Norėdamas išvengti vadovybės rotacijos ir atsinaujinimo bei sekdamas autokratinių šalių pavyzdžiu, kur vadovai tame pačiame poste praleidžia pusę darbinio gyvenimo, LTOK persekioja, šantažuoja ir siekia nubausti federacijas, kurios teisiškai nepadarė jokio nusižengimo.
„Tik iš žiniasklaidos sužinojome, kad esame įspėti dėl siekio pakenkti LTOK vadovybės interesams. Noriu pabrėžti, kad jokio oficialaus dokumento su LTOK vykdomojo komiteto sprendimu nesame gavę iki šiol.
Sakyčiau, kad esu nustebęs, bet nesu. Tokie LTOK veiklos metodai labai primena nesenus, bet labai niūrius laikus, kai už kitokią nuomonę ir sveiką diskusiją siekiama nubausti, sumenkinti bei pažeminti“ – sakė LDSF vadovas Darius Levickis.
Dviračių sporto federacijos prezidentas atkreipia dėmesį, jog siūlymus įstatymo pakeitimui teikė NSFA, kuri yra įregistravusi lobistinę veiklą ir turi teisę teikti siūlymus bei pastabas teisėkūros procese.
„Toks asociacijos siūlymas galėjo nepatikti LTOK. Prezidentė Daina Gudzinevičiūtė niekada nesiekė rotacijos ir nepanašu, kad artimiausiu metu ketina užleisti savo vietą.
Šitai visi matome ir suprantame, tačiau bandymo diskredituoti, šmeižti ir pažeidinėti teisės aktus netoleruosime.
Ne tam kovojom dėl laisvos Lietuvos, kad leistume užčiaupti nepatinkančią ar neįtinkančią poziciją. Taip reikalai Lietuvoje jau seniai nebesprendžiami“, – pabrėžia LLAF prezidentas Eimantas Skrabulis.
Pasak E. Skrabulio, bandymas bausti federacijas neturi teisinio pagrindo, nes pasiūlymą pateikė NSFA, kuri nėra LTOK narė.
Be to, kyla rimtas ir pagrįstas klausimas – kokiu pagrindu LTOK dalyvauja teisėkūros procese, pasirašo susitarimus su politinėmis organizacijomis.
Lobistinė veikla Lietuvoje griežtai reglamentuota įstatymu ir prižiūrima, o ją vykdyti gali tik registruoti asmenys ir organizacijos.
„Keista, kad LTOK skundžiasi, jog įsigaliojus naujai sporto įstatymo redakcijai nebegalės gauti valstybės finansavimo. Vadovų rotacijos reikalavimas organizacijoms Sporto įstatyme reglamentuotas nuo 2019 m.
Tačiau LTOK niekada nepretendavo į valstybės finansavimą, nes neatitiko ir iki šiol neatitinka rotacijos kriterijų.
LTOK galėjo pretenduoti į valstybės finansavimą, jei laiku būtų padaręs įstatų pakeitimus dėl vadovų rotacijos ir kadencijų skaičiaus ribojimo. Akivaizdu, jog ne finansavimas ir LTOK narių gerovė rūpi šios organizacijos vadovybei“, – konstatuoja D. Levickis.
Anot jo, užtektų LTOK įstatuose įrašyti, kad Tarptautinio olimpinio komiteto nariai automatiškai tampa ir LTOK Vykdomojo komiteto nariais.
„Šiuolaikiškai valdomos organizacijos prisitaiko ir reaguoja į įstatyminės bazės kaitą, kurią diktuoja besikeičiančios aplinkybės. Per mano vadovavimo laikotarpį dviračių federacija jau du kartus keitė įstatus.
Artimiausioje konferencijoje ketiname priimti dar vieną naują redakciją, nes to reikalauja laikmetis. Ir jokios grėsmės ar problemos tame nematau. Priešingai – mes evoliucionuojame“, – sako D. Levickis, ir primena, kad LTOK įstatai nekeisti nuo 2016 m.