę perduoti 27-erių ekvadoriečiui Richardui Carapazui, kuris pernai tapo „Giro d‘Italia“ nugalėtoju.

Kas bus kiti favoritai?

Šiais metais „Tour de France“ nevažiuos ne tik praėjusių lenktynių antrasis prizininkas G.Thomasas, bet ir pernai trečiąją vietą užėmęs S.Kruijswijkas. Olandą iš balno išmušė peties trauma, patirta rugpjūčio viduryje per „Criterium du Dauphine“ lenktynes, kurios vadinamos „Tour de France“ generaline repeticija.

S.Kruijswijkas tikisi tvirtai atsistoti ant kojų iki spalį vyksiančių „Giro d‘Italia“ lenktynių.

Per „Criterium du Dauphine“ į griūtį pateko ir lenktynių taip pat nebaigė kitas „Jumbo-Visma“ lyderis, praėjusių metų „Vuelta a España“ nugalėtojas slovėnas Primožas Rogličius. Olandų komanda vos ne iki paskutinės akimirkos nebuvo įsitikinusi, ar šlaunies traumą patyręs 30-metis P.Rogličius galės šeštadienį sėsti ant dviračio Nicoje.

Vis dėlto ketvirtadienį slovėnas pranešė, kad yra pasiruošęs startuoti, o jei pirmosiomis dienomis, per lygumų etapus, gerai pramankštins raumenis, būtent jis bus pagrindinis pretendentas nutraukti „Ineos“ pergalių virtinę.

Beje, prieš nelemtąją griūtį „Criterium du Dauphine“ keliuose lažybininkai P.Rogličiaus galimybes tapti „Tour de France“ nugalėtoju vertino geriausiai.

Nors „Jumbo-Visma“ persekioja negandos, ji turi dar vieną labai patikimą atsarginį variantą. Kovoti dėl pergalės Didžiojoje kilpoje pasiryžęs 2017 metų „Giro d‘Italia“ nugalėtojas 29-erių olandas Tomas Dumoulinas, kuris didžiąją praėjusio sezono dalį praleido dėl „Giro d‘Italia“ patirtos traumos.

Tarp „Tour de France“ favoritų taip pat minimi 30-metis prancūzas Thibaut Pinot („Groupama-FDJ“; jis pernai irgi kovojo dėl pergalės, bet dėl traumos pasitraukė iki lenktynių pabaigos likus vos trims etapams), 21-erių slovėnas Tadejus Pogačaras („UAE-Team Emyrates“), 30-metis kolumbietis Nairo Quintana („Arkea-Samsic“; buvęs „Giro d‘Italia“ ir „Vuelta a España“ nugalėtojas), 27-erių vokietis Emanuelis Buchmannas („Bora-Hansgrohe“; jis irgi pasitraukė iš „Criterium du Dauphine“ dėl traumos, patirtos per tą pačią griūtį, kaip S.Kruijswijkas), 24-erių kolumbietis Danielis Martinezas („EF Pro“; šių metų „Criterium du Dauphine“ nugalėtojas), 30-metis ispanas Mikelis Landa („Bahrain-McLaren“).

Kodėl nevažiuos lietuviai?

UCI Pasaulio turo komandoms šį sezoną atstovauja du lietuviai: Ignatas Konovalovas – „Groupama-FDJ“, Gediminas Bagdonas – „AG2R La Mondiale“.

Šių metų Lietuvos grupinių lenktynių čempionas 34-erių G.Bagdonas nė karto nevažiavo Didžiojoje kilpoje, o šį sezoną apskritai dalyvavo tik žemos kategorijos lenktynėse.

Taip pat 34-erių I.Konovalovas ansčiau dukart startavo „Tour de France“ (2010 ir 2017 m.), tačiau šįkart neturėjo jokios galimybės patekti į FDJ aštuoniukę. Ir visai ne dėl to, kad važiuotų prastai. Priešingai, I.Konovalovas išgirdo daug pagyrimų po Milano – Turino vienos dienos lenktynių ir „Tour de Wallonie“ daugiadienių lenktynių, kuriose padėjo skinti pergales komandos draugui, vienam geriausių pasaulio sprinterių prancūzui Arnaud Demare‘ui.

Tačiau per „Tour de France“ lenktynes FDJ spręs visai kitokias užduotis. Prancūzijos komanda viliasi, kad dėl nugalėtojo vardo bendroje įskaitoje kovos Th.Pinot, todėl į aštuoniukę įtraukė kalnų specialistus. Tuo tarpu A.Demare‘as ir pagrindiniai jo pagalbininkai Prancūzijos keliais visai nevažiuos.

Praėjusį savaitgalį Prancūzijos čempionu tapusio A.Demare‘o galvoje jau sukasi mintys apie „Giro d‘Italia“ lenktynes. Jei viskas vyks pagal FDJ planą, tarp prancūzo ginklanešių Italijoje bus ir I.Konovalovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?