Robertas Kalinkinas atvirai – apie karantino paliestą verslą, naujas idėjas ir ko teko atsisakyti

Daugelį verslų smarkiai paveikė šalį suvaržę karantinai, o kai kuriems jie buvo net pražūtingi. Tačiau žinomas šalies dizaineris, mados namų „Robert Kalinkin“ įkūrėjas Robertas Kalinkinas (32 m.) teigia, kad jo verslas, nors ir susidūręs su nemažu iššūkiu, toliau puikiai gyvuoja, o prie to prisidėjo ištikimi klientai. Pats dizaineris tikina, kad šis laikotarpis jam nekelia slogios nuotaikos, tačiau prisipažįsta pasiilgęs kelionių bei išvykų su draugais.

 Robertas Kalinkinas su žmona Agne.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas su žmona Agne.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas su žmona Agne.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
 Robertas Kalinkinas su žmona Agne.<br> LR archyvo ir asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Rugilė Mileriūtė

Mar 30, 2021, 11:03 AM

– Ilgas karantinas vienaip ar kitaip paveikė verslus. Kokią įtaką jis turėjo jūsų verslui?

– Metus gyvename su karantinu, tai, bet kuriuo atveju, dėl to yra sunkumų. Sudėtinga prekiauti, nes yra daug įvairių apribojimų.

Nepaisant to, kad kai kur yra draudžiama eiti, pasikeitė ir vartojimo įpročiai: todėl pačioje pradžioje žmonės stengėsi daugiau pirkti internetu. O atslūgus tai bangai, vėl visi nori eiti į parduotuves. Bet jose tu ne visada gali aptarnauti klientą, nes ne visos parduotuvės turi tokią galimybę. Tai, bet kuriuo atveju, naudos prasme, rodikliai yra kritę, kaip ir visų.

– Kurio karantino, pirmojo ar antrojo įtaką verslui pajutote stipriau?

– Labai sunku sakyti, koks yra tas esminis rodiklis. Jeigu žiūrėti apyvartos prasme, tai per antrąjį karantiną buvo mažiau pardavimų, mažesni srautai, atitinkamai mažiau pajamų. Ir per antrą karantiną jau reikėjo šiek tiek pagalvoti, ieškant iš kur pritraukti papildomų lėšų produkcijos gamybai, verslo pritaikymui ir, galų gale, atsiėmimo punktų organizavimui.

Taigi, per antrą karantiną tampa sunkiau, kadangi mes patys, kaip komanda, jau esam pavargę ir prekyba antro karantino metu yra įmanoma, jau kelintas mėnesis, tik internetu.

Tai atitinkamai nusibraukė visos pajamos iš fizinės parduotuvės Lietuvoj, o iš internetinės prekybos jos yra mažesnės. Manau, kad antras karantinas šiek tiek sunkesnis.

– Ar atsirado negrįžtamų pokyčių jūsų versle dėl dabartinės situacijos? 

– Ne, nieko negrįžtamo nėra, verslas gyvas, viskas gerai, tiesiog metiniai rodikliai nebus tokie džiuginantys, kaip jie buvo anksčiau, nes mes kasmet turėjom augantį verslą. Tai, šiuo atveju, mes džiaugiamės, kad komanda yra stipri, mes neatleidome darbuotojų, visi dirba, visi uždirba pinigų ir viskas yra neblogai. O taip yra dėl to, kad vartotojai mus labai palaiko: jie yra ištikimi ir džiaugiasi prekės ženklu. Tai iš esmės mus ir išlaiko. O negatyvi pusė, turbūt, tas pastovus stresas ir nežinojimas kaip viskas vyks toliau, nes niekas nežino, kiek laiko visa tai dar tęsis. Kažkuriuo metu parduotuvė atidaryta ar uždaryta, tai nieko taip baisiai nebepakeis. Lieka tik žiūrėti, kiek metų rinkoje bus pokyčiai.

– Daugumai verslininkų skaudus smūgis buvo, kai dėl pandemijos turėjo užsidaryti fizinės parduotuvės. Kaip tai paveikė jus? Kaip skyrėsi prekių pardavimų kiekis internetinėje prekyboje?

– Mūsų verslo modelis yra pagrįstas tuo, kad mes prekiaujame apie 60 proc. fizinėse parduotuvėse ir apie 40 proc. internetu. Tai, bet kuriuo atveju, kai karantino metu fizinės parduotuvės negalėjo vykdyti veiklos, teko viską pakeisti internetine prekyba.

Todėl, su kai kuriomis įprastai perkamomis prekių kategorijomis, yra sunkiau, pavyzdžiui: paltai, proginiai drabužiai, suknelės, kurioms reikia primatavimų ir t.t. Todėl atitinkamai padaugėjo gražinamų prekių. Anksčiau gražinamų prekių skaičius buvo 1,4 proc. nuo nusipirktų daiktų, o šiuo metu jis jau viršija 4 proc. Žmonės perka internetu, pasimatuoja ir grąžina, nes negali atvykti į parduotuvę pasimatuoti ir apsispręsti.

– Mačiau, jog kurį laiką savo instagramo paskyroje darėte loteriją, kurios metu savaitgaliais sekėjai galėjo laimėti jūsų kurtus rūbus. Kaip gimė idėja?

– Pagrindinė esmė buvo ta, kad per antrąjį karantiną žmonės turėtų šiek tiek daugiau pramogų. Bet kokiu atveju, aš instagrame esu pakankamai matomas ir žinomas žmogus, todėl sekėjai manęs dažnai prašo įvairių dovanų, nuolaidų.

Daugelis žmonių tiesiog neperka mūsų daiktų, kadangi negali sau jų leisti, o mes turime įvairių gaminių likučių, paskutinių dydžių bei vienetų, ir nebūtinai likučių, bet tiesiog gaminių, kurie yra labai gražūs ir norisi, kad jie kažkada kažkam atitektų.

Tiesiog nusprendėme, kad galime sau leisti kartą per savaitę arba per dvi, tuomet, kai aš turiu nuotaikos ir noro tuos gaminius padovanoti. Konkurso tikslas nėra pritraukti papildomų pirkėjų, kadangi mes neprašome sekti mūsų nei instagrame ar feisbuke, nedėti patiktukų ant tų puslapių ir nesidalinti ta žinia. Tai yra visiškai švari pramoga, pabandyti žmonėms praskaidrinti vakarus mūsų sąskaita. Ši akcija ne įmonės, o mano asmenine iniciatyva. Kadangi aš ir esu įmonė, todėl nusprendžiau taip padaryti.

– O dabar pakalbėkime kaip ši situacija paveikė jūsų asmeninį gyvenimą. Koks jums buvo šis laikotarpis ir ką išgyvenote?

– Aš, bet kuriuo atveju, esu darboholikas, daug laiko praleidžiu darbe ir su artimiausiais draugais. Buvo keli sudėtingesni mėnesiai, kai negalėjau matytis su draugais ir artimaisiais, tai nebuvo malonus periodas. Skyriau daugiau laiko šeimai ir namams.

O kalbant apie darbą, aš nejaučiau jokio skirtumo, yra tie apribojimai ar nėra. Bet kuriuo atveju mano kiekvienos dienos rutina yra pastoviai užimta, realiai viskas vyksta Vilniuje, niekur nereikia važiuoti ar dažnai keliauti, tai esminio skirtumo ir nepajutau.

Kaip tik aną dieną kalbėjau su draugais, kad man to karantino kaip ir nėra, nes viską, ką aš darau, aš darau internetu. Dirbti galiu tiek iš namų, tiek iš savo studijos parduotuvėje. Sakyčiau, kad nepaveikė absoliučiai niekaip: nejaučiu nei jokios depresijos, nei slogios nuotaikos.

Galbūt, vienintelis liūdnesnis dalykas, tai sudėtingos kelionių sąlygos. Bet kuriuo atveju, žmonės planuojasi atostogas prieš metus. Mano atveju, mes važiuojame kartą per metus dviems, trims savaitėms atostogauti. Prieš metus nusipirkome kelionę, turime vykti po kelių savaičių, bet labai sunku ją suplanuoti. Neaišku, ar pavyks išvykti, ar pavyks apsistoti ten, kur planavome, ar skrydžiai nebus atšaukti ir t.t. Tai čia toks nepatogumas, o visa kita yra gerai.

 

– Dauguma žmonių vis pasidžiaugia, kad karantino metu atrado daug smagių dalykų. Ką naujo jūs išbandėte?

– Per pirmą karantiną mes išbandėme socialinio projekto galią su medikais (susijungus kartu su partneriais buvo siuvamos kaukės – aut. pastaba). Ten turėjom labai daug darbo, dirbome: aš, visa komanda ir daug savanorių. Per antrą karantiną nieko panašaus aš jau neveikiu. Tiesiog plėtoju kitus savo verslus ir kitas kryptis, bei stengiuosi išnaudoti laisvą laiką kurti ir vystyti kažkokį naują produktą.

– Kaip visas šis laikotarpis paveikė jūsų kūrybines idėjas? 

– Įkvėpimo aš semiuosi iš gyvenimo ir iš to ką matau aplink save. Stengiuosi visada pasikrauti idėjų ir kažkokių dalykų iš kelionių. Kadangi jos pastaruoju metu nelabai vyksta, tai tenka kapstytis savo atmintyje ir peržiūrėti kažkokius išgyvenimus, kuriuos būtų galima paversti į gaminius ir kūrybą. O ar paveikė mano idėjas, tiesą pasakius, nelabai, kadangi neturiu aš slogios nuotaikos šituo klausimu, taigi, mano kūrybai šis laikotarpis kažkokios įtakos neturėjo. Galbūt tiesiog norėtųsi daugiau įspūdžių, o tai galėtų suteikti, apie ką jau ir kalbėjom – draugai ir kelionės.

– Ar turite naujų idėjų, kurias žadate pritaikyti savo versle? 

– Yra daug įvairių idėjų: nuo plėtros iki pačių gaminių pritaikymo bei sprendimų, kurie šitos pandemijos akivaizdoje pasitarnautų ateičiai. Pradedant nuo tų pačių patogių kaukių, kad akiniai nerasotų, baigiant tinkamais, patogiais dezinfekcinio skysčio buteliukais. Kažko tokio, kas imtų ir pakeistų žmonijos gyvenimo ritmą ir būdą dar nesugalvojau, bet ties tuo labai sėkmingai dirbu ir toliau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.