Apžvalga: ant Milano pakylos – duoklė klasikai

Kitų metų pavasarį ir vasarą iš didmiesčių gatvių pasitrauks lengvabūdiškas puošeiva. Jo vietą užims atletiškas, atsargus, stiprų pareigos ir atsakomybės jausmą turintis vyras. Milane praūžusi vyrų mados savaitė ir žavėjo, ir stebino.

"Emporio Armani" kolekcija.<br>AP
"Emporio Armani" kolekcija.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė ("Stilius")

2012-07-06 09:57, atnaujinta 2018-03-18 09:39

Milano „Metropol” teatre kolekciją pristatę mados namai „Dolce & Gabbana” tradiciškai nustebino žiū- rovus. Ant pakylos, vilkėdami baltais marškiniais, šortais ir elegantiškomis kelnėmis su atvartais, ėjo ne profesionalūs modeliai, o gatvės vaikėzai, studentai, žvejai, barzdaskučiai, netgi bedarbiai.

Iš Sicilijos atvykę 73 vyrai veidrodiniu podiumu vaikščiojo lyg profesionalai. Jauniausiam jų – vos 11 metų, vyriausiam – 43-eji.

Dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana pasakojo, jog kolekcijos pristatymo scenarijų kūrė net tris mėnesius. Pastangos nenuėjo veltui – apie vaizdą ant podiumo ir vėl kalba pasaulis.

Kodėl dizaineriai pasirinko vyrus iš gatvės, o ne profesionalius modelius, kaip įprasta Milane?

„Dolce & Gabbana” mados namų kūrėjų nuomone, žmonės pavargo nuo padirbinių, netik- rumo. Todėl dizaineriai, pasukę prieš srovę, norėjo išaukštinti paprastą jaunuolį, šeimos vyrą.

Tam labai tiko ant podiumo sukurta pokario neorealistinių filmų nuotaika. Griežtas kontrastas – tamsūs švarkai ir balti marškiniai – suteikė vyrams saikingos elegancijos. Jokių ryškių spalvų, jokios erotikos, miestietiško rafinuotumo. Kūrėjai tikino: kitąmet vyras išgyvens dvasios persilaužimą.

„Giorgio Armani” ir „Emporio Armani” kolekcijoms taip pat neliko abejingų.

Italas Giorgio Armani jau trisdešimt metų tituluojamas mados karaliumi. Ir kaskart jis parodo, kad to vertas.

Šio dizainerio drabužius vilkintis vyras ant podiumo priminė legendinį Richardo Gere’o herojų filme „Amerikietiškas žigolas”. Praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio pradžios kino juostoje R.Gere’as vilkėjo G.Armani kurtais drabužiais. Aktorius tąkart sužavėjo pasaulį savo elegancija.

Šįkart kolekcijų pristatymą vienijo viena detalė – balta, demonstratyviai ant švarko ištraukta marškinių apykaklė. Šis tipiškas itališkos elegancijos pavyzdys buvo „Roberto Cavalli”, „Corneliani”, „Enrico Coveri”, „Trussardi”, „Rocco Barocco” kolekcijose.

Žvelgiant į Donatellos Versace kolekciją maloniai nuteikė ryškiomis spalvomis marginti kostiumai. Jie išryškino atletiškus vyrų kūnus.

„Vyras – kovotojas, lyg gladiatorius su galingais raumenimis. Sportas, savęs lavinimas padės vyrui išlikti”, – aiškino savo kolekcijos idėją D.Versace.

Ant mados pakylos ėjo dailūs aukštaūgiai, tarp kurių buvo ir du lietuviai – Mantas Armalis bei Lukas Katinas. Atletiškas Mantas puikiai atskleidė Senovės Romos gladiatorių erotiškumą, o Lukas atrodė prabangiai vilkėdamas lietpaltį ir įdomios faktūros eilutę.

Mados namų „Ermenegildo Zegna” kolekcija skirta karjeros siekiančiam vyrui. Eilutės vasarai – iš spindinčio paviršiaus šilko, bet kokiu oru išsaugančios siluetą. Po tokia eilute vyras vilkės atogrąžų augalija išmargintus marškinius.

„ZZegna” kolekcija nepaliko abejingų tarp sporto mėgėjų. Gausybė aukščiausios kokybės polo stiliaus marškinėlių traukė akį savita vintažo apdaila.

Keletas ekscentriškų modelių ant podiumo neleido suabejoti – viena kita provokuojanti detalė pagyvins vyro garderobą. Todėl ant podiumo parodyti blizgus švelniai violetinės glicinijų spalvos „Burberry” ir oranžinis „Daks” lietpalčiai neatrodė keistai.

Publika palankiai įvertino ir jaunatviškas, veržlias „Costume National” bei „Frankie Morello” kolekcijas.

Dizainerio Ennio Capasos aprengtas vyras „Costume National” kolekcijoje priminė muzikos pasaulio garsenybę Davidą Bowie, o vintažinio stiliaus suplėšytais rūbais pasipuošęs agresyvus F.Morello padauža parodė, jog geriausios podiumo idėjos – iš gatvės.

Vieną praėjusios vasaros tendencijų – švarko ir šortų derinį Milane atnaujino belgas Dirkas Bikkembergsas. Jis ant pakylos išleido vyrą gėlėmis margintais šortais, primenančiais pa-plūdimio kostiumą.

Šmaikščiai ir patraukliai atrodė „Dsquared2” mados namų aprengtas modelis. Klubinė kanadiečių dvynių Dano ir Deano Catenų elegancija žavėjo aukštos kokybės aksesuarais – kniedėmis paryškintais diržais bei apavu. Naktį diskotekose ir klubuose „Dsquared2” vyrai kaklą ir riešus papuoš gausybe metalo grandinių.

Ant „Ermanno Scervino”, „Ballantyne” podiumų ėjo vyrai, pasipuošę plo- nais tarytum membrana kašmyro megztu- kais, vilkimais ant nuogo kūno.

Iš Florencijos mados savaitės į Milaną persikraustė madingiausi kitos vasaros vyrų aprangos akcentai – espadrilėmis vadinami batai ašutiniu padu ir šiaudinės žvejų stiliaus skrybėlės. Tik espadrilių spalvos Milane priminė rytietiškus prieskonius, o skrybėlių paviršiai – ne blizgūs, o vintažiniai – įdomiai pasendinti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.