Alma Latvytė gyvenimą sieja su deimantais

Verslininkė, gemologė Alma Latvytė (45 m.) netiki ant auksinio padėklo patiekiama sėkme. Deimantų ir kitų brangakmenių ekspertų grupės „I am Diamond“ įkūrėjos požiūris į verslą išliko toks pat, kaip ir jos pardavinėjami gamtos šedevrai – pagardintas sunkiu darbu bei užsispyrimu dvelkiančiu brandos prieskoniu.

 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
 A.Latvytė.<br> O.Yakushevos nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 6, 2019, 6:43 PM, atnaujinta Dec 6, 2019, 7:28 PM

Žvelgiant į deimantą lengva apsigauti. Žvilgantis, iki skausmo gražus akmenėlis jau amžių amžius vertinamas kaip prabangos etalonas. Ir ne veltui. Kiečiausias ir rečiausias natūralus mineralas gali būti laikomas ne tik išskirtine dovana, kurią gali padovanoti žmogus, bet ir pati Žemė.

Turbūt mažai kas susimąsto, kad ant kaklo kabantis ar žiedą puošiantis deimantas randamas kur kas sudėtingiau nei lietuviški gintarai.

Kristalų neišskalauja jūra, jie kasami šimtų metrų ar net kilometro gylio krateriuose. Laikas, praleistas po žeme, deimantus kasančių mašinų dydis ir iškasamų karatų kiekis nedovanotinai neproporcingas – vienoje tonoje rūdos deimantų randami vos keli gramai. Jų tapimas brangakmeniais – taip pat sudėtingas procesas, vertas kelių, ką jau, – keliasdešimties valandų, viskas priklauso nuo deimanto formos.

„Stilių“ puošianti verslininkės fotosesija – ne atsitiktinumas. Į lėktuvus galima pažvelgti kaip į savotišką metaforą, reiškiančią laisvę bei drąsą. A.Latvytė – moteris, kuriai dažnai tenka atsakyti už itin vertingų deimantų saugumą, klientui suteikti ir su juo išsaugoti visapusišką pasitikėjimą, lojalumą, užtikrinti nepriekaištingą kokybę.

Atidesniam skaitytojui gali kilti klausimas: ir visa tai – dėl ko? „Dėl didžiulės meilės!“ – iš karto už akių užbėga A.Latvytė, jau daugiau nei dešimtmetį besisukanti tik iš pažiūros vien prabanga spindinčiame deimantų versle.

– Reikia pripažinti: deimantai – neeilinė prekė. Turbūt tokie pat ir jūsų klientai?

– Klientas – išsilavinęs, pasaulio matęs ir sėkmės lydimas žmogus.

Kadangi kalbame apie aukštosios juvelyrikos dirbinius, kone visi šiame versle besisukantys asmenys itin vertina kokybę ir suvokia nesenstančią ir dažniausiai tik kylančią dirbinių vertę.

Štai mano atstovaujami italų aukštosios juvelyrikos namai „Stefan Hafner“ apdovanoti ir įvertinti tarptautinėmis prestižinėmis premijomis už eleganciją, dizaino drąsą, subtilų natūralų grožį, juvelyrinį meistriškumą.

Jų kuriami papuošalai karališkosioms šeimoms priklausančių damų susižavėjimą pelno iš kartos į kartą. Tačiau tas pat galioja ir moderniems aukštosios juvelyrikos kūriniams. Brangakmeniais inkrustuotai, Monako gemologijos institute sukurtai „Ex-Tensible“ teniso apyrankei suteikiama viso gyvenimo garantija.

– Kaip pirkėjui žinoti, jog nusipirkta prekė – tikra ir, be jokios abejonės, kokybiška?

– Pirmiausia šioje srityje vyrauja labai stipri kontrolė. Tarkime, deimantų rinkoje neįmanoma, jog dingtų bent vienas akmenėlis – viskas griežtai stebima bei normuojama. Žinoma, kokybę ir saugumą klientui užtikrina prekės ženklas.

Mūsų šalyje veikia ir Lietuvos prabavimo rūmai, kuriuose dirba išskirtinės kvalifikacijos specialistai. Ši patikima institucija gina tauriųjų metalų ir brangakmenių vartotojų, teisėtus gamintojų ir tiekėjų interesus.

– Plačiau papasakokite, ką vadiname aukštąja juvelyrika?

– Aukštoji juvelyrika – kaip ir aukštoji mada, čia itin daug dėmesio skiriama dirbinių unikalumui, rankų darbui, išskirtinėms detalėms.

Mažai besidomintys gali lengvai susipainioti. Pavyzdžiui, garsūs mados namai, kuriantys aukštosios mados kolekcijas, aukštosios juvelyrikos dirbinių negamina. „Louis Vuitton“, „Coco Chanel“ pristatoma juvelyrika gali būti vadinama aukštąja bižuterija.

– Prisiminkime pačią Coco Chanel. Ši dizainerė labiau mėgo perlus, o ne deimantus.

– Perlas yra brangakmenių karalius ir karalių brangakmenis. Ilgą laiką perlai buvo laikomi vyresnių moterų papuošalu, bet taip nėra.

Dar antikinėje Graikijoje buvo tikima, kad perlai – santuokos akmuo, nešantis laimę jaunikiui, o jaunąją saugantis nuo ašarų. Kinijoje perlai laikomi jaunystės eliksyru, o krikščionių religijoje – skaistumo simboliu.

Coco Chanel dėka perlai tapo demokratiški, tinkantys bet kuriai moteriai. Tai puikiai atspindi ir kitos italų aukštosios juvelyrikos įmonės „Utopia“ kuriami papuošalai. Ji savo dirbiniuose naudoja tik neapdorotus perlus.

Šio prekės ženklo paveldėtoja Anna Gaia nusprendė tęsti šeimos tradiciją. Jos senelis tiekdavo perlus visai Europai. Tradicinę brangenybę Anna pasišovė padaryti madingą. Ir jai pavyko.

– Tad kuo gi dabintis stilingoms moterims – perlais ar iš deimantų kuriamais papuošalais?

– Tikra moteris visuomet atrodo gražiai, o išskirtinis papuošalas tik dar labiau ją papuošia. Viskas priklauso nuo asmeninio skonio. Ir, žinoma, finansinių galimybių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.