Mados ekspresas: Milano dizaineriai gyvena kitos vasaros nuotaikomis

Nusipirkome ryškią ciklamenų, vaistažolių, geltonos, oranžinės, turkio ir smaragdo spalvos rankinę, o ji jau dvelkia vakarykšte diena.

Apie tai, ką veiksime, koks bus mūsų gyvenimo stilius, kaip pasikeis mūsų spintos spalvos kitą vasarą netrukus praneš dizaineriai.<br>AP
Apie tai, ką veiksime, koks bus mūsų gyvenimo stilius, kaip pasikeis mūsų spintos spalvos kitą vasarą netrukus praneš dizaineriai.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė

Aug 31, 2012, 9:30 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 1:12 AM

Nusipirkome ryškią ciklamenų, vaistažolių, geltonos, oranžinės, turkio ir smaragdo spalvos rankinę, o ji jau dvelkia vakarykšte diena.

Dar šią vasarą garsių dizainerių salonuose akį traukė „art deco“, „mondrianišku abstrakcionizmu“, tapytojo Picaso kubistinėmis nuotaikomis dvelkiančios trapecijos formos suknelės iš šilko ir muslino, o ant madų pakylų netrukus žengs visai kitokia moteris - galbūt agresyvi kosmoso užkariautoja, gal romantikė ar namų židinio saugotoja?

Gyventi Milane ir nesidomėti mados permainomis beveik neįmanoma. Juk mada – nuolat šalia. Kaip tik todėl Milano moterims klasika dvelkiantys drabužiai niekada netaps įdomūs. Mados valstybėje gyvenančios moterys neramiai laukia ateinančio pavasario ir vasaros mados savaitės. Juk ji pirmoji paskelbs, kaip gyvensime kitąmet, kokios bus nuotaikos darbo biure, laisvalaikį. Ir apskritai, kas mūsų laukia po metų. Milano moterys nori būti pirmos.

Mados savaitė – elitinis renginys. Ji skirta išrinktiesiems – mažai saujelei klientų, žurnalistų, manekenių, dizainerių. Kad pakliūtum į mados savaitę šalia podiumo reikia akreditacijos, pakvietimo, kurį dar ir dar kartą patikrins apsauga prie mados namų vartų. Net tuo atveju, kai podiumas sukonstruojamas palapinėje, kuri statoma pačioje Milano širdyje - Duomo aikštėje, į salę be dizainerio pakvietimo nepakliūsi.

Bet Milano mada turi ir kitą veidą – kolekcijos rodomos miesto aikštėse pakabintuose ekranuose. Užtenka atidžiai ir sistemingai domėtis, kaip kinta mados tendencijos ir būti su mada ir madoje – nėra sunku.

Mados savaitė verčia nerimauti. Bet nerimauti patinka ne visiems. Kaip tik toks ir yra mados keistumas. Bet todėl ji įdomi – pilna netikėtumų, naujų dar nepatirtų emocijų. Mada skatina spėlioti. Galų gale, eiti priekį.

Jei „Giorgio Armani“, „Versace“, „Moschino“, „Etro“, „Prada“, „Dolce&Gabbana“, „Gucci“ dizainerių prezentacijų salėse praėjusią vasarą mados namų viešnios – klientės ir Holivudo žvaigždės vilkėjo itin rafinuotas baltas poplino togas, tai nekilo nė abejonės - tai madingiausias rūbas, kuriuo tą sezoną ir galima buvo vilkėti. Juk drabužio audinį, siluetą, faktūrą dizaineriai lyg kokie astrologai nuspėjo lygiai prieš metus. Žvelgiant į baltąsias sukneles buvo taip pat aišku ir tai, kad kitąmet jos bus jau visai kitoks.

Jei šią vasarą ant podiumų Milane kvapą gniaužė sodrios spalvos, o jomis dizaineriai dažė retro stiliaus audinius, tai kitąmet šios spalvos galbūt paryškins visai kitokias technologiškas, metalizuotas, spindinčių paviršių medžiagas. Kaip tik todėl mada yra įdomi – ji mėgsta pačias radikaliausias permainas. Dėl šios priežasties ji nedvelkia nuoboduliu.

Milano mados savaitės metu ant podiumų karaliaus ne tik spalvos, siluetai, naujos faktūros. Podiumai dvelks kitomis nei pernai nuotaikomis. Galbūt – šviesiomis, optimistinėmis, nuskaidrinančiomis sielą. O gal atvirkščiai – salėse bus juntama pesimizmo atmosfera. O gal nei viena, nei kita? Gal pajusime Milano mados prezentacijų salėse, kad kitąmet mūsų kasdienybėje karaliaus harmoningas saiko jausmas ir tai turės reikšti, kad keičiasi vyro ir moters požiūris į kasdienybę, visatos reiškinius. O gal vyras ir moteris absoliučiai atskils nuo realybės, ignoruos ir ateitį ir praeitį?

Jau prieš metus Milane buvo juntama paslaptinga, dvasios ir kūno išlaisvinimo iš užterštos metropolijų realybės nuotaika.

Praėjusią vasarą paaiškėjo, kad kinta moters požiūris ir į prabangą. Ji – ne tokia „be stabdžių“, kaip prieš metus. O spindesys taip pat – jau visai kitoks.

Kiekvieną sezoną ir kolekcijose karaliaujantis erotikos motyvas – kitaip išreikštas. Koks jis bus šį rugsėjį?

Netrukus pamatysime. Turėkime kantrybės.

Juk mada kaip kasmet – tai mistiškas, gundantis, žavesiu niekam neprilygstantis reiškinys. Kaip tik dėl jo verta gyventi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.