Mados ekspresas: Milano aperityvuose gundo „burbuliukai“ ir degtinė

Specialiai lrytas.lt, Milanas

Milano mados savaičių mitas niekaip neatsiejamas nuo šventės.<br>J. Jurkevičienė
Milano mados savaičių mitas niekaip neatsiejamas nuo šventės.<br>J. Jurkevičienė
Daugiau nuotraukų (1)

Jurga Jurkevičienė

Oct 19, 2012, 11:51 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 11:51 PM

Milano mados savaičių mitas niekaip neatsiejamas nuo šventės. Nuo smagaus ir žavingo gražiausių pasaulio manekenių, Holivudo ir Italijos kino žvaigždžių, fotografų ir žurnalistų, į Milaną atskubėjusių iš viso pasaulio, šurmulio. Ir nuo elegancija svaiginančio aperityvo.

Dar visai neseniai Milanas skelbėsi esąs sveiko gyvenimo būdo sostinė, o į mados meką atvykę svečiai aperityvo metu podiumų ekranuose regėjo žydrų okeanų platybes, klausėsi krioklių čiurlenimo.

Mados savaitės prezentacijose alkoholiniai gėrimai buvo siejami su atsainiu požiūriu į savo sveikatą. Mados namų prienagiuose ir terasose stalai buvo nukrauti švariausio Europoje „Lauretana“ vandens buteliais, kurių autoriaus – dizainerio Paolo Pininfarina logotipas - suteikė tyram produktui dar didesnę reikšmę. Milano mados kūrėjai vienas po kito kuo greičiau stengėsi įsigyti P. Pininfarina butelyje teliuskuojantį švariausią vandenį. Ant elegancija stulbinančio Pininfarina butelio modeliuotijai ėmė klijuoti savo vardo etiketes. Firminis mados namų vanduo tapo prestižo reikalu.

Bet laikai vėl pasikeitė. Milane ir vėl viskas sugrįžo į įprastas vėžes. Miestas, devintajame dešimtmetyje įgijęs „Milano da bere“ (it. – skirtas išgerti) statusą, ir vėl tapo pasilinksminimų citadele.

Ant podiumų keičiasi drabužių mada, keičiasi ir gerbūvio samprata. Nestovi vietoje ir aperityvų kultūra. Šiandien Milanas sveiko gyvenimo būdo išraiška laiko tikrai ne vandens ritualą.

Ant aperityvų stalo šiandien ir vėl taško purslus „bollicine“ (it. – burbuliukai, putojantys gėrimai). Kai kurie dizaineriai vaišinama ir stipresniais alkoholiniai gėrimais, pavyzdžiui, viskiu, brendžiu ir užsieniečių ypač pageidaujama „vodka“. Dietologai teigia, kad šiandien „bollicine“ ir stipresni gėrimai aperityvo metu geriausiai ramina nervų sistemą, užtikrina puikią nuotaiką ir palaiko dvasios pusiausvyrą.

Šventės nuotaiką mados savaitės aperityvų metu šįmet geriausiai įkūnijo Italijoje ir už jos ribų ypač madingas „rosato“ (it. – rožinis vynas). Ir, jau įprastas „prosecco“, lydimas vis naujų, vis dailesnių gastronominių naujienų. Milane dailios užkandėlės kaskart nustebina išskirtine estetika ir naujais produktų deriniais.

Aperityvas mados savaitės metu tampa savotišku spektakliu, kurio žavesiui nepajėgia atsispirti nei užsieniečiai, nei patys italai. Nes kiekvienas dizaineris aperityvą rengia vis kitaip.

Pavyzdžiui, britas Johnas Richmondas puikiai žino, kad italai pietauja apie pirmą valandą dienos, todėl jo kolekcijos pristatomos dažniausiai apie vidurdienį. Palestro gatvėje ištemptoje palapinėje Richmondo aperityvas primena tikrą bachanaliją (senovės romėnų šventę, skirtą vyno ir linksmybės dievui Bakchui. - Red.) Įvairių rūšių ir spalvų burbuliukus lydi užkandėlės su Parmos kumpiu ir džiovintais pomidorais, buivolių mocarella ir tramecinais su krevetėmis. Čia pat, svečių akivaizdoje ruošiami saldumynai - varškės kremu pripildomi sicilietiški kanoliai. Aperityvas trunka kone valandą.

Ermenegildo Zegna aperityvas (vyrų mados savaitės dalis) vyksta erdvioje Tortona gatvės modernaus pastato salėje. Kolekcijos pristatymas vyksta pusryčių laiku, todėl klientams ruošiamas ir saldumynų – įdarytų ragelių, konditerijos stalas. Čia žavi puiki „espresso“ ir „cappuccino“ kavos paruošimo technika. Reikia pripažinti, kad ypač „cappuccino“ ruošimo būdas Milane – išskirtinis, todėl pirmieji pusryčiai mados namuose tampa svarbiu dienos užtaisu. Įdomu ir tai, kad cukrus kavai - firminiuose Ermenegildo Zegna pokeliuose.

„Sheraton Diana“ viešbutyje, kuriame paprastai vyksta „Gucci“ mados namų aperityvas nereikia stumdytis pečiais, galima lengvai nufotografuoti „burbuliukus“ ragaujančias garsių Italijos giminių – „Boromei“, „Agnelli“, „Odescalchi“, „Ruspoli“ atstoves, elegantiškus mados namų klientus – Milano biržos vyrus. Taip pat užkalbinti Italijos Nacionalinių mados namų prezidentą ir kitus svarbius svečius.

Dvi įtakingiausios mados pasaulio moterys – Frida Giannini ir Miucia Prada - Milane niekada nevaišina „burbuliukais“. Stiprios moterys mėgsta stiprius gėrimus. „Gucci“ mados namų dizainerė F. Giannini ir M. Prada savo svečiams siūlo taurelėse patiekiamus molekulinės virtuvės užkandžius užsigerti viskiu, kokteiliais, ir „vodka“ . Svečiai dievina šiuos daugiau kaip tris ketvirčius valandos užtrunkančius aperityvus.

„Costume National“ mados namų dizaineris Ennio Capasa – dailus ir rafinuotas vyras, kilęs iš Pietų Italijos, Apulijos. Jis pats visada dalyvauja savo aperityvuose, su žiniasklaida maloniai kalba net prieš kolekcijos šou. Dizaineris išsiskiria Milane ypač rafinuotu aperityvu. Šįmet E. Capasa vaišino brangiais rožiniais „burbuliukais“. Milano Sforzų rūmuose surengtame aperityve padavėjai pilstė Apulijos „rosato“ , išspaustu „Accademia Racemi“ ir „Tenute Rubino“ vyno ūkiuose. Labiausiai susireikšminusios personos, tokios kaip Italijos bei Amerikos “Vogue” ir „Vogue“ redaktorės tampa linksmos ir draugiškos Donatellos Versace vakarėlių aperityvuose. Šįmet „Versace“ mados namų aperityvas buvo surengtas vėlai vakare, pasibaigus „Versus“ – antrosios mados namų linijos - šou. Aperityvas vyko kartu su diskoteka. Dainas atliko gyva roko žvaigždė Beth Ditto, todėl nuotaika oleandrų žieduose skęstančioje salėje priminė gaivališką, tik Milanui būdingą iki ryto užtrukusią puotą.

Kol publika linksminosi, galima buvo ramiai kalbinti mados namų klientes, nufotografuoti Amerikos „Vogue“ mados redaktorę Anną` Wintour. Šį kartą ji niekur neskubėjo. Nors A. Wintour viešbutis „Fuor Season“ (A. Wintour paprastai Milane jame apsistoja. - Red.) – vos už kelių žingsnių, tačiau redaktorė apsaugai davė ženklą laukti.

Smagu buvo pasižvalgyti į tris ypatingai svarbias mados pasaulio moteris. Kažkuo jos labai panašios, galbūt – kad yra ypatingai liesos. Amerikos, Italijos ir Japonijos „Vogue“ redaktorės bei pati Donatella „burbuliukus“ mėgsta, tik nei migdolų riešutais, nei sumuštiniais, kaip kiti svečiai, jų neužkanda.

Giorgio Armani aperityvas įvyko tarp vieno ir kito pristatymo Bergognone teatro hole. Čia, gurkšnojant šampaną, galima buvo pasidalinti mintimis apie garsių manekenių ir aktorių karjerą su topmodeliu Nadege ir aktoriaus Michele Placido dukra – Giorgio Armani kliente Violante Placido.

„Moschino“ aperityvas tai – energetinis gėrimas. Jis išpilstytas į firminius buteliukus. Bet energetinis gėrimas čia pralaimi – nes „bollicine“ šįkart - itin prabangus. Tai itališkasis šventinis „Berlucchi“.

Florencijos juvelyrikos bendrovė „Rodo“ šįmet kvietė pasižiūrėti naujos aksesuarų kolekcijos, kurią lydėjo Auksinio Milano kvadrato papėdėje surengtas aperityvas. Gyvačių odos aksesuarus viešnios tyrinėjo gurkšnodamos smagiai purslus į nosį taškantį burbuliuojantį „Ferrari“.

Iš atminties niekada neišnyks ir „Dolce&Gabbana“ mados namų aperityvas, kuris buvo surengtas praėjusio Milano „Il Salone del Mobile“ metu Broggi gatvės stiklo dangoraižio „attico“ ( it. – viršutiniame aukšte.) Tuomet aperityvas dar atspindėjo sezono ekologijos temą – „burbuliukus“ galima buvo užkąsti nusiskynus tiesiog vazonuose žaliuojančių salotų lapelių, citrininių mėtų, ridikėlių ir žemuogių. Šįmet aperityvas jau vyko mados namų salėje, ir su ekologija neturėjo nieko bendra.

Vienas įspūdingiausių, niekaip iš atminties neišnykstantis aperityvas, įvyko Milane bene prieš dešimt metų. Tą šventę po tropikų liūtimi ir baltais skėčiais surengė dizaineris Brunello Cucinelli. Ją buvo sunku pavadinti aperityvu - į nosį brovėsi karštų patiekalų rafinuoti aromatai. Bet tai buvo puikūs Italijos klestėjimo laikai, o B. Cucinelli tada atvyko į Milaną kaip naujokas, privalantis suvilioti net labiausiai pasipūtusius žurnalistus. Jo užkandėlės, pirmieji ir antrieji patiekalai buvo pagaminti su brangiausiais pasaulyje grybais – baltaisiais ir juodais trumais.

Šįmet gastronominių vilionių ėmėsi rusas Sergejus Grinko, kuriam teko savo svečius ir žurnalistus į kolekcijos šou vilioti juodaisiais ikrais ir „Perrier jouet“ šampanu. Panašiais aperityvais Milane į prezentacijas italus kviesdavosi ir Valentinas Judašškinas.

Aperityvų lenktynėse vis dėlto nepralenkiamas svetingumu į B. Cucinelli panašus toskanietis Ermanno Scervino. Jo aperityvas šįmet įvyko kolekcijos prezentacijos rūbinėje, visai šalia pusnuogių manekenių, kosmetologių, aprengėjų. Už juodos podiumo užuolaidos dvelkė prabangių Italijos restoranų atmosfera. Nors E. Scervino salėje ir šiaip niekada nejauti įtampos, o dizaineris kaskart maloniai dalija interviu, šįsyk buvo ypač pakili nuotaika.

Nišinės mados kūrėju Milane vadinamas E. Scervino netoleruoja „bollicine“. Jo aperityvui buvo atsakingai parinkti prabangūs raudonieji ir baltieji Toskanos vynai, kurių laipsniškumas, ypač raudonųjų (beveik 17 laipsnių. - Red.), vertė atsargiai pamatuoti vyno kiekį taurėje. Aperityvo pagrindinio vaidmens atlikėjas - baravykų kepurėlių meniu – tapo visų Milano vakarėlių nugalėtoju.

Milanas mados savaičių metu svaiginasi elegantiškai ir prabangiai. Jokių finansų krizės nuojautų nė norėdamas šiame mieste nepajustum. E.Scervino aperityve ragaujant kriaušių, įdarytų gorgonzolos sūriu užkandėles, vėrinukus iš voveraičių, tigrinių krevečių ir gervuogių, atvirkščiai, imi mąstyti, kad jei kur nors pasaulyje prabangaus gyvenimo vizija yra, tai ryškiausia ji čia – Milane.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.