Lietuvoje – naujas aukštosios parfumerijos prekės ženklas: neigia nišinius kvepalus gaubiančius mitus

Aukštoji parfumerija – tarsi aukštoji mada: savo kūriniuose parfumeriai pasitelkia aukščiausios kokybės ingredientus, o meno kūriniams prilygstantys nišinių kvepalų buteliukai dažnai kuriami rankomis. Nors tokie kvepalai Lietuvoje ir visame pasaulyje yra išties populiarūs, juos gaubia ne vienas mitas. Pavyzdžiui, neretai aukštoji parfumerija klaidingai siejama su didelėmis kainomis.

Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Sostinėje duris atvėrė nauja aukštosios parfumerijos parduotuvė.<br> „Odore d‘amore“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Oct 10, 2022, 10:10 AM

Anot aukštosios parfumerijos prekės ženklo „Odore d‘amore“ mažmeninės prekybos vadovės Nadieždos Kazlauskaitės, tarp nišinių kvepalų ir aukštos kainos lygybės ženklas dedamas tikrai ne visuomet. Sostinės širdyje, Vilniaus gatvėje įsikūrusioje „Odore d‘amore“ parduotuvėje galima rasti ir tūkstantį, ir šešiasdešimt eurų kainuojančius išskirtinius nišinius kvepalus. Atstovė įsitikinusi – mažesnė kvepalų kaina nenumažina jų vertės.

„Kai kurie nišinių kvepalų gamintojai vadovaujasi ekologiniu verslo modeliu: kvepalų gamyboje naudoja dažniau aptinkamus, taigi, didelių transportacijos kaštų nereikalaujančius ingredientus, kvepalus patiekia minimalistinio stiliaus, ekologiškose, lengvai suyrančiose pakuotėse“, – paaiškina ekspertė.

Kol kas vienintelėje Lietuvoje fizinėje ir internetinėje „Odore d‘amore“ parduotuvėje pirkėjai gali rasti net 17 aukštosios parfumerijos prekės ženklų. Lentynas puošia Italijos, Prancūzijos, Saudo Arabijos, Švedijos, Vokietijos, Jungtinių Valstijų parfumerių sukurti gaminiai. Dauguma čia parduodamų nišinių kvepalų Lietuvoje – nauji, randami tik „Odore d‘amore“ parduotuvėse. Nenuostabu – prekės ženklas, kurio pavadinimas iš italų kalbos reiškia „meilės aromatą“, ypatingo dėmesio kokybei ir detalėms idėja vadovaujasi visur – ir atrinkdami asortimentą, ir bendraudami su klientais.

„Norime, kad kiekvienas į mūsų parduotuvę užsukęs žmogus čia jaustųsi jaukiai. Pirkėjui padedame kruopščiai išsirinkti prekes nepriklausomai, kiek jis užtruks. Kliento niekada neskubiname, nesiekiame daryti įtakos jo nuomonei apie kvapą. Kitaip tariant, savo parduotuvėje pratęsiame nišinių kvepalų kūrėjų idėją – siekiame, kad kliento pažintis su parfumerijos gaminiu būtų ypatinga nuo pat pradžių.“

– Kaip apibūdintumėte aukštąją parfumeriją?

– Aukštoji parfumerija dar kitaip vadinama nišine. Tokia parfumerija dažniausiai yra gaminama palyginus nedideliais kiekiais. Žinoma, visi – tiek nišiniai, tiek masinės gamybos – kvepalai turi savo pliusų ir minusų. Vis dėlto, nišinius kvepalus iš kitų išskiria keletas bruožų.

Pirmiausia už nišinių kvepalų, jų prekės ženklo ar paties kvapo, dažnai slypi įdomi idėja arba istorija. Taip pat didžiulis dėmesys yra skiriamas detalėms: kvapo išskirtinumui, pakuotei, buteliukui, ekspozicijai – apgalvojama yra viskas. Be to, lyginant su kitais kvepalais, nišinių kvepalų ir jų buteliukų gamyboje kur kas dažniau naudojamos itin aukštos kokybės medžiagos, buteliukų kūryboje dažnai pasitelkiamas rankų darbas – identiškai atrodančių buteliukų nėra. Nišiniai kvepalai yra meno kūriniai.

Patys aukštosios parfumerijos kūrėjai taip pat orientuojasi į išskirtinumą, kokybę itin vertinantį pirkėją. Atidžiai jie renkasi ir tai, kas prekiaus jų produktais. Jiems svarbus pardavėjų įvaizdis, tai, kaip jie reprezentuos jų kūrinius.

– Dar sakoma, kad nišiniai kvepalai ant kiekvieno odos skleidžia skirtingą aromatą.

– Taip, aukštoji parfumerija padeda išsiskirti iš minios. Paradoksalu, nors kvepintis nišiniais kvepalais yra iš ties madinga, ir vis daugiau žmonių pasirenka nišinius kvapus, bet net ir naudodami tą patį kvapą galite išsiskirti, nes tas pats kvapas ant kiekvieno odos gali atsiskleisti skirtingai. Kodėl taip yra? Nišinių kvepalų gamyboje naudojama daugiau natūralios kilmės medžiagų, kurioms įtaką daro sezoniškumas, drėgmė, kilmės vieta ir kiti kintantys faktoriai. Parfumeriams dėl to kyla nemažai iššūkių. Tiesa, ne visi kvepalų ingredientai gali būti natūralūs – tai riboja valstybių įstatymai.

Tuo metu, sintetiniai kvapai sukuriami laboratorijose. Jų kūrimo procesas yra kontroliuojamas, tad kvapioji sintetinių kvapų molekulė nesikeičia. Žinoma, technologijų paveiktas kvapas ant skirtingų žmonių odos gali skirtis, tačiau – ne taip ryškiai, kaip naudojant natūralius ingredientus.

– Ar aukštoji parfumerija iš tiesų yra brangesnė nei masinės gamybos kvepalai?

– Nebūtinai. Esti tikrai nemažai nišinių kvepalų, kurių kainos yra tikrai prieinamos kone kiekvienam.

Kita vertus, nišiniai kvepalai neretai yra brangesni dėl svarių priežasčių. Tarkime, visų kvepalų gamyboje dažnai naudojamos medžiagos yra rožė ir arabinis jazminaitis. Pasaulyje vien rožės rūšių yra virš 30 tūkstančių. Ne visos jos tinka parfumerijai, rūšys pasižymi skirtingomis savybėmis. Natūralu, jog kainoje atsispindi gamintojo sprendimas rinktis geriausios kokybės ingredientus. Taip pat kainai įtaką daro ingredientų retumas.

Pastaraisiais metais išpopuliarėjo „Oud“ (agarmedžio) nata. Ši nata išgaunama iš reto augalo išskiriamos dervos. Tiesa, agarmedžio mediena, lyginant su kitais medžiais, nėra itin kvapi, tačiau, jeigu agarmedis būna apkrėstas tam tikro grybelio, jo derva įgyja specifinių medžiagų. Būtent iš tokios dervos išgaunama tikroji „Oud“ (agamedžio) nata, kuri yra tikrai reta. Pasitaiko, kad gamintojai sau negali leisti įsigyti šio ingrediento. Tuomet renkamasi atkurti šį kvapą maišant skirtingas natas. Taip pat agarmedžio kvapą galima susintetinti arba pasirinkti sintetines natas, kurių aromatas primena agarmedžio akordą.

Ne kartą teko girdėti mitą, jog didelę nišinių kvepalų kainą neva lemia tik jų prekės ženklas. Visgi už pavadinimo raides niekas nemoka, svarbu tai, ką tas prekės ženklas reprezentuoja. Paprastai už prabangaus prekės vardo slypi gaminio kokybė, gamintojo dėmesys detalėms, kuriama emocija.

– Tikriausiai nišinių kvepalų kainai įtaką daro ir tai, kad kvepalų kūrėjai kurti gali nevaržomai?

– Nišinių kvepalų kūrėjai dažniausiai nesusiduria su apribojimais. Tuo tarpu nemažai masiškai gaminamų kvepalų priklauso kompanijoms, o šios – dideliems koncernams. Kiekvieno tokio produkto gamybai skiriamas biudžetas gali būti ribotas.

Nišinių kvepalų kūrėjai sau arba jiems dirbantiems parfumeriams leidžia pasireikšti neribodami laiko, finansų. Pavyzdžiui, mūsų parduodami „J. F. Schwarzlose Berlin“ kvepalai iš pažiūros gali pasirodyti gana įprasto dizaino, tačiau jų kvapas – anaiptol – šiuos kvepalus kuria keletas parfumerių, kuriems buvo pateikta užduotis sukurti ką nors įspūdingo, nepaisant, kiek tai kainuos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.