M. Kuzminską keistais marškinėliais papuošęs „Shmutke“ kūrėjas – apie idėjas ir kitokį požiūrį

„Komanda parodė kiaušus“ – taip skelbia krepšininko Mindaugo Kuzminsko marškinėliai, ant kurių pavaizduoti vyrai, laikantys pilnas dėžutes kiaušinių. Tokiais dviprasmiškų minčių keliančiais marškinėliais pasipuošęs Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės kandidatas atvyko į pasirengimo stovyklą Palangoje.

 Mindaugas Kuzminskas (kairėje) ir Darius Žutautas.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas (kairėje) ir Darius Žutautas.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Darius Žutautas.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Darius Žutautas.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Mindaugas Kuzminskas pasipuošė „Shmutke“ marškinėliais.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
 Ant Dariaus Žutauto kuriamų marškinėlių – „mediniai“ terminai.<br> „Shmutke“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (16)

Lrytas.lt

Jul 30, 2019, 10:00 AM, atnaujinta Jul 30, 2019, 10:04 AM

„Pastebėjau, kad yra daug frazių, kurioms galima suteikti skirtingų prasmių. Sukūrėme tokius marškinėlius – jų yra trys egzemplioriai. Visas už juos surinktas pelnas bus skirtas Rimanto Kaukėno paramos fondui. Tai nėra sirgalių marškinėliai, bet su jais galima išeiti į miestą, juos įteikti dovanų. Be to, tie pinigai taps stipria pagalba kitiems“, – sakė Mindaugas.

Tokie marškinėliai – M.Kuzminsko ir prekių ženklo „Shmutke“ kūrėjo Dariaus Žutauto socialinė iniciatyva. D.Žutautas jau kurį laiką pamėgęs išskirtinę kūrybą.

„Shmutkes“ istorija prasidėjo 2013-aisiais. Tuomet kūrėjas džiaugėsi spalvingų kombinezonų kolekcija, o dabar kuriami džemperiai ir marškinėliai.

– Kokia „Shmutkes“ pagrindinė idėja?

– Pagrindinė idėja, pradėjus gaminti marškinėlius ar džemperius, buvo noras jais perduoti žinutę. Beveik visi gaminiai susiję su Lietuva, lietuvių kalba ir jos subtilybėmis, Lietuvoje vykstančiais įvykiais.

Todėl, kaip ir pirmais metais, išleidus džemperį su litais, kuris iki dabar išlieka vienu populiariausių gaminių, taip ir drauge su Mindaugu išleistos linijos krepšiniui prijaučiantiems žmonėms, mintis susijusi su labai gerai pažįstamomis dviprasmybėmis, kurios pavaizduotos tiesiogine prasme.

– Nuo ko prasidėjo šis socialinis projektas su M.Kuzminsku? 

– Mindaugas turėjo padovanotus mano kurtus „ką siūlai“ marškinėlius ir kilus idėjai padaryti marškinėlius su „mediniais“ krepšinio terminais tiesiog kreipėsi į mane. Jis pasiūlė prisidėti prie jo idėjos ir papildyti „medinio“ kolekciją.

Pagrindinė idėja – padaryti produktą, kuris patiktų žmonėms dėl nešamos žinutės, būtų kokybiškas ir gražiai supakuotas, taip pat, kad galėtų būti puiki dovana draugui ar šeimos nariui, o gautas pelnas būtų skirtas Rimanto Kaukėno paramos fondui.

Kadangi pačiam ne kartą yra tekę prisidėti prie fondo veiklos, mačiau jo teikiamą paramą, vaikus, kovojančius dėl savo gyvenimo, ir jų tėvus, ir tą laimę veiduose nugalėjus ligą, todėl net nebuvo svarstymo neprisidėti prie šio projekto.

Kadangi drabužių gamybos procesas man gerai pažįstamas, buvo sprendžiami tik pagrindiniai klausimai: kokius „medinius“ krepšinio posakius pasirinkti, kaip juos geriausiai pavaizduoti, kad jie perteiktų norimą žinutę, kaip pagaminti gražią, informatyvią, funkcionalią ir dar paprastą pakuotę.

– Kokie tie šiuo metu „mediniai“ krepšinio terminai?

– Šiuo metu pagaminome tris užrašus: „Išmaudė varžovą“, „Pakrovėm malkų“ ir trenerių pamėgtą posakį išplėšus sunkią pergalę „Komanda parodė kiaušus“. Turime ir dar kelias frazes, kurias išleisime, jeigu matysime projekto sėkmę.

–  Kiek laiko iš viso gvildenate dviprasmybių idėją? Kaip tie „mediniai“ užrašai atsiranda?

– Dviprasmybių idėja atsiradusi gana seniai, tiesiog reikia laiko, norint rasti geriausią „medinio“ ir paties printo santykį, kurį mėgtų ir norėtų vilkėti žmonės. Kompiuteryje esu pririnkęs apie 50 lietuviškų dviprasmybių, sąrašą padeda pildyti tiek draugai, tiek nepažįstami žmonės, siūlydami naujas idėjas. 

Vis dėlto reikia pagalvoti ir apie kelis kitus aspektus – ar žmogus norės nešioti marškinėlius su žinute, kuri kompiuterio ar telefono ekrane atrodo juokingai, ar galima sukurti piešinį, kuris turės pridėtinės vertės dviprasmybei ir padarys piešinį bei frazę bendru, vienas kitą papildančiu produktu.

– O jūs gyvenime susiduriate su dviprasmybėmis?

– Tikrai taip. Dažnai pastebiu tiek save, tiek kitus sakant oksimoronus, palyginimus ir dviprasmybes – tai neišvengiama. Sunkiausia tai perteikti kitakalbiams, nes dažnai tiesioginis vertimas neturi jokios prasmės klausytojui. Gaila, bet tai apriboja marškinėlius vilkinčiųjų ratą.

–  Kokiu kūrėju save pavadintumėte? Kas jus įkvepia?

– Esu kūrybingas, loginio, racionalaus mąstymo žmogus, turintis chaotiškumo ir drąsos, o tai leidžia gyventi ne tik pagal visuomenės nustatytas normas. Manyje nuolat spragsi idėjos, susijusios nebūtinai su drabužiais. Man labai įdomu stebėti žmonių elgseną, įvairių erdvių sprendimus ir kelti sau klausimus, kodėl buvo padaryta vienaip ar kitaip, kaip aš galėčiau padaryti geriau, paprasčiau, įdomiau, lengviau.

Dažnai tenka remtis posakiu, kad atleisti lengviau negu leisti. Dažnai manęs neįtikina kieno nors pasakymas „negalima, nes taip pasakyta“. Aš būsiu tas, kuris patikrins, ar tikrai negalima, neįmanoma, neišeina, ir tada nuspręsiu, ar tikrai taip yra.  

– Kokie šiuo metu planai sukasi jūsų galvoje?

– Jų labai daug... Pavyzdžiui, noriu Lietuvos himną iškalti metalinėse plokštelėse ir pritvirtinti prie viešosioje erdvėje esančio turėklo, – jos būtų skirtos akliesiems. Tai galėtų tapti aklųjų himno giedojimo vieta Liepos 6-osios proga ir kiekvienam praeinančiam primintų apie žmones, turinčius regėjimo sutrikimų.

Kita idėja –  Vilniaus oro uoste padaryti skulptūrą, prie kurios galėtų prisidėti kiekvienas keliaujantis.

Yra ir daugiau idėjų, kurias vis užsirašinėju, kad susiklosčius tinkamai situacijai galėčiau grįžti prie jų įgyvendinimo.

Turbūt didžiausia problema, su kuria susiduria dauguma kuriančių žmonių, yra lėšos, kurios padėtų įgyvendinti tuos projektus, ir kontaktai ar žinios, kas gali atlikti vieną ar kitą techninį darbą, kuriam reikia specialių žinių bei įrankių.

Ir viena, ir kita galima gauti, tiesiog reikia įrodyti aplinkai, kad gali padaryti, ir tai turi būti pastebėta tinkamų žmonių, nes gyvenimas yra komandinis žaidimas ir kuo didesnę ir geriau sukompletuotą komandą turi, tuo geresnius rezultatus ji gali pasiekti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.