Kičo karalius, kuris pripūtė dvidešimt pirmojo amžiaus madą. Menininkas iš Rusijos penktą kartą kaustys Lietuvos žiūrovų akis festivalyje „Mados infekcija“, kuris vyks kovo 18 – 19 d. Šiuolaikinio meno centre. Festivalio lankytojams bus pristatytas pasirodymas, pavadinimu „La La La Moscow“.
A.Bartenevas jau trečią dešimtmetį stebina pasaulį siurrealiais mados pasirodymais. Ypatingai daug darbo reikalaujantys, efemeriški ir sunkiai pakartojami performansai – pagrindinė menininko veiklos kryptis. Daugelį metų kūrėjas dalyvauja metiniuose režisieriaus Roberto Wilsono vardo labdaros renginiuose Long Ailande.
Viena įspūdingiausių A.Bartenev skulptūrų pavadinimu „Emilija mėgsta TV“ buvo pristatyta 2006 m. Labdaros renginio metu gyvas modelis buvo nuklotas 300 cigarečių.
A.Bartenevas taip pat kuria piešinius, skulptūras, instaliacijas, stato spektaklius ir rašo knygas. Pats menininkas sako, kad „menas yra viena srovė. Man nerūpi, kokią formą tai sudaro.“
A.Bartenevas jau vaikystėje atrado kūrybą. Jis gimė Norilsko mieste, Rusijoje, netoli Arkties vandenyno – čia ir prasidėjo jo meilė menui. Menininkas savo mūza laiko būtent šiaurietišką gamtą. Nors ją įsivaizduojame kaip didžiausią menininko kūrinių priešingybę, A.Bartenevas suranda sąryšį, kuris paraleliai atsispindi jo kūryboje.
„Šiaurės gamta – mano meno mokytoja. Mano aistra – tai sniegas. Mano pasirodymo metu chaotiškai krentantys daiktai – snaigės. Pasikartojanti muzika – nuolat stūgaujantis vėjas. Aš kuriu apskritimus – bandau sujungti pradžią su pabaiga. Tai yra man įgimta, nes taip keliauja saulė poliarinėje dienoje – ratu. Mano meilė fluorescencinėms, ryškioms spalvos – tai spalvinga vasara tundroje. Dėl šios gamtos aš suprantu juodos ir baltos spalvos priešpriešą – visuomet tamsus žiemos dangus ir balto sniego pusnys. Šis natūralus įvairių reikšmių, gyvybės formų, stiprumo ir pasaulio elementų suderinimas atvedė mane prie sintetizmo ir parodė nesuderinamų objektų suderinamumo principus“, – pasakojo A.Bartenevas.
Pasiėmęs žirkles jis karpė paveikslėlius ir klijavo juos į sąsiuvinį. Vėliau popierių pakeitė plastilinas, iš kurio būsimas menininkas lipdė aksesuarus. Vienas iš likusių atmintyje – plastilininė skrybėlaitė katei. Popieriniai koliažai ir rankomis nulipdyti daiktai galiausiai išaugo į įvairių dydžių skulptūras ir pasirodymams sukurtus objektus. Pats kūrėjas pastebi, kad tai nulėmė jo požiūrį ir judėjimą erdvėje.
Vienas žinomiausių A.Bartenevo pasirodymų – spalvinga, gyvų skulptūrų eisena „Vilčių burbulai“, kurį matė ir festivalio „Mados infekcija“ lankytojai. Ši mintis kūrėjui gimė Londone, kada pasiėmęs pieštuką pradėjo piešti milžiniškus burbulus su besijuokiančiomis snaigės formos akimis ir bėgančiomis kojomis. Menininkas pamatė, kad jų akyse atsispindėjo baltos žiemos troškimas, tad tai išaugino viltį, pamatyti baltas atostogas. Projektas buvo rodomas visame pasaulyje: Nacionalinėje galerijoje Vilniuje, „Dumbo“ meno festivalyje Niujorke, „Art Basel“ scenoje Majamyje, tarptautiniame mados filmų festivalyje Berlyne ir kitur. „Vilčių burbulai“ – tai mados pasirodymų parodija, juoko ir pripustų vilčių šventė akims.
Kūrėjo 25 metų darbų retrospektyva buvo pristatyta Maskvos modernaus meno muziejuje praėjusį rudenį. O naujausią pasirodymą „La La La Moscow“ galės išvysti „Mados Infekcijos“ žiūrovai.