Kas kuria lietuvišką madą? Nuo ryškių išsišokėlių iki nuosaikių klasikų

Mados verslo detalės, sėkmės paslaptys ir, žinoma, kainos – tai, kas aktualiausia mada besidominčiai šiandieninei moteriai. Pristatome ryškiausius 2013–2017 metų prekės ženklus ir jų sėkmės priežastis.

 „2ru2ra“.
 „2ru2ra“.
 Airida Skrickienė.
 Airida Skrickienė.
 Airida Skrickienė.
 Airida Skrickienė.
 „Coocoomos“.
 „Coocoomos“.
 „Coocoomos“.
 „Coocoomos“.
 „Coocoomos“.
 „Coocoomos“.
 „D.Efect“.
 „D.Efect“.
 „D.Efect“.
 „D.Efect“.
 „Modi du“|„Diana Vapsve“.  
 „Modi du“|„Diana Vapsve“.  
 „Loulu et Tu“.
 „Loulu et Tu“.
 „Más 924“.
 „Más 924“.
 „Más 924“.
 „Más 924“.
 „OVO Things“.
 „OVO Things“.
 „OVO Things“.
 „OVO Things“.
 „Robi Agnes“.
 „Robi Agnes“.
 „Robi Agnes“.
 „Robi Agnes“.
 „Unlabel“.
 „Unlabel“.
 Apžvalga - iš šio leidinio.
 Apžvalga - iš šio leidinio.
Daugiau nuotraukų (19)

Lrytas.lt

Mar 6, 2019, 4:41 PM

Kokie buvo pastarieji penkeri lietuviškosios mados metai? Atsirado daug naujų prekės ženklų. Tačiau kiek iš jų suklestėjo ir kodėl?

Iškilo ir keli jau seniau kurti pradėję dizaineriai. Kas pasikeitė jų kūryboje, kad būtent dabar jie atsidūrė aukštumoje?

„OVO Things“

Populiarių parduotuvių asortimentas kinta kone kas ketvirtį sezono. Tačiau kokybiškų aukštos klasės gaminių kūrėjai „OVO Things“ priešinasi besaikiam vartojimui.

2016-aisiais išpopuliarėjęs prekės ženklas siūlo vos kelis, tačiau labai kokybiškus ir ilgaamžius daiktus. „OVO Things“ sukūrė trys moterys: dizainerė Vida Simanavičiūtė ir viešųjų ryšių specialistės Guoda Giedraitė bei Justė Marcelionienė.

Ženklo dizainerė jau įėjo į lietuviškosios mados istoriją kurdama drauge su dabar jau buvusiu vyru Aleksandru Pogrebnojumi. Jų prekės ženklas „A & V“ ilgą laiką buvo vienas populiariausių bei ryškiausių. Tačiau kūrybiniam duetui iširus moteris atsigręžė į kitokią stiliaus raišką – minimalizmą.

Kaip „Stiliui“ teigė V.Simanavičiūtė, tendencija gaminti trumpalaikius daiktus jau įsitvirtino kaip norma.

„Atrodytų, kad gamintojams turėtų būti gėda parduoti, iš anksto žinant, jog jų gaminys greitai sulūš, suplyš ar praras formą. Bet masinis vartotojas kelia vieną sąlygą – kad būtų pigu ir daug. Mūsų klientai yra tas nedidelis procentas žmonių, kurie nenori pirkti glėbiais pigių drabužių, jau žinodami, kad praėjus sezonui išmes juos į šiukšlių konteinerius“, – sakė ji.

Jos požiūris labai primena visame pasaulyje plintančią prancūzišką stiliaus filosofiją: geriau turėti mažiau, bet kokybiškų ir klasikinių daiktų. Pasak stiliaus ekspertų, paryžietišką spintą sudaro maždaug 10 pagrindinių drabužių, kurie turėtų tarnauti ir dešimtmetį. Nuo vos kelių drabužių pradėję „OVO Things“ ir toliau pildo aukštos kokybės drabužinę.

„Pamažu judame prie pagrindinių drabužių kolekcijos (kapsulės) sukūrimo. Prie baltų marškinių, kašmyro šalikų, juodos mažos suknelės netrukus pasiūlysime klasikinį pieštuko formos sijoną (beje, jo modelį jau kartojame, tik šį kartą siuvame iš kito audinio) ir vasarinę suknelę.

Planuojame sukurti ir paltą arba švarką, kelnes, kardiganą. Norime ir toliau kurti pagrindinius aprangos elementus, kuriuos galima nešioti ilgiau nei vieną sezoną“, – teigė V.Simanavičiūtė.

Tiesa, kas mėnesį perkant naujus pigius marškinius didelių išlaidų kaip ir nepajunti. O „OVO Things“ gerbėjai į garderobą iš tiesų turi investuoti – pigiausi iš jų siūlomų marškinių kainuoja 195 eurus. Tačiau, ženklo kūrėjų teigimu, juos įsigijus naujų gali neprireikti metų metus.

„Kuriame nedidelius kiekius drabužių iš aukštos kokybės natūralių audinių. Jau turime nuolatinių pirkėjų, kurie sugrįžta, todėl galime manyti, kad jų investicija pasiteisino“, – sakė V.Simanavičiūtė.

„D.Efect“

Rūbai, kuriuos dėvi net užsienio žvaigždės. Ar gali kas nors dar geriau patvirtinti jų populiarumą? Šio prekės ženklo drabužiai itin atpažįstami savo stilistika. Ryškios spalvos, asimetriški ir netradiciniai kirpimai, kailis. Pamatęs Eglės Žiemytės kurtą paltą šiandien jau dažnas gali įvardyti: tai – „D.Efect“.

Nors mados pasauliui žinomas tapo beveik prieš dešimtmetį, prekės ženklas sparčiausiai ėmė populiarėti būtent per pastaruosius penkerius metus. 2014-aisiais buvo sukurta pirmoji filmuota jų reklama, žinomi žmonės taip pat vis dažniau rinkosi „D.Efect“ gaminius.

E.Žiemytė įvardijo savo prekės ženklo sėkmės veiksnius.

„Mūsų stiprioji pusė visada buvo viršutiniai drabužiai, ypač paltai, dirbtinio kailio gaminiai. Juos atpažindavo gatvėje. Stengiamės kurti kokybiškus gaminius iš gerų audinių, turinčius tiek klasikos, tiek šiuolaikiškumo.

Visada svarbiausiu laikėme dizainerio kūrybinį darbą ir kokybę, profesionalo prisilietimą. Kai žymūs žmonės pradėjo nešioti drabužius, tai irgi prisidėjo prie ženklo augimo ir vystymosi“, – pasakojo dizainerė.

Jos kūrinius dėvi ne tik lietuviškosios žvaigždės – „D.Efect“ vilkėjo ir dainininkė Ellie Goulding, ir Beyonce sesuo Solange Knowles.

E.Žiemytės kurtų drabužių galima įsigyti Europoje, Amerikoje, Azijoje ir net Australijoje. Kaip teigė pati dizainerė, plėstis į užsienio rinką nebuvo baugu.

„Norėjome pabandyti, pažiūrėti, kaip mums seksis, ar sugebėsime. O ar sprendimas pasiteisino, pamatysime vėliau, laikas parodys“, – svarstė ji.

Kai kurios karjeros siekiančios moterys atidėlioja šeimos kūrimą, bijodamos visko nesuspėti. E.Žiemytė – įrodymas, kad galima auginti du vaikus ir sėkmingai kilti karjeros srityje. Anot dizainerės, jai labai padėjo šeima. „Šalia turėjau nuostabius uošvius, savo mamą, vyrą, taip pat auklę. Vaikai augo kaip kokioje itališkoje šeimoje. Jei ne artimųjų pagalba, tikrai būtų buvę sunku. Esu jiems be galo dėkinga“, – sakė moteris.

Kai kurių „D.Efect“ kūrinių kainos siekia ir 500 eurų, tačiau, tarkime, džinsus galima įsigyti už 129 eurus. O dažnai pasitaikančios nuolaidos prekės ženklą padaro prieinamą ne tik įžymybėms.

„Más 924“

Dainininkės Jazzu ir Erica Jennings, stilistė ir verslininkė Agnė Jagelavičiūtė, socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino… Tai tik kelios moterys, vertinančios „Más 924“ kūrinius.

2014-aisiais išleidusi pirmą kolekciją Monika Kazakevičiūtė-Kriščiūnienė iškart sulaukė sėkmės. Nuo tada jos kurtais drabužiais puošiasi įžymybės, o vestuvine suknele svajoja pasipuošti ne viena nuotaka.

Moters kūryba kupina provokuojančio seksualumo, blizgučių, sportinių detalių. Tai tarsi gatvės mados ir seksualios elegancijos derinys.

Po viena asmenuke, kurioje Monika dėvėjo sportines kelnes ir žvyneliais nusagstytą „Más 924“ švarką, atsirado komentaras: „Poshmaroz :D“ (prabangus gatvės chuliganas. – Red.). Šis pokštas puikiai tinka apibūdinant jos kūrybos drąsą ir stilių.

Pirmiausia dizainerė išgarsėjo vestuvinių suknelių kūrimu, paskui jos gaminius pasirinko atlikėja Jazzu bei kitos žinomos moterys. Ne viename interviu kūrėja neslėpė, kad su Jazzu jas sieja ir asmeninė draugystė. O pati atlikėja progai pasitaikius visuomet viešai padėkoja M.Kazakevičiūtei už nuostabiai sukurtą įvaizdį.

2017-ųjų rudenį dizainerė pirmą kartą pristatė striukes ir paltus. Kolekcijoje dominuoja kailinės apykaklės ir laisvalaikiui skirti tvirtesni striukių audiniai. „SALT Concept“ – jos vyrui Jonui Kriščiūnui priklausanti parduotuvė, kurioje ir galima įsigyti mados deivės gaminių. Pastarosios kolekcijos kainos svyruoja nuo 351 euro už striukę iki maždaug 500 eurų už paltą su tikro kailio apykakle.

„Loulu et Tu“

Feisbuke kilus diskusijai, ar yra lietuviškų mados ženklų, kurie už normalią kainą siūlytų kokybišką, įdomią produkciją, komentaruose buvo atsakyta: „Loulu et Tu“.

Šis prekės ženklas priklauso moteriškų drabužių siuvyklai „Kauno Baltija“. Ji siuva net tokiems ženklams kaip „Karen Millen“ bei „Ted Baker“, tad dėl kokybės galima neabejoti.

Kai per metus išdygsta po penkis naujus mados vardus, siūlančius trikotažines timpes ir vienodus beformius bluzonus, moteriškas ir konkretus stilius – retenybė. Todėl 2013-aisiais įkurtas ir neseniai socialinėje erdvėje garsėti pradėjęs „Loulu et Tu“ sulaukia vis daugiau užsakymų.

Šio ženklo koncepcija siekia atskleisti moters grožį. Drabužiai prigludę prie kūno ir išryškinantys moteriškas linijas, tačiau neaptempti, o ir vulgarumo nė lašo. Pastarojoje šaltojo sezono kolekcijoje gausu žemės atspalvių ir klasikinio kirpimo drabužių. Tai apranga, geriausiai tinkanti dirbančiai miesto moteriai.

„Coocoomos“

Jų kurtais rankų darbo akiniais puošėsi „Aerosmith“ lyderis Stevenas Tyleris. Dar ką nors pridurti?

Klasikiniai modeliai, elegancija, kokybiški audiniai ir etiškas požiūris į daikto gamybą. Sudėjus šiuos dalykus į krūvą, nėra ko stebėtis, kad kūrėjai žaibiškai išgarsėjo.

Šį prekės ženklą 2013 metais įkūrė Rūta Mackevičiūtė ir Eduardas Fedotovas. Pora visuomet buvo už klasikinę moteriškumo sampratą ir žavėjosi elegancija.

„Ir su treningais gali atrodyti elegantiškai“, – ši ženklo kūrėjų frazė jau spėjo tapti garsia. Net minkštų, atrodytų, naminių rūbų kūrimui pora naudoja ypatingas klasikines medžiagas: medvilnę, šilką, kašmyrą. Su tokiais „treningais“ gerai jaustumeisi ir mieste.

„Coocoomos“ veidu yra tapusios krepšininkų žmonos Tatjana Lavrinovič, Vilma Javtokienė, buvusi krepšininko žmona Vaida Klizaitė-Jasaitienė, verslininkė Daina Bosas, modelis Asta Valentaitė. Visos kūrėjų viziją įkūnijusios moterys elegantiškos, rafinuotos ir pasitikinčios savimi. Tokiai moteriai ir kuriami šio prekės ženklo drabužiai.

„Coocoomos“ kainų spektras labai platus. Berankovę palaidinę galima įsigyti už 27,3 euro, o paltą su natūraliu kailiu – už 849 eurus.

„Robi Agnes“

Mezginių karalystė – štai kuo gali didžiuotis lietuviai. Esame įpratę nuolat skųstis orais, o dargana ir šaltis trunka tris sezonus per metus. Tai kam apsimetinėti, neva mums tinka itališki gaminiai „žiemai“, iš tiesų nešiojami tik vėlyvą pavasarį? Jau geriau įsisupti į jaukų ir tikrai šiltą megztinį.

„Robi Agnes“ vadovės bei dizainerės Agnė Zokaitė ir Roberta Vasiliauskienė anksčiau dirbo teisininkų įmonėje. Tačiau, kaip pačios ne kartą pripažino, slapčia svajojo apie rankų darbo kūrinius, o būtent – mezginius.

Prekės ženklas atsirado 2013-aisiais, o per pastaruosius kelerius metus sparčiai išaugo. „Robi Agnes“ kūrėjos siūlo didelį mezginių pasirinkimą internetinėje savo parduotuvėje, jų gaminius nuolat reklamuoja ir žinomos stilistės. Jaukūs, didžiuliai megztiniai kuriami iš kokybiškų siūlų: merinosų ir alpakų vilnos, dažnai maišytos su keliais procentais sintetinio siūlo, kad mažiau pūkuotųsi.

Įdomi detalė: „Robi Agnes“ merginos netgi sukūrė informacinį filmuką, kaip tinkamai prižiūrėti mėgstamą megztinį, kad jis kuo ilgiau atrodytų puikiai. Šio prekės ženklo gaminių kainos internetinėje parduotuvėje – nuo 90 eurų už megztą sijoną iki 180 eurų už ilgą elegantišką kardiganą.

„Unlabel“

Įkurtas dar 2012-aisiais, prekės ženklas „Unlabel“ stiliaus ir mados žurnaluose karaliauja pastaruosius dvejus trejus metus.

Keista šį prekės ženklą derinti su žodžiu „mada“, mat pati „Unlabel“ įkūrėja Ina Gaižauskienė ne sykį minėjo, kad kuria neatsižvelgdama į naujausias mados tendencijas ar dabartinės mados tempą. Moteris skatina atrasti savo stilių ir leisti ryškiau už rūbus spindėti asmenybei.

Todėl ir spalvos, kurias dizainerė renkasi savo kolekcijoms, itin neutralios. Kaip juokauta apie 2017-ųjų pavasario ir vasaros kolekciją „Sand“, joje – 50 smėlio atspalvių.

Kainos nėra neįkandamos: internetinės parduotuvės išpardavimo skiltyje yra ir apie 33 eurus kainuojanti suknelė.

Bet! Kol ją rasite, gali tekti peržiūrėti 20 ar 30 gaminių su užrašu „Sorry, this product is unavailable“ (liet. „Atleiskit, šio produkto įsigyti nėra galimybės“. – Red.). Viena vertus, tai parodo ženklo populiarumą, kita vertus, vis sukti pelės ratuką žemyn vien tam, kad sužinotum nieko negalintis pirkti, nėra labai patogu.

Airida Skrickienė

Raudonos ir juodos spalvos vestuvėse? Jaunosios suknelė su gilia ir seksualia V formos iškirpte? Kodėl ne?! Dizainerės Airidos Skrickienės kuriamos proginės suknelės nėra tyčia šokiruojančios. Jos tiesiog padeda TĄ dieną tapti dar labiau ypatinga.

Moteris išgarsėjo po 2014-aisiais vykusio televizijos konkurso „Mados teismas“. Tuomet su keliais dizaineriais subūrę komandą ir pasivadinę „Dress me, O!“ jie aplenkė kur kas žymesnius kūrėjus ir laimėjo šou.

Iki šiol ji žavi neįprastais proginių drabužių sprendimais ir itin moteriškomis bei seksualiomis vestuvinėmis suknelėmis. Taip pat klientes masina ir prabanga: kai kurios suknelės gali būti pačios kūrėjos nusagstytos daugybe karoliukų. Tapti princese – šį norą dizainerė tikrai gali įgyvendinti.

Internetinės parduotuvės kūrėja neturi, tačiau pardavimui pristatomus gaminius užsisakyti ir su A.Skrickiene susisiekti galima feisbuku.

„2ru2ra“

Kaulų ir nuogų krūtų piešiniai buvo tik pradžia. Labai stipri, ryški pradžia.

Įvaizdžio kūrėja ir stilistė Olga Filatova-Kontrimienė kartu su komanda prekės ženklą pristatė 2014-aisiais. Jis žaibiškai tapo garsus: vieną dieną kūrėjos dar piešė ant audinio žmonių kūno dalis, kitą jų gaminiais jau puošėsi žinomi žmonės.

Pirmojoje jų kolekcijoje „Anatomic“ bene labiausiai išpopuliarėjo suknelė su kūdikio gimdoje piešiniu. Ne viena stilistė ir dainininkė, šventusios kūdikio laukimo vakarėlius, nuotraukose buvo užfiksuotos dėvinčios būtent tokias sukneles.

Marškinėliai su krūtų ar besitęsiančios kasos piešiniais padarė ženklą labai atpažįstamą. O vėliau nestabdė ir „2ru2ra“ kūrėjos: organizavo įspūdingus kolekcijų pristatymus ir visiškai kitu kampu pateikė taip gerai atpažįstamą juodos ir baltos derinį.

„2ru2ra“ kūryba tokia pašėlusi, kad kai ženklo kūrėjai sykį feisbuke pasidalijo sėklidžių formos kuprinės nuotrauka, gerbėjai palaikė kuprinę dar vienu jų gaminiu. Kai kurie netgi ėmė svarstyti, kur tokią galima įsigyti.

„Tai buvo visiškas pokštas“, – tąkart lrytas.lt portalui juokdamasi sakė O.Filatova-Kontrimienė.

Naujausia jų kolekcija „No print“ (liet. „Be raštų“. – Red.) pasižymi tuo, kad, kaip ir nusakoma pavadinime, joje nėra piešinių ar marginimų. Tačiau ypatingas kolekcijos ženklas – batraiščiai, netikėtose drabužio vietose atsiradusios virvės, raišteliai ar skylės jiems prakišti. Prie jau įprasto juodos ir baltos derinio atsiradusi raudona provokuoja.

„2ru2ra“ naujos kolekcijos gaminių kainos – ne kosminės. Turint omenyje ženklo žinomumą, galima būtų tikėtis didesnių. Tačiau berankovė palaidinukė kainuoja 30 eurų – tiek pat, kiek kitose vardinių prekių parduotuvėse kainuoja drabužis su nuolaida.

„Modi du“|„Diana Vapsve“

Patogumas darbe, moteriškumas namuose – kodėl negalima visko suderinti? Prekės ženklai, kurių kūrėja teigia neskirstanti spintos į „darbo“, „laisvalaikio“ ir „namams“ kategorijas.

Pirmiausia dar 2012 metais žinoma dizainerė Diana Vapsvė sukūrė prekės ženklą „Modi du“ ir siūlė drabužius vaikams bei jų tėveliams. Parduotuvės buvo atidaromos viena po kitos, o feisbuke pradėjo plisti nuotraukos, kuriose „Modi du“ kūriniais apsivilkusios garsenybės jais puošia ir savo vaikus.

Tačiau tikras sprogimas įvyko tada, kai dizainerė sukūrė antrą, tik suaugusiesiems skirtą ženklą. 2014-aisiais ji išleido pirmąją dabartinio vardo kolekciją, o 2016-aisiais oficialiai padalijo savo kūrybą į du ženklus – „Modi du“ ir „Diana Vapsve“.

Keturis butikus turinti D.Vapsvė negaili ir stiliaus patarimų nedidelio ūgio moterims. Pati būdama smulki, dizainerė ne sykį dalijosi su gerbėjais idėjomis, kaip rasti tinkamą kirpimą, stilių.

Nors „Modi du“ drabužiai atrodo labiau tinkami atsipalaidavimui ir laisvalaikiui, „Diana Vapsve“ pasiūla – nė kiek ne mažiau patogi, bet oficialesnė, griežtesnė. Kaip tvirtino pati D.Vapsvė, moteris gali būti moteriška visur: vienodai gerai atrodyti tiek darbe, tiek namuose.

Be to, iš visų tokio žinomumo prekės ženklų D.Vapsvės kūriniai atrodo finansiškai prieinamiausi. Kelnes jų internetinėje parduotuvėje galima įsigyti maždaug už 50 eurų, o suknelės kainuoja apie 60 eurų.

Ir kiti

Tai – ne vieninteliai per pastaruosius penkerius metus išryškėję ženklai. Pasirodė ir didelio pasisekimo sulaukęs Julijos Žižės ženklas „Wear Mad by July“, ir modelio Simonos Starkutės drabužių linija „SbyS“. Taip pat savo kolekcijas pristatė žinomos stilistės Agnė Jagelavičiūtė bei Ieva Daugirdaitė.

Kiekvienais metais vykstantis festivalis „Mados injekcija“ dažnai naujiems dizaineriams būna pirmasis žingsnis į sėkmę. Būtent nuo festivalio savo kelią pradėjo ir jau minėti ženklai „D.Efect“ bei „2ru2ra“.

2017-ųjų „Mados injekcijos“ laimėtojai – Domantas Smaižys, Rūta Lendraitytė ir latvė Iveta Vecmanė. Gal būtent jų sėkmę ir pakilimus aptarsime dar po penkerių metų?

Pavyko ne visiems

Mados pasaulis laikomas itin griežtu, todėl net nedideli nesusipratimai jame sunkiai pasimiršta. 2013-aisiais pradėjusi kurti dizainerė Indrė Kvedarienė iš pradžių staigiai iškilo, tačiau dabar apie ją girdima vis rečiau.

Pirmieji drabužiai ir kepuraitės buvo pažymėti nepaprastai dailiu angelu. Jis ir tapo skiriamuoju autorės ženklu. Portalui lrytas.lt I.Kvedarienė atskleidė, kad angelo simbolį į kūrybą įtraukė bažnyčioje ieškodama ramybės dėl sunkios sūnaus ligos.

Tačiau vėliau – vienas plagijavimo skandalas po kito. Pirmiausia I.Kvedarienė apkaltino kitą dizainerę plagijavimu, vėliau ne kartą buvo apkaltinta pati. Skandalams nurimus reputacijai jau buvo padaryta žala – dabar garsas apie dizainerės kūrybą pritilęs.

Lietuviai – minimalistai?

Akivaizdu, kuria kryptimi gręžiasi lietuvių kūrėjai ir vartotojai. Per pastaruosius penkerius metus iškilę ženklai daugiausia akcentavo medžiagos kokybę, audinio tvarumą. Visame pasaulyje išryškėjusi minimalizmo bei ilgalaikio vartojimo banga pasiekė ir mus.

Mados analitikų svarstymu, mūsų krašto klimatas savaime siūlo šiltus, žemės spalvų audinius. Saulėtoje Italijoje galima spalvingai išsišokti, o lietuviai nori nenori linksta prie tautinei sąmonei artimesnio minimalizmo.

To privalumai: mažesnis vartojimas, kokybė, ilgaamžiškumas ir ramus, santūrus stilius. Trūkumai: supanašėjusi pasiūla, pilkokas visuotinis įvaizdis.

Dėkoti mados gerbėjai gali už tai, kad kylant naujiems ženklams niekur nedingsta senieji. Ryškiomis spalvomis, įdomios faktūros audiniais ir beprotiškais sprendimais džiugina tokie Lietuvos mados meistrai kaip Agnė Kuzmickaitė, Robertas Kalinkinas, Juozas Statkevičius bei Aleksandras Pogrebnojus.

Mada – tai žaidimas ir šventė. Mėgaujantis kokybiškų naujų ženklų atsiradimu norisi nepamiršti tos spalvų ir individualumo šventės.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.