Svajonių gyvenimą Londone susikūrusi lietuvė papasakojo, kodėl Lietuvoje gyventi geriau

Kamilė Kaselytė (23 m.) vos prieš pusantrų metų baigė mados verslo studijas Londone. Gyvendama šiame didmiestyje ji kaupė patirtį dirbdama mados pasaulio grietinėlei („Tom Ford“, „Gucci“), prisidėjo prie prekės ženklo „Malone Souliers“ populiarinimo. Regis, svajonių gyvenimas karjeros siekiančiai jaunai merginai. O pasirodo, visai ne.

„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą“, – teigė Kamilė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
Su dizaineriu Markumi Lupferiu.
Su dizaineriu Markumi Lupferiu.
„Kuo tavo darbas lengviau apibrėžiamas ar paaiškinamas – tuo greičiau jis gali būti pakeistas“, – sako Kamilė Kaselytė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
„Kuo tavo darbas lengviau apibrėžiamas ar paaiškinamas – tuo greičiau jis gali būti pakeistas“, – sako Kamilė Kaselytė.<br>J.Prakuliausko nuotr.
Kamilė įsitikinusi, kad svarbiausia madoje – atrasti savo unikalumą.
Kamilė įsitikinusi, kad svarbiausia madoje – atrasti savo unikalumą.
Daugiau nuotraukų (6)

Goda Paškevičiūtė

Apr 3, 2017, 10:00 PM, atnaujinta Apr 13, 2017, 5:07 PM

Svajonių gyvenimą ji pasirinko kurti Lietuvoje, kuris netrukus tapo labai daugialypis: vieną dieną ji kuria rinkodaros strategijas, kitą – stilių dideliems reklamos užsakovams, o tada ir vėl išlekia į Londono mados savaitę rengti ten vykstančio grandiozinio kolekcijos pristatymo. Be viso to, ji dar suspėja plėtoti ir pradedančiojo mados verslo įmonę. K.Kaselytė – tarsi jaunoji supermoteris, atkakliai einanti savo tikslų link, rašo žurnalas „Stilius plius“.

– Prieš dvejus metus gyvenote vienoje iš didžiausių mados sostinių, dabar sugrįžote į lietuvišką mados rinką – vieną iš mažiausių, tačiau puoselėjančią ambicingus norus. Kaip atrodė jūsų gyvenimas tada ir kaip jis atrodo dabar?

– Londone mano gyvenimas buvo labai aiškus ir sustyguotas: mados namuose, kuriuose dirbau, darbas prasidėdavo devintą ryto, o baigdavosi tada, kai jausdavau, kad padariau viską. Kartais tai būdavo ir vidurnaktis. Galėjau būti rami, kad niekam kitam be darbo tiesiog neliks laiko.

Neplanuotai grįžusi į Lietuvą ir pradėjusi tyrinėti rinką, supratau, kad teks daryti daug dalykų vienu metu. Taip nusprendžiau ne tik dėl geresnių finansinių galimybių, bet ir dėl noro išbandyti tą naują erą jauno žmogaus pasaulyje, kai jis pats gali tapti vadovu sau ir net kurti darbo vietas kitiems. Todėl suprantama, kad kiekviena mano diena Lietuvoje – vis kitokia. Vieną dieną galiu praleisti konferencijoje apie pradedančiojo verslo įmones, kitą – kurti stilių reklamos užsakovams ar su klientu diskutuoti, kokioje pozicijoje Anglijos rinkoje jie mato naują mados vardą.

– Kas parviliojo sugrįžti namo?

– Manęs labai daug kas to klausia ir nesupranta, kodėl darbą pripažintoje mados kompanijoje pakeičiau į, atrodo, miglotas perspektyvas Lietuvoje.

Tuo metu Londone dirbau moteriškų batelių kompanijoje „Malone Souliers“, kuri per kelerius gyvavimo metus sugebėjo išsikovoti savo vietą po saule. Jų aukštakulnius dievina Blake Lively, Olivia Palermo, Kim Kardashian, mados savaitėse ši kompanija rengia grandiozinius mados šou, o ir svarbiausiuose mados žurnaluose šis ženklas turi norimas pozicijas savo produktų reklamai.

Tačiau dirbti Londone po studijų baigimo mados kompanijoje reiškia ne kokį nors įsivaizduojamą glamūrą, o bandymą išsilaikyti iš savo algos ir ilgą kilimą karjeros laiptais. Nusprendžiau surizikuoti ir pabandyti sukaupti panašią patirtį galbūt mažesnėje rinkoje, tačiau greičiau ir efektyviau.

Ar mano sprendimas pasitvirtins kaip geras, dar nežinau. Bet smagi detalė yra ta, kad jaučiuosi gerai žinodama, kad ir iš Lietuvos galiu patekti į mados savaites, į kurias, ko gero, sunkiai prasiskverbia ir mano bendramoksliai, likę dirbti Londone, nors ir garsiuose mados namuose. Turbūt viskas sukasi ne aplink geografinę perspektyvą, o apie tai, kaip sugebi patekti ten, kur nori.

– Ar netrūksta iššūkių, didesnio mastelio projektų?

– Neslėpsiu, kad su didesnio masto projektais iš tiesų sunku. Gal todėl ir dirbu su klientais ne tik iš Lietuvos. Tačiau iššūkių stygius mane neabejotinai varo ir į neviltį. Kartais atrodo, kad užsiimu didelio svorio neturinčiais projektais, ir tai mane liūdina. O aš noriu įtakos. Nenoriu, kad mano darbas būtų įvertintas tik pagal populiarumo socialiniuose tinkluose augimą, noriu būti ta, kuri pati sukurs dar vieną socialinį tinklą.

– Turite labai ambicingų idėjų, net neabejoju, kad iš Londono parsivežėte minčių, kokios patirties norite suteikti Lietuvai. Ar vis dėlto ketinate Lietuvos patirtį pristatyti pasauliui?

– Iš Londono pirmiausia norėjau atsivežti kitokį mąstymą ir darbo kultūrą. Norėjau ir noriu, kad mažoje Lietuvos mados industrijoje sugebėtume padėti vieni kitiems.

Mes neišnaudojame mažos rinkos pranašumų. Atrodo, kad visi esame pažįstami ir draugai, bet vieni kitiems uždarome labai daug durų. Aš visada pasiruošusi dalintis kontaktais, suvesti viena kryptimi žiūrinčius žmones. Neplanuotai ir pati skiriu laiko skiriu mentorystei – kelioms jaunoms merginoms, ką tik baigusioms studijas, padedu planuoti tolesnius žingsnius mados srityje.

O ir Lietuva gali duoti labai daug gero pasauliui. Kalbu ne tik apie talentingus žmones, kurie savo darbais gali garsinti Lietuvą ir kartu pasiekti aukštumų, bet ir apie tai, ką mes, kaip rinka, galime pasiūlyti. Turime puikią drabužių pramonę, mūsų reklamos agentūros paslaugas atlieka kokybiškai ir greitai, o IT sektorius mados namams galėtų pasiūlyti tikrai neprastų technologijų naujovių.

– Dirbate daugybę skirtingų darbų. Kaip jums pavyksta viską suderinti ir rasti laiko visus darbus atlikti kokybiškai?

– Mane džiugina bent tai, kad visi mano darbai – vienoje mados srityje. Stengiuosi neapsiimti darbų, kurie man neįdomūs, nes tada tikrai jų nepadaryčiau kokybiškai. O suderinti pavyksta turbūt tik tada, kai žinai, kad viskas susidėlioja į vieną gražią dėlionę, kuri turi vieną tikslą.

– Ar sutinkate su tuo, kad norint būti sėkmingai dirbančiu šios industrijos profesionalu, reikia madą išmanyti visapusiškai?

– Neseniai perskaičiau, kad kuo tavo darbas lengviau apibrėžiamas ar paaiškinamas – tuo greičiau jis gali būti pakeistas. Gal būtent todėl ir siekiu įvairiapusiškos patirties. Noriu, kad ateityje, vadovaudama savo verslui ar mados kompanijai, tikrai žinočiau, ko prašau iš savo darbuotojų.

Stilistės darbas mane išmokė estetikos, rinkodara davė supratimą apie unikalios žinutės svarbą, pardavimo sritis – apie tai, kad mada iš tiesų yra toks pat verslas kaip ir kiti. Pardavėjos darbas studijuojant pirmame kurse išmokė suprasti, ko nori arba nenori klientai, atėję į prabangią, išblizgintą parduotuvę Londono centre. Patirčių nereikia bijoti – jas reikia kaupti.

– Domitės ir technologijomis?

– Technologijos vienareikšmiškai yra mūsų ateitis, ypač tokioje industrijoje kaip mada, kur reikia puikiai išmanyti vartotojų elgseną. Juk net ir „Facebook“ fiksuoja kiekvieną mūsų „patinka“ tam, kad produktų kūrėjai geriau žinotų tai, ko trokšta kiekvienas iš mūsų.

Pradedančiojo verslo įmonės kūrimas – dar vienas atsitiktinumas mano gyvenime. Vienoje konferencijoje pristačiau idėją apie virtualų stilistą. Tai nebuvo išgrynintas projektas, gal veikiau tik idėja. Atsirado ir kitas žmogus verslo naujokų renginiuose su panašiomis mintimis – susitikome, nusprendėme pabandyti nuveikti ką nors kartu.

Tada kilo idėja pasiūlyti mados tinklaraštininkams patogią platformą, kuri leistų iliustruoti jų kuriamą turinį produktų nuotraukomis. Tinklaraštininkai iš jų kurs koliažus ir dės į savo puslapį, o jų skaitytojai produktus galės pirkti, taip leisdami tinklaraštininkams užsidirbti.

– Kokių didžiausių sunkumų iškyla plėtojant savo įmonę, kai, regis, panašių projektų yra daugybė?

– Didžiausias iššūkis yra sukurti produktą, kuris sprendžia tikrą problemą. Neslėpsiu, kad daug metų svajojau sukurti naują mados ženklą ar naują tinklaraštį, kuris paskui pavirstų į mados portalą. Bet vargiai galėdavau sugalvoti, kuo jis skirsis nuo tūkstančio kitų.

Taip, galbūt mano kuriami drabužiai bus gražūs, stilingi, galbūt tinklaraštyje rašysiu kitokiu stiliumi, bet ar tai ką nors pakeis? Vargu.

Kurdami įmonę darėme daug tyrimų, ar tai padeda spręsti tikrą problemą: ar tinklaraštininkai nori iliustruoti turinį produktais, kiek turėtų iš to uždirbti, kokiomis programomis jie dabar naudojasi reklamuodami mados ženklus. Bet laukti liko nedaug: už mėnesio ir pati rinka parodys, ar galime mados tinklaraštininkams padėti užsidirbti.

– Kokios asmenybės jus žavi?

– Tos, kurios pastebi ne tik save, bet ir kitus. Pažįstu daugybę įdomių, charizmatiškų ir daug pasiekusių žmonių, tačiau mane stebina gebėjimas matyti plačiau. Tai supratau dar būdama Londone, kai mano vadovas sugebėdavo sutelkti žmones, kurie, susibūrę į nedidelę komandą, mažus mados namus sugebėjo paversti didele, sėkmingai dirbančia kompanija.

Mane žavi, kad toks žmogus pastebėjo ir mane: sutiko duoti tai, ko kita mados kompanija nebūtų davusi merginai, ką tik gavusiai bakalauro diplomą. Gebėjimas pastebėti ir duoti kitiems – tik brandžioms asmenybėms būdingas bruožas.

– Kodėl jus žavi mada?

– Žavesys nėra tai, dėl ko dirbu su mada. Man tiesiog patinka dirbti versle, kur sukuriamų produktų žinutė labai galinga: diktuoja tendencijas, akimirksniu gali priskirti žmogų prie tam tikros socialinės kategorijos, išsakyti politinius ar ekonominius skaudulius.

Mada – galingas kanalas, kurį tinkamai panaudojus galima kalbėti su labai plačia auditorija.

– Lietuvoje dabar – vietinės mados bumas, bet čia, kaip ir visur, išliks tik stipriausi. Ko reikia, kad taptum stipriausias?

– Man atrodo, kad reikia suprasti savo unikalumą ir vietą prisotintoje rinkoje. Man kartais atrodo keista, kad Lietuvoje dviejų visiškai skirtingų prekės ženklų atstovai vienas kitą vadina konkurentais. Reikia galvoti ne apie kitus, bet apie save. Kuo esi unikalus, kodėl apie tave turėtų rašyti, kodėl tavo produktų turėtų norėti?

Neužtenka sukurti fiktyvią vertę – reikia ją turėti. O tada mokėti ją teisingai parduoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.