Mados tinklaraštininkai virto mados imperijų kūrėjais

Mados tinklaraščių rašymo veteranai nuo tada, kai atrado šį hobį, jau žengė dešimt žingsnių pirmyn: jie nebėra vien stilingi praeiviai, šiandien jie ir modeliai, ir redaktoriai, ir dizaineriai, ir fotografai, ir mados namų ambasadoriai, ir dar visą krūvą talentų turinčios asmenybės. O atlygis už jų darbą dažnai keleriopai lenkia atlyginimą, kurį gauna labiau patyrę minėtų profesijų atstovai.

Subūrę net ne šimtus tūkstančių, bet milijonus gerbėjų, kurie kasdien ištikimai seka kiekvieną jų stiliaus sprendimą, šie tinklaraštininkai susikūrė savo nišą.
Subūrę net ne šimtus tūkstančių, bet milijonus gerbėjų, kurie kasdien ištikimai seka kiekvieną jų stiliaus sprendimą, šie tinklaraštininkai susikūrė savo nišą.
„Spintos guru“ autorė Deimantė Bulbenkaitė didžiausia tinklaraščio nauda įvardija jai atsivėrusias naujas profesines galimybes.
„Spintos guru“ autorė Deimantė Bulbenkaitė didžiausia tinklaraščio nauda įvardija jai atsivėrusias naujas profesines galimybes.
Danielle Bernstein iš „We Wore What“ už vieną „Instagram“ pasidalintą nuotrauką gali uždirbti penkiaženkles sumas.
Danielle Bernstein iš „We Wore What“ už vieną „Instagram“ pasidalintą nuotrauką gali uždirbti penkiaženkles sumas.
Kristės Stankevičiūtės iš „Feed Your Fashion Animal“ tinklaraščio kurti marškinėliai.
Kristės Stankevičiūtės iš „Feed Your Fashion Animal“ tinklaraščio kurti marškinėliai.
Chiara Ferragni buvo paskelbta įtakingiausia metų tinklaraštininke. Ji turi daugiau kaip 4 milijonus „Instagram“ sekėjų.
Chiara Ferragni buvo paskelbta įtakingiausia metų tinklaraštininke. Ji turi daugiau kaip 4 milijonus „Instagram“ sekėjų.
„Ilgą laiką net svajoti neišdrįsdavau, kad kada nors galėsiu bent jau sumuštinį nusipirkti už pinigus, uždirbtus už tinklaraščio rašymą“, – sako Sabrina Meijer iš „AfterDRK“.
„Ilgą laiką net svajoti neišdrįsdavau, kad kada nors galėsiu bent jau sumuštinį nusipirkti už pinigus, uždirbtus už tinklaraščio rašymą“, – sako Sabrina Meijer iš „AfterDRK“.
Leandra Medine buvo viena pirmųjų savo asmeninio stiliaus tinklaraštį prieš dvejus metus transformavusi į interneto žurnalą.
Leandra Medine buvo viena pirmųjų savo asmeninio stiliaus tinklaraštį prieš dvejus metus transformavusi į interneto žurnalą.
Daugiau nuotraukų (7)

Aušra Prasauskaitė („Stilius plius“)

Sep 29, 2015, 8:52 AM, atnaujinta Oct 13, 2017, 12:31 AM

Maždaug 2007–2008 metais, kai šlovės sulaukė pirmieji asmeninio stiliaus tinklaraštininkai, skeptikai kritikavo it patrakę: neva tinklaraštininkai neturi nei jokių talentų, nei košės galvoje, jų skelbiama nuomonė nėra vertinga ir niekam neįdomi, vieninteliai jų talentai neva buvo gebėjimas nesunkiai išleisti maišus tėvų uždirbtų pinigų. Juk jei būtų kitaip, jie būtų galėję eiti dirbti tikrų darbų.

Viena vertus, kritika suprantama: kiekvienas žingsnis, kurį internete žengė tokie tinklaraštininkai kaip Bryanboy, Sussie Lau, Rumi Neely ar Jane Aldridge, buvo naujiena, nes iki tol tokia veikla kaip „interneto žvaigždė“ tiesiog neegzistavo.

Subūrę net ne šimtus tūkstančių, bet milijonus gerbėjų, kurie kasdien ištikimai seka kiekvieną jų stiliaus sprendimą, šie tinklaraštininkai susikūrė savo nišą. Kita vertus, internetas ir nesunkiai sukuriami bei valdomi tinklaraščiai kiekvienam žmogui, nesvarbu, kokio amžiaus ar kuriame pasaulio kampelyje jis būtų, suteikė galimybę išreikšti save.

Žurnalo „Stilius plius“ bendraautorė Deimantė Bulbenkaitė (22 m.) – seniausio lietuviško tinklaraščio apie madą „Spintos guru“ kūrėja. Mergina buvo vos keturiolikos, kai prieš aštuonerius metus įkūrė šį tinklaraštį.

„Tiesiogiai iš tinklaraščio dar nesu uždirbusi nė lito, tačiau jis man tapo erdve parodyti, ką sugebu, padėjo užmegzti naudingų ryšių“, – sakė Deimantė, dirbanti laisvai samdoma mados žurnaliste ir bendradarbiaujanti su didžiausiais spaudos leidiniais Lietuvoje.

Nedidelėje Lietuvos rinkoje iš tinklaraščio gauti pajamų sunku, nesvarbu, ar būtų kalbama apie madą, ar apie maistą. Tiesa, atrodo, kad pinigai niekada ir nebuvo svarbiausias tinklaraštininkų variklis. Interneto suteiktas galimybes jie labiau vertino kaip saviraiškos erdvę.

Amerikietė Leandra Medine (26 m.), „The Manrepeller“ tinklaraščio kūrėja, yra sakiusi: „Savo sėkmės nematuoju uždirbtais doleriais. Ją matuoju tik gauta pagarba.“ Mergina pridūrė, kad kur kas labiau džiaugtųsi ne nauju dideliu reklamos klientu, bet bendra vakariene su įtakinga mados žurnaliste Cathy Horyn arba bent jau tuo, jog C.Horyn tiesiog žinotų, kad tokia Leandra Medine egzistuoja.

Žurnalas „Stilius plius“ kalbinta Sabrina Meijer (27 m.), rašanti „AfterDRK“ tinklaraštį, dirbo žurnaliste, kai 2007 metais nusprendė pradėti kurti savo puslapį.

„Pirmieji mano įrašai paprastai būdavo apsipirkimo gidai arba mano mintys apie madą. Tai tiesiog buvo saviraiškos erdvė. Ilgą laiką net svajoti neišdrįsdavau, kad kada nors galėsiu bent jau sumuštinį nusipirkti už pinigus, uždirbtus už tinklaraščio rašymą. Bet viskas buvo kiek kitaip – pastaruosius dvejus ar trejus metus tinklaraštis ir su juo susijusi veikla yra pagrindinis mano pajamų šaltinis“, – pasakojo S.Meijer, bendradarbiavusi su Acne, Coach, Lee, Levi’s, Estee Lauder, Mac bei kitais žinomais prekių ženklais.

Neseniai naują tinklaraščio dizainą pristačiusi Sabrina pokalbių metu vis pabrėžia, kad „AfterDRK“, nors ir buvo pradėtas kaip asmeninis puslapis internete, dabar yra interneto žurnalas, o ne puslapis apie Sabrinos stilių.

„Rodyti savo aprangos stilių yra smagu ir skaitytojams tokie įrašai patinka, tačiau jaučiu, kad galime pasakyti daugiau. O ir mano asmeninis stilius yra kiek uniformiškas, kasdien rengiuosi panašiai“, – sakė ji.

Tad mergina nusprendė susikoncentruoti į fotografiją ir redaktorės darbą.

Kai „The Manrepeller“ pasamdė aštuonių žmonių komandą ir savo asmeninio stiliaus puslapį 2013 metais transformavo į interneto žurnalą, ji pati, to nė nežinodama, padėjo pamatus naujai tendencijai – turinio kūrimas ir kuravimas, o ne asmeninio stiliaus nuotraukose rodymas yra tai, kas tinklaraščių pasaulyje šiuo metu populiariausia.

Savo interneto puslapį neseniai atnaujino ir „Spintos guru“ autorė, dabar jis interaktyvesnis, gyvesnis.

„Esu užsiėmusi, ne visada turiu pakankamai laiko parašyti ilgus geros kokybės tinklaraščio įrašus, o mano skaitytojai ne visada turi laiko juos perskaityti. Naujasis puslapio veidas įkvėptas žurnalo koncepcijos, o jame atsidurs ne tik reiškiniai ar naujienos, bet ir įdomios asmenybės ar mane įkvėpę momentai“, – sakė D.Bulbenkaitė.

Ji neslėpė ir to, kad atsinaujinusi svetainė turėtų būti kur kas patrauklesnė bendradarbiauti panorusiems prekių ženklams.

Įdomu tai, kad tinklaraščių bumo pradžioje, prieš 5–7 metus, daugelis mados profesionalų juos kritikavo, vadino mėgėjais, nevertais bilieto į uždarą mados pasaulį.

Žurnalas „Ad Week“ šį reiškinį labai taikliai apibūdino 2011 metais: „Po 2009 metų Niujorko mados savaitės (kai tinklaraštininkus buvo pradėta kviesti stebėti kolekcijų pristatymų ir jie buvo sodinami pirmoje eilėje. – Aut.) buvo momentas, kurį žurnalistai pavadino „oficialiu tinklaraštininkų atvykimu“.

Praėjo pora metų, ir tinklaraštininkai parodė, kad jie nesitaiko į Annos Wintour darbą. Tinklaraštininkai nenori būti redaktoriais, nes jie jau sukūrė kai ką vertingesnio – savo prekių ženklus.“

Vien internetu neapsiribojantys tinklaraštininkai ne tik tampa kitų mados vardų ambasadoriais, bet ir kuria savo mados imperijas. Štai portalo Fashionista.com paskelbta įtakingiausia mados tinklaraštininke Chiara Ferragni (28 m.) iš „The Blonde Salad“ turi savo batų liniją, „The Fashion Toast“ tinklaraštininkė, išpopuliarinusi vadinamąjį kalifornietišką stilių, kuria „Are You Am I“ kolekcijas, o Elin Kling (32 m.) iš „Style by Kling“ kartu su partneriu įkūrė „Totâme“.

Nė vienas šių vardų madoje nesukels tokios revoliucijos, kokią sukėlė Christianas Dioras ar Cristobalis Balenciaga, tačiau šios merginos to ir nesiekia. Tai – verslas. Ilgą laiką „pardavinėjus“ tam tikrą estetiką per į internetą įkeltas nuotraukas, kitas žingsnis yra pradėti pardavinėti ir fizinius produktus. Ypač tada, kai juos norinčių įsigyti yra šimtai tūkstančių.

Tokį pavyzdį turime ir tarp Lietuvos tinklaraštininkų, tiesa, kur kas mažesniu mastu. Kristė Stankevičiūtė (22 m.), „Feed Your Fashion Animal“ autorė, savo tinklaraščio gerbėjams siūlo įsigyti marškinėlius. Iliustracijomis užsiimanti mergina sukūrė marškinėlius, ant kurių atspausti jos piešiniai.

„Idėja kilo gana spontaniškai, visuomet norėjau sukurti ką nors savo. Pastaraisiais metais labai daug piešiau, susipažinau su žmonėmis, kurie padėjo įgyvendinti šią viziją, tad mano kurtas menas tapo dėvimas ir prieinamas kiekvienam. „Feed Your Fashion Animal“ marškinėliai buvo puiki patirtis, o galbūt ir nauja pradžia. Turiu dvi naujas idėjas, kuriomis, tikiuosi, per artimiausius metus ar dvejus pavyks pasidalinti su Lietuvos mados mėgėjais“, – sakė tinklaraštininkė.

Atsiradus ir išpopuliarėjus naujiems socialiniams tinklams, tinklaraštis jau nebėra pagrindinė interneto žvaigždžių žaidimų aikštelė. Mados industrija kur kas labiau pamėgo „Instagram“ tinklą, kuriame tinklaraštininkams nebereikia laukti, kol skaitytojas užsuks į jo puslapį, pats tinklaraštininkas ateina pas skaitytoją. Netgi po keletą kartų per dieną. Įdomu, kad kai kurios „Instagram“ žvaigždės nė neturi savo tinklaraščių, jų įtakos zona apsiriboja tik šiuo vienu socialiniu tinklu.

Vasarą žurnalui „Harper’s Bazaar“ interviu davusi Danielle Bernstein, rašanti „We Wore What“ tinklaraštį, paatviravo, kiek populiariausi užsienio tinklaraštininkai uždirba vien už tai, kad su savo gerbėjais „Instagram“ pasidalija nuotraukomis, kuriose dėvi reklamos klientų rūbus.

Per interviu ši 22 metų mergina turėjo 992 tūkstančius sekėjų, o už vieną „Instagram“ pasidalintą nuotrauką jos atlygis svyruodavo nuo 5 iki 15 tūkstančių JAV dolerių. Kainos svyravimas į vieną ar kitą pusę priklauso ir nuo to, ar tai tik vienkartinis projektas, ar ilgalaikis bendradarbiavimas. Sekėjų skaičiui persiritus per vieno milijono žymę, mergina tikėjosi uždirbti kur kas daugiau. Šį skaičių ji pasiekė per porą dienų nuo straipsnio pasirodymo.

D.Bernstein neišdavė, kiek tiksliai praėjusiais metais iš savo tinklaraščio uždirbo pinigų, tačiau užuominomis žurnalistei leido suprasti, kad jos metinės pajamos turėjo būti apie pusę milijono dolerių.

Vidutiniškai šimtus tūkstančių sekėjų turintis „Instagram“ naudotojas už vieną nuotrauką gali uždirbti 500–5000 dolerių. Tie keli vartotojai, kurių gerbėjų skaičius artimas šešiems milijonams, už vieną nuotrauką gali uždirbti 20 000–100 000 dolerių.

Žinomi modeliai panašias sumas uždirba už reklamos kampanijas. Bet „Instagram“ ir tinklaraščių populiarumo paslaptis visai kita: juose rodomas gyvenimas atrodo kiekvienam prieinamas. Mados tinklaraštininkės atsako į jūsų komentarus, dalijasi žemiškomis problemomis, skaito tas pačias knygas, rodos, jos galėtų būti geriausios draugės. O juk geriausių draugių rekomendacijomis pasitikime labiau nei žurnale išspausdintomis reklamomis, tiesa?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.