Amerika apie Halstoną išgirdo 1961-aisiais, kai jo modeliuotą skrybėlaitę prezidento Johno Fitzgeraldo Kennedy (1917–1963) inauguracijos metu dėvėjo jo žmona Jacqueline (1929–1994).
Didžioji šlovė atėjo aštuntajame dešimtmetyje, kai dizainerio kurti kašmyro vilnos ir minkštą odą imituojančio mikropluošto drabužiai tapo tikru disko eros simboliu.
Padėjo ir tuo metu geniali dizainerio viešųjų ryšių strategija: Halstonas buvo pirmasis, į savo kolekcijų pristatymus ėmęs kviesti Holivudo ir muzikos pasaulio žvaigždes.
Aštuntajame dešimtmetyje Halstoną dažnai lydėjo modelių būrys ir garsenybės. Tarp jų – amerikiečių aktorė Anjelica Huston, dainų kūrėjo Micko Jaggerio žmona aktorė Bianca Jagger ar už pasirodymą „Kabarete“ Kino akademijos apdovanojimą pelniusi amerikiečių aktorė ir dainininkė energingoji Liza Minnelli.
Moterys, kurios Halstono kūriniams suteikdavo gyvenimą, prisimena jo sugebėjimą audinio gabalą paversti žaviu kūriniu, kuris susiliedavo su kūnu.
„Jo drabužiai šoka kartu su manimi“, – sakydavo L.Minnelli, kuri įvardijama viena artimiausių jo draugių bei paslapčių saugotojų.
Halstonas mokėjo atkreipti dėmesį žongliruodamas visuomenės moralės normų suvokimu – provokuodamas ir tikrindamas reakcijas jis sustiprino savo, kaip žinomiausio Amerikos dizainerio, pozicijas.
Linksmybės ir išsišokimai – tik atoveiksmis. Šalia to Halstonas mikliai valdė savo imperiją.
Jo išskirtinumas – rankomis kurti drabužiai, kuriuos dėvėjo visi – nuo Amerikos mergaičių skaučių, kurioms jis perdarė uniformas, iki automobilių nuomos „Avis“ darbininkų ar JAV sportininkų olimpinėse žaidynėse 1976-aisiais.
„Washington Post“ mados kritikas Robinas Givhanas teigia, kad Halstono kūrybos poveikis aiškiai matomas ir šių laikų dizainerių kūrybos linijose.
Dizaineris Tomas Fordas (58 m.) 1990 metų pabaigoje sukūrė efektingą moteriškų drabužių liniją – kasdienius drabužius jis pavertė prabangiais.
Negana to, Halstono verslo imperija nustatė šabloną šiandienos ambicingiems dizaineriams. 1973-iaisiais jis pasirašė susitarimą su maisto konglomeratu „Norton Simon“, kuriam taip pat priklausė „Max Factor“ kosmetika.
Sandoris buvo griežtas ir tikslus – už didžiulę finansinę paramą dizaineris nebeteko savo vardo.
Dar vėliau, 1982-aisiais, jis sudarė 1 milijardo dolerių vertės prekybos sandorį su masėms prieinama universaline parduotuve „JCPenney“.
Šiandien dažnas dizaineris taip pat bendradarbiauja su greitosios mados prekės ženklais, tokiais kaip „H & M“, tačiau tuo metu tai buvo pagrindinė naujiena.
Dėl šio kūrėjo sprendimo aukštosios mados prekybos vietos atsisakė bendradarbiavimo su dizaineriu, įskaitant ir prekybos centrą „Bergdorf Goodman“, kuriame jis pradėjo savo kelią.
„Po to buvo grynas pragaras“, – sakė „Halston“ viceprezidentas pardavimo klausimais Donas Friese’as.
Jis prisimena aukštosios mados prekių ženklus, kurie mažino užsakymų skaičių, kad atsiribotų nuo „visiems prieinamo“ įvaizdžio, kurį sukūrė Haltsonas.
„Jis suprato, kad pasielgė neteisingai“, – teigė D.Friese’as.
Vėliau Halstonas buvo pašalintas nuo jo vardu pavadinto verslo vairo. Šis karjeros nuosmukis ir AIDS komplikacijų nulemta mirtis būnant 57-erių – paveikslas, kaip Haltsonas dingo iš JAV mados žemėlapio. Prarasdamas savo vardą jis prarado savo palikimo kontrolę.
Prekės ženklas, dabar žinomas kaip „Halston Heritage“, XXI amžiuje buvo parduotas ne kartą. Aktorė Sarah Jessica Parker ir ankstesnis bendraturtis Harvey Weinsteinas buvo tarp tų, kuriems nepavyko atgaivinti buvusios mados imperijos magijos.
„Tam tikra prasme mes tai matome kaip tragišką pasaką, – sakė knygos apie dizainerį autorė Patricia Mears. – Bet kartu tai ryški ir stipri gyvenimo istorija, kurią reikia pasakoti.
Tikiuosi, jog neužmiršime, kad jis taip pat buvo puikus novatoriškas dizaineris. Jis neišgarsėjo vien todėl, kad mokėjo gerai save pateikti, – jis tapo puikiu dizaineriu ir išliko toks daugelio mintyse, nes jis buvo revoliucionerius.“
Lietuvos kino ekranus jau pasiekė dokumentinis filmas „Halstonas: šlovės ir nuosmukio istorija“.
Juostos kūrėjai pasakoja intriguojančią dizainerio Halstono kilimo į mados olimpą ir nuopuolio istoriją – nuo Jacqueline Kennedy skrybėlaitės iki mados pasaulio viršūnės 8-ajame dešimtmetyje, kai kūrėjas metė iššūkį prabangiai ir rafinuotai Paryžiaus scenai.
Jaudinančioje dokumentikoje režisierius Fredericas Tchengas atkuria Halstono portretą, įpindamas tiek homofobijos atgarsius, tiek hedonistiško gyvenimo spindesį, tiek kūrybos susidūrimą su komercija, kai dizaineris pardavė ne tik savo vardą, bet ir sielą.