Italas iš mažo miestelio įminė tobulo palto paslaptį – dabar jo geidžia dauguma

Vienus didžiausių tarptautinių mados namų „Max Mara“ idealiai apibūdina žodžiai „haut de gamme“ – „aukščiausia klasė“. Garsusis smėlio spalvos paltas – tokia pat klasika kaip maža juoda suknelė. Jį nešioja aristokratai, žvaigždės ir verslininkės, jį kopijuoja bandydami suvokti jo sėkmės paslaptį, kurią praėjusio amžiaus viduryje intuityviai perprato jaunas italas iš mažo miestelio.

Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“. Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Apr 29, 2022, 4:50 PM

Nuo gimimo – 1927-ųjų likimas nukreipė Achille Maramotti teisingu keliu. Jo gyvenimo kelio pasirinkimą nulėmė daugelis aplinkybių, bet pirmiausia – paveldėti polinkiai ir talentai.

Achille prosenelė – drabužių ateljė savininkė Marina Rinaldi. Motina – Giulia Fontanesi Maramotti – nedidelio Italijos Emilijos Redžo miesto merginas mokė sukirpti medžiagas ir siūti.

Achille svajojo rengti tokias moteris kaip jo motina. Senjora Giulia nuo provincialių kaimynių skyrėsi išskirtiniu savarankiškumu ir užsibrėžto tikslo siekimu.

Štai tokioms vidurinės klasės moterims, kurios prieinama kaina troško įsigyti madingų drabužių, bet neturėjo galimybės, norėjo kurti jos sūnus.

Juk tais laikais garsių dizainerių apdarus nešiojo tik žvaigždės, o kitos dailiosios lyties atstovės turėjo tenkintis kukliais siuvėjų drabužiais.

A.Maramotti idėja – iš esmės šiuolaikinių „prât-á-porte“ (gatavų drabužių) pradžia. Vėliau savo įsivaizduojamą klientę jis įvardijo tikslia formuluote – gydytojo ar teisininko žmona.

1951-aisiais 24-erių Achille įkūrė savo bendrovę „Confezioni Maramotti“, ją vėliau pakeitė į „Max Mara“. Antrasis žodis „Mara“ – iš jo pavardės Maramotti.

Pirmąjį bendrovės pavadinimo žodį įkvėpė realus žmogus, grafas Maxas. O gal jis buvo sugalvotas kaip priedėlis, malonus ausiai bet kokioje šalyje? Juk Achille buvo įsitikinęs, kad vieną dieną taps tarptautinės mados rinkos žaidėju.

Pirmąją tais pačiais metais pristatytą kolekciją sudarė tik trys modeliai – pelargonijų spalvos kostiumas ir du paltai. Achille viską pasiuvo padedamas trijų geriausių savo motinos mokinių. Fasonus nukopijavo iš Paryžiaus modelių ir nusprendė parduoti prieinama kaina.

Daug negudraudamas pirmąją kolekciją pristatė medžiagų parduotuvės vitrinoje ir iškart pelnė sėkmę. Bet tai nenudžiugino parduotuvės savininkių, nes pirkėjai troško įsigyti ne medžiagų, o gatavų drabužių.

Apie originalų A.Maramotti braižą bylojo stilius, spalvos, kokybė. Iš pat pradžių jis sukūrė savo prekės ženklo principus, kurie nepasikeitė ir po daugelio dešimtmečių.

Paltas – tarsi „Max Mara“ mados namų lyderis. Klasikinė spalvų gama, aiškios, lakoniškos linijos, idealus sukirpimas.

Jau 1958-aisiais nedidelė A.Maramotti bendrovė išaugo į 200 darbuotojų turinčią pramonės įmonę ir netrukus tapo svarbia mados rinkos dalyve. Achille jau nekūrė drabužių modelių, o bendradarbiavo su garsiais dizaineriais.

Jis niekada nepretendavo į modelių kūrėjo novatoriaus šlovę, o įdėmiai stebėjo ir stengėsi suvokti, ko reikia moterims.

Kūrybiniais A.Maramotti partneriais yra buvę jo tėvynainiai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana, Franco Moschino, vokietis Karlas Lagerfeldas, marokietis Jeanas Charles'is de Castelbajacas.

Iš kūrybinio bendradarbiavimo su dizaineriais nuolat atsirasdavo įdomių kolekcijų, kuriose pakviestos mados žvaigždės braižas buvo susiejamas su pagrindiniais „Max Mara“ prekės ženklo kriterijais.

Bet dizainerių pavardės nebuvo viešinamos, tik gerokai vėliau paaiškėjo, kokios žvaigždės prisidėjo prie geriausių „Max Mara“ stiliaus pavyzdžių.

Minties polėkį, savitą aukštosios mados sampratą A.Maramotti papildė inovacinėmis pramoninėmis serijinės gamybos siuvimo technologijomis. Šalyje, kur mada tradiciškai buvo laikoma rankų darbo menu, „Max Mara“ produkcijos kokybę įvertino net itin priekabūs kritikai.

Prekės ženklo paletė darėsi vis spalvingesnė – klasikinį pagrindą Achille papildė naujomis linijomis. Pradėjo nuo „My Fair“, kuri sujungė „komfortiškas apimtis“, ir „Pop“ – naujoviškos jaunimo kolekcijos 1965-aisiais. Pastaroji, kaip rašė mados kritikai, pirmą kartą Italijoje pateikė visiškai suformuotą įvaizdį.

„Sportmax“ – kolekcija energingoms 18–30 metų moterims – buvo sukurta 1969-aisiais. Šios linijos reklamą įvairiu metu kūrė garsūs to meto fotografai – prancūzė Sarah Moon, vokietis Peteris Lindberghas ir amerikietis Stevenas Meiselis.

Po to buvo sukurtos išskirtinės prabangos „iBlues“, nebrangios „Marella“ ir „Pennyblack“ linijos.

1980-aisiais A.Maramotti pagerbė prosenelės atminimą „Marina Rinaldi“ linija, skirta brandaus amžiaus, „formas“ turinčioms moterims. Patogius „casual“ stiliaus drabužius vienijo „Weekend“ linija, pradėta gaminti 1982-aisiais.

Paskui buvo kasdienės klasikos „Max & Co“, ryškios prabangos jaunoms moterims „Sportmax Code“, vakariniai drabužiai „Pianoforte“, prieinamos kainos „premium“ lygmens klasika jaunoms verslininkėms, kurią perteikė „Studio“ ir „S Max Mara“, aksesuarų „Accessories“ ir išskirtinių saulės akinių „Occhiali“ linijos.

Būtent A.Maramotti sugalvojo koncepciją, kuri vėliau tapo visuotinė, – demonstruoti visą modelio vaizdą, pradedant nuo avalynės, baigiant akiniais ir rankinėmis.

Aštuntajame ir devintajame dešimtmečiais žodžiai „Pagaminta Italijoje“ pirmiausia buvo siejami su „Max Mara“.

Bet vizitine prekės ženklo kortele liko paltas. „Max Mara“ paltas jau reiškė pirkinį, turėjusį tokią pat reputaciją ir statusą kaip atitinkamos klasės automobiliai.

Šio prekės ženklo paltai išsiskiria aukšta kokybe ir ilgaamžiškumu, pasiūti iš puikios medžiagos – šimtaprocentės vilnos ar kašmyro.

A.Maramotti iš pat pradžių pasirinko amžinąją klasiką, nepavaldžią greitų sezoninių mados tendencijų vėjams. Būtent dėl to jo sukurtas paltas išliko šiuolaikiškas, tiksliau sakant, nepavaldus laikui.

Garsųjį modelį 101801 („Icon Coat“ arba „Camel Coat“) sukūrė prancūzų dizainerė Anne Marie Beretta. Tai smėlio spalvos dvieilis plataus kirpimo paltas iš kupranugarių vilnos ir kašmyro. 120 cm ilgio, tinkamas bet kokiai moteriai, nepriklausomai nuo ūgio, figūros, su dygsniais, imituojančiais rankų darbą, pabrėžta pečių linija ir kimono rankovėmis – toks paltas madingas iki šiol.

Šiuos paltus mamos perduoda dukterims. Bet pagrindinį modelį mados dizaineriai kartkartėmis įdomiai patobulina.

2010-aisiais pasirodė „Max Mara Atelier“ linija, kurią sudarė tik paltai. Tai išskirtiniai modeliai, kurie parduodami keleto pasaulio sostinių garsių prekės ženklų parduotuvėse.

Paskutiniu A.Maramotti proveržiu tapo pirmųjų „Max Mara“ kvepalų sėkmė 2004-aisiais.

Po „Max Mara“ įkūrėjo A.Maramotti mirties 2005-aisiais jo verslą pratęsė sūnūs Luigi ir Ignazio bei duktė Ludovica. Šeimos verslui, Italijos lyderiui pagal apimtį, priklauso 2500 parduotuvių 105 šalyse.

„Max Mara Fashion Group“ priklauso devyni įvairūs prekės ženklai, aprėpiantys visus pirkėjų poreikius ir visą kainų diapazoną.

2021-aisiais „Max Mara“ minėjo jubiliejų. 70-ajam prekės ženklo gimtadieniui buvo sukurta, pavyzdžiui, jubiliejinė kapsulinė sportinių marškinėlių „7 for 70“ kolekcija.

Šią specialią liniją kūrė septyni dailininkai, originaliai perteikę „Max Mara“ sėkmės istoriją. Ant marškinėlių – kultiniai įvairių metų atvaizdai: Williamo Wegmano įamžinti veimaranerių veislės šunys kupranugarių vilnos 101801 modelio paltais, pieštuku daryti Brunettos Mateldi eskizai, Briano Grimwoodo jūros grafika, Maskvos Didžiojo teatro žvaigždės poetiniuose Valerijaus Kacubos kadruose, pliušinis paltas, nufotografuotas Brigitte Niedermos Italijos atgimimo paveikslų motyvais...

„Max Mara“ išleido jubiliejinę paltų kolekciją, kuri atitinka visus prekės ženklo reikalavimus. Beje, šie paltai dvipusiai.

Legendinį kupranugarių vilnos 101801 modelio kašmyrinį dvipusį „Ludmilla“, visų pasaulio moterų taip mėgstamą „Teddy Bear“, tik šį kartą vikunijų spalvos. Pokyčiai palietė ir rankines „Anita“ – dabar jos taip pat dvipusės.

Ant kiekvieno daikto – pažįstamas sveikinimas iš praeities – logotipas „maxmaragram“. Visa tai, žinoma, ne tiesiog drabužiai ir aksesuarai, o maža kelionė po „Max Mara“ pasaulį.

Parengė ONA KACĖNAITĖ

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.