Drovuolis Manfredas Thierry Mugleris pasaulį žavėjo ekstravagantiška kūryba Nelaimingas atsitikimas sporto klube pakeitė išvaizdą neatpažįstamai

Anapilin iškeliavęs Manfredas Thierry Mugleris (73 m.) – viena ryškiausių praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio mados asmenybių. Drąsios jo kolekcijos apibrėžė ir to dešimtmečio ryškumą – jo drabužiai pasižymėjo struktūriškais ir įmantriais siluetais, tam įspūdžiui sustiprinti būdavo rengiami ekstravagantiški pasirodymai.

 Manfredas Thierry Mugleris.
 Manfredas Thierry Mugleris.
Manfredas Thierry Mugleris su savo modeliais 2014-aisiais.<br>Scanpix
Manfredas Thierry Mugleris su savo modeliais 2014-aisiais.<br>Scanpix
Manfredas Thierry Mugleris su manekene Jerry Hall 1995-aisiais.
Manfredas Thierry Mugleris su manekene Jerry Hall 1995-aisiais.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2022-02-02 18:32

Mados dizaineris mirė dėl natūralių priežasčių, taip pranešė jo agentas.

Th.Mugleris – dizaineris, stilistas, fotografas, kvepalų linijos ir įspūdingų mados šou kūrėjas. Pavyzdžiui, 1984-aisiais savo kūrybinės veiklos dešimtmetį paminėjo ką tik pastatytoje Paryžiaus „Zenith“ arenoje. Jubiliejinį Th.Muglerio mados šou stebėjo 6 tūkst. žiūrovų.

Prancūzų dizaineris kūrė kostiumus garsiojo „Cirque du Soleil“ artistams ir kino filmams. 1993 m. amerikiečių dramoje „Nepadorus pasiūlymas“ („Indecent Proposal“) Holivudo žvaigždė Demi Moore vilkėjo jos figūros linkius pabrėžiančia juoda Th.Muglerio suknele.

Iš Graikijos kilusio žymaus britų atlikėjo, jau velionio George’o Michaelo vaizdo klipui „Too Funky“ jis ne tik sukūrė drabužius, bet ir buvo jo režisierius.

Bet 1992-aisiais G.Michaelas dar nebuvo viešai pripažinęs savo seksualinės orientacijos, todėl pareikalavo iš vaizdo klipo pašalinti gėjų ir transseksualų scenas.

„Tai apskritai gėda, nes iš vaizdo klipo uždirbti pinigai buvo panaudoti kilniam tikslui – kovai su AIDS“, – interviu tarptautinio mados žurnalo „Numero“ prancūzų leidiniui sakė Th.Mugleris.

Vėliau G.Michaelas atsiprašė prancūzų dizainerio dėl ginčo kuriant „Too Funky“.

Strasbūre gimęs Th.Mugleris vaikystėje buvo drovus ir svajingas berniukas. Mėgo ryškių iliustracijų knygas, daug laiko praleisdavo vienas vaikščiodamas po netoliese esantį mišką.

Nuo devynerių metų jis lankė klasikinių šokių pamokas, būdamas 14-os jau šoko Strasbūro „Opera National du Rhin“.

Būtent šokiai ir teatro prabanga sužadino jaunojo Thierry meilę menui, šviesų žaismui ir grožiui. Tuo pat metu jis mokėsi ir dekoratyvinio meno mokykloje.

Vaikinas pats sau kūrė savito stiliaus drabužius. Th.Muglerio apranga neliko nepastebėta santūrių Strasbūro gyventojų. Jie stabdydavo vaikiną gatvėje norėdami sužinoti, kur jis įsigijo tokių originalių drabužių.

Būdamas 20-ies Th.Mugleris išvyko į Paryžių. Dirbo vitrinų apipavidalintoju, vėliau tapo laisvai samdomu dizaineriu, savo darbais stebino ne tik Prancūzijos sostinę, bet ir Londoną, Milaną. Apsigyvenęs Olandijoje keliavo po Indiją, Maroką, kol galiausiai apsistojo vėl Paryžiuje.

Th.Mugleris aštuntojo dešimtmečio pradžioje pristatė savo pirmąją kolekciją „Cafe de Paris“ („Paryžiaus kavinės“). Būtent ji davė pradžią moters paveikslui, kurį jis atskleidė savo darbais. Seksualios merginos ir itin moteriškos, lyg nužengusios iš nuostabių penktojo ir šeštojo dešimtmečių kino filmų moterys.

1978-aisiais Paryžiuje Th.Mugleris atidarė savo pirmąją parduotuvę, o devintajame–dešimtajame dešimtmečiais jau tapo visame pasaulyje žinomu dizaineriu. Ant podiumo jo drabužius demonstravo garsiausi to meto modeliai.

Dizainerio stilius – sąmoningai pabrėžiamas seksualumas – tapo jo kiekvienos kolekcijos vizitine kortele. Th.Mugleris neslėpė, kad jį dažnai įkvėpdavo amerikiečių kostiumų dailininko Traviso Bantono darbai. Pastarąjį išgarsino ilgas bendradarbiavimas su kino žvaigžde Marlene Dietrich.

Lemtingos moters įvaizdis geriausiai perteikė agresyvumu dvelkiantį prekės ženklo „Mugler“ drabužių stilių. Prancūzų dizaineris sakė, kad jis dievino viskam pasiryžusias moteris, kurios, jo įsitikinimu, perteikia tikrą moteriškumo energetiką.

„Ji neturi amžiaus – tai gali būti ir dvidešimtmetė, ir septyniasdešimtmetė. Jos amžius užkoduotas prote ir sieloje, o ne kūne“, – sakė Th.Mugleris.

2000-ųjų pradžioje dizaineris nusprendė kardinaliai pakeisti savo gyvenimą ir pasitraukti iš mados pasaulio.

Dėl įvairiapusių jo pomėgių susilpnėjo dėmesys sezoninėms kolekcijoms, o tai neigiamai paveikė finansinę „Mugler“ padėtį. Mados namus 2001-aisiais ištiko krizė, pasitraukė pagrindinis kūrybos direktorius.

Prekės ženklo gerbėjų meilę visame pasaulyje pavyko sugrąžinti iš Japonijos kilusiam Nicolai Formichetti. Jis nebuvo dizaineris, o tik stilistas.

Kelių populiarių mados leidinių redaktoriumi dirbęs N.Formichetti buvo žinomas ir dėl bendradarbiavimo su populiariąja dainų atlikėja ir autore Lady Gaga.

Jo mados kolekcijos ne tik sugrąžino senuosius „Mugler“ prekės ženklo gerbėjus, bet ir pritraukė jaunąją kartą.

N.Formichetti įpėdiniu tapo iš Gruzijos kilęs mados dizaineris Davidas Koma. Jo kolekcijos sugebėjo perteikti „Mugler“ mados namų dvasią. Nuo 2017-ųjų iki šiol prekės ženklui atstovauja amerikiečių mados kūrėjas Casey Cadwalladeris.

Th.Mugleris neatidarė savo mados namų, bet, pasivadinęs Manfredu Thierry Mugleriu, vėl sugrįžo prie savo, dizainerio, darbo. 2009-aisiais jis sukūrė kostiumus amerikiečių atlikėjos Beyonce koncertų turnė.

Pasitraukęs iš mados pasaulio Th.Mugleris ne tik pridėjo Manfredo vardą. Pasikeitė ir jo išvaizda.

Dėl nelaimingo atsitikimo sporto salėje labai nukentėjo dizainerio veidas. Jo išvaizdą bandė gelbėti plastikos chirurgų komanda.

Po operacijų dizainerio veidas pasikeitė neatpažįstamai, visiškai kitokia tapo jo nosies forma. Bet Th.Mugleris nepuolė į neviltį, daugiau dėmesio pradėjo skirti figūrai kasdien mankštindamasis po 3–4 valandas.

„Kodėl turėčiau visada atrodyti vienodai ir tik senti? Kodėl visada tas pats vardas? Tai – tik standartai“, – sakė Th.Mugleris.

Apie asmeninį prancūzų mados dizainerio gyvenimą sklandė daug gandų. Gerbėjai norėjo kuo daugiau žinoti apie jo meilės romanus, ar turėjo žmoną ir vaikų. Vienu metu tapo žinoma, kad Th.Muglerio seksualinė orientacija – netradicinė. Bet informacijos apie savo partnerius dizaineris neatskleidė. Interviu jis vengė šios temos, bet su malonumu pasakojo apie savo kūrybą.

Duodamas interviu minėtam „Numero“ į klausimą dėl turto ir šlovės privalumų ir trūkumų Th.Mugleris atsakė: „Privalumai – tau visada ras staliuką restorane ir į viešbutį trečią valandą nakties gali ateiti nuoga krūtine, kai lauke minus 15. Vienas trūkumų – kai ilsiesi klube, visada atsiras tas, kuris norės pulti prie kojų ir pradės laižyti tavo batus.“

Parengė Ona Kacėnaitė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.