Vien garsiu vardu mados pasaulio neužkariausi: svarbia tapusi Victoria Beckham praranda milijonus

Būdama populiarios merginų muzikos grupės „Spice Girls“ narė Victoria Beckham (45 m.) tapo turtinga. Sukūrusi savo mados liniją siekė būti svarbi. Bet dabar ji praranda milijonus. Gal tai tiktai trumpalaikė nesėkmė?

Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Buvusi dainininkė Victoria Beckham ilgą laiką dėl išskirtinio stiliaus pojūčio buvo tituluojama mados ikona. Tačiau pati tapusi kūrėja ji nutolo nuo vartotojo – jos modeliuojami drabužiai tapo ne tik sunkiai įperkami, bet ir labai pretenzingi.<br>Scanpix nuotr.
Buvusi dainininkė Victoria Beckham ilgą laiką dėl išskirtinio stiliaus pojūčio buvo tituluojama mados ikona. Tačiau pati tapusi kūrėja ji nutolo nuo vartotojo – jos modeliuojami drabužiai tapo ne tik sunkiai įperkami, bet ir labai pretenzingi.<br>Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Ekspertai mano, kad išgelbėti siūbuojančią Victorios mados imperiją galėtų koks nors garsus prekės ženklas. Žinoma, jei toks atsiras.<br>Scanpix nuotr.
Ekspertai mano, kad išgelbėti siūbuojančią Victorios mados imperiją galėtų koks nors garsus prekės ženklas. Žinoma, jei toks atsiras.<br>Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 28, 2021, 10:22 PM

Londonas, Holando parkas. Daugelis sako, kad tai brangiausia Didžiosios Britanijos sostinės vieta. Aukštų juodų tvorų apjuostos baltos miesto vilos ir prie jų stovintys prabangūs „Porsche“, „Aston Martin“ ir „Maserati“.

Bet tų, kurie tikrai labai turtingi, čia rytais laukia tamsus limuzinas su vairuotoju.

Tai turėjo ir V.Beckham. Ją automobilis nugabendavo į vos penkiolika minučių kelio nuo namų nutolusią bendrovę „Victoria Beckham“ Hamersmito kelyje 202.

Dar neseniai tokia prabanga ji būtų galėjusi naudotis ilgai, bet bendrovė nusprendė, kad vadovei vairuotojas nereikalingas.

1370 kv. m ploto pastatas Hamersmito kelyje tapo kiek niūresnis ir pilkesnis, nes nebeliko visų brangių, specialiai dizainerių sukurtų kambarinių augalų. Pernelyg brangi jų priežiūra.

Stovint ant šaligatvio atsiveria vaizdas į ateljė: ant sienų iškabinti suknelių medžiagų pavyzdžiai ir eskizai. Čia jau vyko įtemptas darbas, nes Londono mados savaitės programoje turėjo būti demonstruojama nauja kolekcija.

Bet trečdalį savo darbuotojų – konkrečiai 60 – V.Beckham teko atleisti jau 2018-aisiais.

Prabangos oazėje taupoma – nieko keista. Kelnės, švarkai ir suknelės, kurias V.Beckham parduoda savo dviejose ir 400 kitų po visą pasaulį išsibarsčiusių parduotuvių, akivaizdžiai nebėra tokios paklausios, kaip tikėtasi.

Abstraktaus rašto kelius dengianti suknelė kainuoja 1710, platėjančios apačioje kelnės – 920, kašmyro megztinis – 755, o rankinė „Frame Bucket“ – 1790 eurų. Tokios kainos – įprastos aukštosios mados pasaulyje.

Popietę prabangaus Londono Meifero kvartalo Doverio gatvėje esančioje V.Beckham parduotuvėje sukiojasi dvi darbuotojos. Tarp daugelio ant pakabų sukabintų suknelių ir kelnių jos turbūt jaučiasi labai vienišos.

Keletas kolekciją apžiūrinėjančių klientų ir viena, šį bei tą perkanti. Tiesą sakant, liūdnokas vaizdelis. Kad prekyba smukusi, patvirtina ir bendrovės veiklos suvestinės. Nuo prekės ženklo įkūrimo pradžios nuostoliai siekia 40 mln. eurų.

Dėl to nebeliko vairuotojo, dizainerių prižiūrimų ir puoselėjamų augalų ir veikiausiai dalies V.Beckham metinio atlyginimo, kuris siekia 800 tūkst. eurų.

Dėl to pora netaps skurdžiais. Vien pajamos iš licencijos ir dividendai Davidą ir Victorią bei jų verslo partnerį Simoną Fullerį per praėjusius dvejus metus praturtino daugiau nei 44 mln. eurų.

Bet skaudu, jog būtent ambicingiausias projektas taip svirduliuoja, kad viskas gali baigtis, vaizdžiai sakant, smigimu žemyn. O juk dailioji mada laikoma bilietu į prabangos ir tikrai garsių vardų pasaulį.

Sėkmė – įnoringa dama. Tai žino ir V.Beckham.

Puiku buvo dar prieš porą metų, kai Holivudo įžymybės ant raudonojo kilimo puošėsi V.Beckham suknelėmis. Ir kai jos draugė Meghan Markle, nūnai Didžiosios Britanijos princo Harry sutuoktinė, pastebėjo, kad suknelės ir sijonai jai šiek tiek per siauri, – kaip sakoma, ploni tarsi pieštukas.

V.Beckham – smulkutė, gležna, 163 cm ūgio, tariamai sverianti 48 kg ir avinti 37,5 dydžio batus.

Elektros gaminių pardavėjo duktė išgarsėjo dešimtajame dešimtmetyje kaip „Spice Girls“, kuri porą metų buvo populiariausia pasaulio popmuzikos grupė, narė. Anuomet V.Beckham gavo epitetą Posh – Prašmatni.

„Spice Girls“ merginos kalė didžiulius pinigus ir buvo įžymybės. 1997-aisiais Victoria po „Manchester United“ rungtynių susipažino su gražiausiu pasaulio futbolininku Davidu Beckhamu.

Kai jo vėliau buvo paklausta, ar tai buvusi meilė iš pirmo žvilgsnio, jis atsakė: „Ne, viskas buvo greičiau.“

Įžymioji pora susituokė 1999-aisiais, susilaukė pirmojo sūnaus Brooklyno. Ir buvo atviri, kad vardas reiškia tą vietą, kur jis buvo pradėtas.

Gimus antrajam sūnui Romeo britų spauda negalėjo tiksliai pasakyti, kur buvo pradėta antroji atžala: Romoje? Veronoje?

Tokie anuomet buvo Beckhamai: beveik kasdien pirmuosiuose skandalingų leidinių puslapiuose. Davidas kas sezoną keitė šukuoseną ir ant jo kūno daugėjo tatuiruočių.

Victoria visada buvo labai liesa, truputį akinančio skonio ir visuomet vykdavo į keliones su „Louis Vuitton“ lagamino klastote. Dėl to supykęs tuometis šio prekės ženklo dizaineris Marcas Jacobsas jai nusiuntė originalą. Vėliau pasikvietė V.Beckham reklamuoti „Louis Vuitton“ rankinių ir krepšių.

Tuo metu Beckhamai klestėjo: savo vestuves pardavė žiniasklaidai už milijoną Didžiosios Britanijos svarų sterlingų.

Rungtyniaudamas Madrido „Real“ Davidas uždirbo beveik 44 mln. eurų, o vėliau žaisdamas „Los Angeles Galaxy“ – dar daugiau.

Victoria iš „Spice Girl“ laikų užsidirbo 75 mln. dolerių. Milijonus susižėrė ir iš „Pepsi“, „Samsung“, „Adidas“ reklamos.

Didžiosios Britanijos visuomenė porą laikė turtinga, bet kiek neįprasta – prasimušėliai, išsišokėliai. Senajai turtingai britų aristokratijai jie taip ir liko popžvaigždute ir futbolininku.

Bet Beckhamai norėjo patekti į olimpą. Būtinai.

Victoria pasitraukė nuo scenos, mokėsi, pasamdė brangius siuvėjus, pirko brangiausius audinius ir medžiagas, atsisakė visokiausių blizgučių.

2008-aisiais savo pirmąja kolekcija Londone Victoria nustebino visus, kurie skeptiškai ir nepalankiai nusiteikę naujųjų mados pasaulio veidų atžvilgiu.

Iš geriausios medžiagos pasiūtos suknelės, sijonai ir kelnės dvelkia prabanga – ji jaučiama, bet nėra rėksminga. Tai – dėmesį patraukiantis niekuo neišsiskiriantis stilius.

Nuo to laiko mados pasaulis apstulbęs. Dar praėjusiais metais „Independent“ rašė: „Sumaniai sukirpti, nesudėtingi siluetai, tradiciškai vyriškas linijas derinantys su elegantiškomis moteriškomis.“

Mados kritikė Suzy Menkes apibendrino: „Vizija moters, kuri atsisveikino su savo mergystės metais.“ Lady Gaga, Gwyneth Paltrow ir Beyonce puošėsi V.Beckham sukurtais drabužiais. Victoriai plojo mados karalius Karlas Lagerfeldas iš Paryžiaus, o M.Jacobsas tapo patarėju ir draugu.

Žvaigždės ir draugai – tiesiog žvaigždės ir draugai, bet jie nėra klientai. Ir vien iš suknelių aukštoji mada neišsilaiko. Tereikia Londone nuo kubistinio stiliaus V.Beckham parduotuvės pastato pasukti už kampo į Bondo gatvę, ir viskas tampa aišku.

„Gucci“, „Dior“, „Ferragamo“ – didieji prabangos žaidėjai – pinigus uždirba ne vien iš mados kolekcijų. Pirmiausia iš aksesuarų, diržų, rankinių, apatinių drabužių, kosmetikos, akinių. Tai – prekės ženklų trofėjai, kuriuos gali sau leisti ir tie, kuriems šių prekės ženklų suknelės per brangios.

Iš smulkių gaminių pardavimo uždirbami pinigai investuojami į brangias kolekcijas ir mados kolekcijų pristatymą ant podiumo.

V.Beckham neturi tokio gilaus prekių krepšio, iš kurio galėtų sklisti jos prekės ženklo spindesys. Neseniai pasirodė jos kosmetikos linija su tokiais gaminiais kaip „Smoky Eye Brick“ ir „Lip Definer“. Ar to pakaks po daugelio metų nuostolių?

V.Beckham bendrovė jau kuris laikas nebepriklauso vien jai. Nuostolių slegiama buvusi „Spice Girls“ narė turėjo įsileisti investuotojus. Grupė „Neo“ įliejo į bendrovę 35 mln. eurų.

Bet investuotojai nėra romantiški žmonės. Plojimai, gražūs pasirodymai ir podiumai jų nedomina. Jie nori susigrąžinti investuotus pinigus – ir dar didesnius.

Ar tai pavyks V.Beckham?

Didžiosios Londono investuotojų grupės „Brewin Dolphin“ finansų analitikė Nicla Di Palma nusiteikusi skeptiškai: „Suknelės yra gana brangios, esama ir kitų panašaus dizaino prekės ženklų. Nemanau, kad V.Beckham pavyks pakelti savo prekės ženklo vertę. Gal jai pasiseks ir jos bendrovę perims prabangos prekių koncernas. Kitaip prekės ženklas „Victoria Beckham“ po poros metų gali tyliai dingti.“

Hamburgo (Vokietija) mados namų „Unger“ drabužių pirkėjas Rungang Zhu sako, kad tarp kai kurių klienčių V.Beckham suknelės yra paklausios. Bet atgabenama mažai naujų.

Jis pastebi ir kitą – tiekimo – problemą: „Daugelis drabužių mus pasiekia vėlai, kai sezonas jau būna beveik pasibaigęs.“

Visiškai normali moteris. Taip dabar save bando pateikti V.Beckham. Stengiasi atsisakyti šaltos, santūrios, niekada nesijuokiančios prabangių drabužių siuvėjos įvaizdžio. Į „YouTube“ įkeltas vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip jai daromas makiažas. Žinoma, panaudojant jos prekės ženklo priemones.

Instagrame rodomas šeimos gyvenimas – Victoria, Davidas ir jų atžalos – sūnūs Brooklynas, Cruzas, Romeo ir dukra Harper – paplūdimyje, švenčia Kalėdas, sutuoktiniai virtuvėje verda avižinę košę dukrai Harper. Visa tai banalu, bet V.Beckham siunčia žinią: esu tokia pat mama kaip ir kitos.

Visiškai normali žmona su sutuoktiniu, kuris yra vienas JAV futbolo klubų „Inter Miami“ savininkų.

Ar V.Beckham nesigaili įžengusi į mados pasaulį? „Jei anuomet būčiau žinojusi, ką dabar žinau, nesu tikra, ar būčiau turėjusi drąsos tai daryti“, – taip apie savo darbo pradžią prieš dvylika metų yra sakiusi V.Beckham.

Parengė Ona Kacėnaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: R. Žemaitaitis sulaužė priesaiką – ar gali kandidatuoti?